Piuro555 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Witam planuje remont generalny M52b28 z 6.98r. Szukam dobrego mechanika który zrobi to jak należy. Chcę odrestaurować swoje BMW e39 528i 98r. Do tego odrazu chce zrobić remont skrzyni biegów b5 manual i całego układu napędowego wał, dyfer. Chcę żeby auto posłużło mi kolejne 20lat. Szukam mechanika w okolicach Złotów i Piły woj. Wielkopolskie ale jeśli znacie naprawdę dobrego fachowca gdzieś dalej to też piszcie napewno wezmę to pod uwagę. Z góry dziękuję za wszystkie informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Swap Garage, ul. Narcyzowa 4, Tulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 28 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Piuro555 napisał: Chcę żeby auto posłużło mi kolejne 20lat Jeździsz tym autem już 20 lat? Pokaż jak to wygląda bo rzadko się spotyka takie egzemplarze. Co do remontu to co się właściwie dzieje i co chcesz robić? Remont to słowo, które ma wiele znaczeń i często jest błędnie stosowane. Te silniki potrafiły robić spore kilometry o ile ktoś wymieniał oleje i płyny na czas Co do skrzyni to te samo pytanie, co się z nią dzieje. Co do dyfra i wału to wiem że robiło kilka osób z forum w BMW EXPERT i byli zadowoleni. Silniki w sumie też robią Edytowane 28 Stycznia 2020 przez Pawel4freak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piuro555 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) Pisząc kolejne 20 lat mam na myśli wiek tego samochodu. Ja jestem właścicielem od 2lat. Mam najechane 330 tyś silnik jest suchutki ale bierze olej. Ok 1l na 1000km. Z tego co udało mi się znaleść silnik M52b28 do września 98r nie miał powłoki nisacilowej więc nie będzie kłopotu z ewentualnym planowaniem cylindrów. Jak wiadomo może to być wszystko od nagaru do tłoków czy cylindrów wyrobionych. Nie da rady stwierdzić póki nie otworzy się silnika. Jeśli chodzi o skrzynie to wajcha jak jest na luzie to bardziej przechyla się na prawo i w 3bieg trzeba trochę celować. Poza tym jak już mechanik wyjmie silnik to warto byłoby obejrzeć skrzynie. Oczywiście chce od razu zamontować nowy zestaw sprzęgła. Poprostu chce ją zrobić na igiełkę. Edytowane 29 Stycznia 2020 przez Piuro555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 29 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 BMW Expert ogarnie Ci to wszystko na igiełkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 2 godziny temu, Piuro555 napisał: Mam najechane 330 tyś silnik jest suchutki ale bierze olej. Ok 1l na 1000km. Wymień kompletną odme, bo to może być przyczyna poboru oleju. Co do skrzyni biegów, to radziłbym kupić zestaw naprawczy wybieraka i powinno być git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piuro555 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Chce też zapytać może ktoś się orientuję od kiedy dokładnie bmw zrezygowalo z powłoki nisacilowej cylindrów w silniku M52. Sugerowałem się postem z innego forum który niestety był błędny. Mianowicie ktoś napisał że niestosowano tej powłoki do 9.98r a doczytałem że w 98r z niej zrezygnowano. Wiem że we wrześniu 98r dodano drugi vanos ale informacje o powłoce nascilowej mówią tylko o roku 98 nie mogę znaleść miesiąca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piuro555 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 I właśnie znalazłem informację że jednak powłoka była do września 98r. Czar prysł. Dziękuję wszystkim za informację. Raczej nie będę tego restaurował. Trzeba będzie dojechać i kupic egzemplarz po wrześniu 98r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 29 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Zalej cylindry płukanka do silnika lub dieslem i zostaw na noc. Dwa razy takie coś potem dokładnie oczyscic sprężonym powietrzem, zmienić olej i jeżeli to pierścienie to może przestanie tyle pić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piuro555 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 https://www.autoscout24.pl/oferta/bmw-540-i-executive-nieuwe-apk-benzyna-niebieski-da406192-4075-2a4d-e053-e250040a9b4e?utm_source=android-share chyba znalazłem godnego następcę hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Jak tak, to tak ?. Ale wiem jedno M52 raczej nie bierze oleju, więc wymień odme, zrób plukanke silnika, wymień olej i powinno być git. PS. Przyjedz na najta to się obada na żywo co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.