hamster78 Opublikowano 4 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2020 Szybki opis sytuacji. Jakieś 4-5 lat temu komputer pokazał tryb awaryjny skrzyni biegów. Został wsteczny i 3 bieg. Wymieniłem skrzynie i wszystko było ok do dzisiaj. Wczoraj jeździłem do późnych godzin nocnych...żadnych dziwnych objawów. Dziś rano podobna sytuacja tryb awaryjny ale... plus to świeci się ładowanie, kontrola trakcji i kontrolka ABS. Zostawiłem samochód na kolejną noc. Rano zero prądu. Zostało jakieś 3-4 V. Alternator był regenerowany jakiś rok temu, akumulator jest Ok bo trzyma napięcie( sprawdzałem).Naładowaną baterię wsadziłem do samochodu. Odpalił tylko falowały bardzo obroty i ta sama sytuacja: tryb awaryjny skrzyni bez możliwości manualnej zmiany i kontrolki: ABS trakcja i ładowanie. Jak silnik złapał temperaturę kontrolki zgasły na wolnych obrotach. Wsiadam jadę chcę zobaczyć co się będzie działo. Bez wciskania gazu kontrolki gasną jeśli tylko chcę przyspieszyć...choinka. Kasowanie błędów nic nie pomogło.Na razie stoi u znajomego mechanika czekam na diagnozę. Może ktoś z was miał podobny przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dindon1234 Opublikowano 6 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 Błędów się nie kasuje, tylko analizuje i szuka przyczyny czemu tak auto swiruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hamster78 Opublikowano 8 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2020 Brawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ucando Opublikowano 11 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Dokładnie tak. Jeśli skasujesz błąd to niedługo później znowu wyskoczy Ci kontrolka. Najlepiej w takich przypadkach udać się do zakładu mechanicznego by sprawdzili Ci czego dokładnie dotyczy błąd i od razu naprawili usterkę. W przeciwnym wypadku nadal będziesz miał takie problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intek Opublikowano 6 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2022 Witam, Kontrolka trybu awaryjnego skrzyni automatycznej GA6HP19Z w BMW E90 LCI 320d xDrive po lifcie (2008r). Wskutek przetarcia/urwania się szczelnie zabudowanych kabelków przy lewarku SEPTRONIC, przestał działać tryb sportowy i chyba ze dwa biegi przestały wchodzić ("nie pomnę"). Po wycięciu fragmentów kabelków (na długości ich stref przetarć) i wlutowaniu nowych odcinków, całość elegancko zaizolowana. Skrzynia i biegi działają bez zarzutu, autko nie przejawia żadnych anomalii tak z wybieraniem biegów w trybie M jak i w w trybach D, DS. Żadnych ograniczeń prędkości, etc - czyli wróciło wszystko do normy. Pojawia się tylko kontrolka "żółta zębatka" z gongiem tak przy otwieraniu auta, jak i wyłączeniu zapłonu - wyjęciu kluczyka (także z gongiem - sygnałem dźwiękowym). Nie da się wykasować jej robiąc np reset/kasowanie wszystkich błędów. MaxiDAS808 - nie wykrywa żadnych błędów skrzyni przy skanowaniu sterowników całego auta. Który sterownik odpowiada za tą kontrolkę i jak ją wykasować? ECU-DDE? Czy istnieje licznik zwarć przerwanych kabelków Septronica w którymś ze sterowników jak to jest w przypadku zwarć przecierających się kabelków od oświetlenia tylnego w wiązce klapy bagażnika - np licznik zwarć w module FRM3 blokuje po 50 zwarciach dany kanał a żarówki obsługiwane przezeń przestają świecić i trzeba robić obejście tego wyłączonego kanału jednego lub kilku. Istnieje dość skomplikowana procedura kasowania owego licznika zwarć w FRM3 - aktualnie rozkminiam problem, by nie wymieniać modułu. Jakby ktoś ogarnięty w tematyce zechciał naprowadzić "dobrym słowem" - w którą stronę trza pójść... byłbym wdzięczny. Przy okazji dla potomnych - temat świec żarowych w tym aucie: dostęp do świec nie wymaga demontażu kolektora ssącego, gdyż są one na górze - nad kolektorem. Dostępu do świec broni tylko zabudowana rynienką plastikową wiązka kabelków z mnóstwem wtyczek, które trzeba porozpinać... Przy okazji wyszło na jaw - gdyż komputer DAS808 pokazywał przerwę na trzech świecach + problem z filtrem DPF. Przerwę spowodowała erozja złącz kapturków nasadzanych na wyjścia zasilające świec. Świece wszystkie sprawne, sterownik też a błąd DPF-a - sterownik DDE nie włączy procedury automatycznego wypalania w przypadku przerw w układzie zasilania elektr. świec żarowych, etc. Po usunięciu wszystkich błędów można wymusić będzie wypalanie komputerowo lub odczekać i zobaczyć czy cykl automatyczny poradzi sobie z tym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.