Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Falowanie obrotów przy dojeżdżaniu do świateł M54


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Wyczerpały mi się już pomysły, co może być nie tak. Gdy auto stoi i dodam gaz, wraz z opadnięciem obrotów zaczyna wskazówka skakać między 700, a 500 obrotów. Gdy jadę autem i wrzucę luz, wskazówka dostaje bzika i obroty zaczynają falowac od 1000 do 500, a czasem i potrafi zgasnąć silnik. 

Co już robiłem:

- regeneracja Vanos'ów mimo, że nic nie wstazywało na ich zużycie

- czyszczenie przepustnicy 

- gumowe węże dolotu sprawdzone 

- krokowy wyczyszczony i sprawny, sprzęgiełko działa 

- po odpieciu przepływomierza auto działa tak samo ( czy powinno się coś zmienić?) 

- dane z przepływomierza, na postoju 13kg/h, na 3 biegu powyżej 5 tyś obr. ok. 600 kg/h

- czujniki położenia wałka niby sprawne, żadnych błędów w Inpa

- wymieniona Disa na nową 

- mapa lpg dobra 

- odma wymieniona pół roku temu, wszystkie przewody i odma drożna, sprawdzone 

- nie dławi się przy gazowaniu
- układ chłodzenia niezapowietrzony

- brak wycieków
- sprzęgło z dociskiem nowe

- ładowanie akumulatora 13,8V
- nowe świece
- cewki sprawne, podmiana nic nie dała

 

Auto wyposażone w LPG. Obroty szaleją na benzynie i gazie. 

 

Najgorzej jest z dojazdem do świateł lub jazda w korku, bo wskazówka szaleje na niskich obrotach. 

 

Załączam trzy filmy.

2 filmy na postoju, jest spory skok za pierwszy razem, drugi raz już skok jest mniejszy. Na następny nagraniu problem już nie występuje. Na postoju raz on jest raz go nie ma.. 

3 film podczas jazdy. Co się wrzuca w oczy. Wraz z skokami obrotów wskazówka spalania tymczasowego jest podniesiona, często buja się w zakresie 10-14 l/100km wraz z skaczącymi obrotami.. 

 

Za każdym razem obroty falują około 4-6 razy i spadają na tyle, że silnik gaśnie lub się normuje na 700obr

 

Silnik nie faluje na zimnym.

 

Jakieś pomysły? 

Edytowane przez smarowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie niedawno dowiedziałem się co mnie bardzo zaskoczyło, że falowanie obrotów może być przyczyną niedomagań układów ABS/DSC w silnikach M54 a konkretnie miało to miejsce właśnie w E46. Sam tego nie mogę potwierdzić ale coś w tym może być, o ile w aucie jest DSC lub ASC. Wypięcie z auta sterownika ABS/DSC 002 spowoduje brak ABS, brak wskazań licznika i może jeszcze parę innych objawów ale o ile to on jest winien, powinny ustąpić falowania - czyli wniosek, że sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pidey napisał:

Zupełnie niedawno dowiedziałem się co mnie bardzo zaskoczyło, że falowanie obrotów może być przyczyną niedomagań układów ABS/DSC w silnikach M54 a konkretnie miało to miejsce właśnie w E46. Sam tego nie mogę potwierdzić ale coś w tym może być, o ile w aucie jest DSC lub ASC. Wypięcie z auta sterownika ABS/DSC 002 spowoduje brak ABS, brak wskazań licznika i może jeszcze parę innych objawów ale o ile to on jest winien, powinny ustąpić falowania - czyli wniosek, że sterownik.

Myślisz, że to bardziej sterownik, czy sama pompa? 

W tym może coś być, bo w ostatnie upalne dni zaczęło coś piszczeć w aucie. Po wciśnięciu hamulca, piszczenie ustępuje. Myślałem, że z płynu hamulcowego wytrąciła się woda i zaczęła się gotować, więc wymieniłem płyn, ale dalej jest pisk. Całkiem możliwe, że to pompa ABS pada, tylko czy ona miała by wpływ na falowanie? 

Edytowane przez smarowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym bez zająknięcia.. Na postoju i w ruchu. Na ciepłym falowanie.. 

 

EDIT: prawdopodobnie problem z ładowanie, dzisiaj naładuje maksymalnie akumulator mimo, że został kupiony nowy 4 miesiące temu, jak się nie poprawi to alternator na przegląd

 

Edytowane przez smarowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana pasków i rolek pomogła na takie falowanie w m54b25 bo był problem ze przygasaly światła np. długie podczas jazdy w nocy. Ale nie wiem jak na dłuższą metę bo auto sprzedane.


Swoją drogą gość na YouTube garażowe hobby, tam rozprawia się z e46 i też miał podobny problem z obrotami a tam coś z komputererem chyba było, warto sobie to przejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kepa416 napisał:

U mnie wymiana pasków i rolek pomogła na takie falowanie w m54b25 bo był problem ze przygasaly światła np. długie podczas jazdy w nocy. Ale nie wiem jak na dłuższą metę bo auto sprzedane.


Swoją drogą gość na YouTube garażowe hobby, tam rozprawia się z e46 i też miał podobny problem z obrotami a tam coś z komputererem chyba było, warto sobie to przejrzeć.

Jemu falowało o 50obr, czyli pedantycznie. Jego usterka polegała na źle zaprogramowanej disie w sofcie. Tam więcej zrobionego zamieszania niż wniosków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ręce Opadają. Oddałem do mechanika, speca od bmw. Wymienili silnik krokowy, podnieśli obroty i przy dojezdzie do skrzyzowań zdarzy sie bardzo delikatnie (wydaje mi sie ze to bardziej kwestia podniesionych obrotów niz krokowca), natomiast teraz na parkingu, przy operowaniu gazem, sprzęgłem i kierownicą jest chyba jeszcze gorzej, bo potrafi zgasnąć. Co ciekawe odpinając przeplywomierz wydaje się być lepiej. Wydaje sie być bardziej stabilny. Pokasowałem wszystkie adaptacje, pojezdze na benzynie, zobaczymy co dalej.

 

Ps. Takim mechanikiem to ja mogę być. Wymienie wszystko co się da przepływke, krokokowiec, przepustnice, odme, alternator i bede patrzył co sie dzieje.

Ponoć miałem głupi pomysł z podniesieniem obrotów a sam podniósł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smarowanie zobacz sam, ile rzeczy zrobiłeś, zanim doszedłeś co to powoduje. Co to znaczy porządna diagnostyka ? Jak ją zrobić ? Jeżeli oddaje do speców od bmw, to miałem nadzieje że się przyłożą. Kompletnie utraciłem zaufanie do mechaników. Wszystko na odpierd....l, a kasować duże pieniądze chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forach często mówią, żeby odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy jest zmiana. Ja odpinam i faktycznie jest zmiana. Jest stabilnej. Natomiast nie wyjaśniają co to oznacza, przepływka do wymiany ? Sam już nie wiem.
Też tak miałem, że przy dojezdzaniu do świateł, obroty falowaly, czasem nawet gasl silnik, dodatkowo błąd wypadajacych zaplonow I lambdy -mieszanka za uboga czy za bogata. Po odpieciu przeplywki czuć było, że silnik pracuje rowniej I nie falowal przy dojezdzaniu do świateł. Wpadłem na pomysł ze wyczyszcze swoją przeplywke. Skończyło się tym, że całkiem ją ubilem. Po podpięciu jej silnik nie chciał odpalać. Założyłem nowy zamiennik z 2 letnią gwarancją i faktycznie wytrzymała 2 lata. Tylko chyba nie podawała tak jak ori, bo na hamowni brakowało 20KM. Chyba że to coś innego jeszcze kulalo. No ale ori 1200zl a zamiennik 200zl, więc uznałem że przeżyje tą różnicę

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem jakiś zamiennik za 90 zł. Zobaczymy. Zdaje sobie sprawę, że to szajs, ale ma to na celu pokazanie, czy coś się zmieni. Może obroty sie ustabilizują, coś innego sie zacznie dziać, wytrzyma 3 dni - nieważne. Pokaże mi to, że to przepływka. Wtedy kupię coś lepszego albo nawet ori za 800 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...