EmE30 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zastanawiam się nad uturbieniem m54b30 w e46 seria 330Ci lub nad swapem na m62b46. Co wy byście wybrali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Jak ma robić "wow" to V8, jak chce "zapierdalać" to turbo, takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzonny Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgadzam się z przedmówcą, z turbo jednak szybciej osiągniesz większą moc ale dźwięk V8 też robi mega robotę, akurat ostatnio miałem okazję posłuchać podobnego silnika w e46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EmE30 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Właśnie ten dźwięk V8 kusi, 347km i 480nm powinno wystrczy na jakis czas. Chodź przy 3L turbo o moc nie trzeba było by się martwić tylko czy będzie się jeździć przyjemniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzonny Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Przyjemność z jazdy to już chyba kwestia tego co kto lubi... Turbo też ma swoje dźwiękowe uroki ale V8 to jednak V8, moim zdaniem brzmi obłędnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Trzeba zapytać @Leo i @gut7 czy przyjemnie się jeździ/jeździło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4ll Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Pamiętaj, że m62 swoje waży więc swap to super dźwięk + stosunkowo szybko na prostej. Jak ma konkretnie zapodawać to turbo. @Pawel4freak wymienił kolegów, którzy mają/mieli m54 turbo i nawet pomogą Ci to ogarnąć jak się zdecydujesz podążyć tą drogą Ja tam kocham dźwięk v8, mógłbym mieć nawet m60b30 albo m62b35 które nie jadą ale bulgoczą Dlatego kupiłem n20b20 logiczne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarowanie Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Tu masz odpowiedź na swoje pytanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EmE30 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 (edytowane) Różnica w masie silników jest spora 3L 130kg a V8 208kg kwestia czy dodatkowe 80kg tak dramatycznie wpłynęło by na prowadzenia auta i podsterowność. Wiem że brzmi mega gdyby nie to, nie było by dylematu Edytowane 21 Kwietnia 2019 przez EmE30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4ll Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Tak bo strasznie dociąży przednią oś (będziesz musiał pokombinować z zawiasem) i będzie zły rozkład mas. Ciężki nos i lekka d***a to kiepska recepta na popierdzielacza. Chyba, że na kresce to wtedy AŻ takiego wpływu nie będzie to miało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Akurat chyba taniej i rozsądniej wyjdzie turbo do M54 nawet z remontem i zmianą dyfra i półosi jak by się poddały niż wsadzanie takie Vki do E46. Z rozsądniejszych opcji i tańszych wychodzi kupić E39 4.4. Przynajmniej tak mi się wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarowanie Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Byłoby trzeba zgłębić się w budowę M3 GTR. Miały montowane V8 P60B40, kilka sztuk było wydanych do publicznej sprzedaży także musiało to jakoś jeździć i skręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4ll Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Ale to chyba trochę inny rząd funduszy mieli twórcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarowanie Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Tak, ale V8 jest i to 500km, a nie 350km. Także ta buda w jakimś stopniu sprostała takiemu silnikowi. Pytanie co miało na to wpływ, że trzymało się to drogi?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 GTR przypadkiem nie został całkowicie przebudowany czy tam zbudowany na nowo i tylko wyglądem nawiązywał do E46? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EmE30 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Pytanie jak bardzo je zmodyfikowali pod taki silnik, może się okazać że przesuneli grodź czy zmienili rozstaw osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Jest odpowiedź na twoje wątpliwości ? Pakuj B44 i uturbiaj ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarowanie Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EmE30 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Ciekawe jakie zmiany zastosowali w zawieszenieu i o ile lżejszy jest p60. Żeby wrzucić m62 do e46 trzeba zmodernizować belkę, wspawac blachy pod łapy silnika które idę kilka centymetrów w przód, dać dystans po miedzy nadwoziem a belka, żeby maska mogła się zamknąć. To wszystko wpływa negatywnie na rozkład masy ale jak widać można temu przeciw działać, żeby auto dobrze się prowadziło. Najważniejsze pytanie jak dokładnie działać ? M62b44 nie chciał bym turbic ze względu na słaby układ korbowo tłokowy, można go doładować ale bez odprezania na 0.5bara. Dlatego wolał bym m62b46 wolnossacy to wzasadzie b44 po modach przez alpine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarowanie Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 (edytowane) https://player.pl/programy-online/samochod-marzen-kup-i-zrob-odcinki,918/odcinek-1,S13E01,101707 Adam Klimek wsadza V8 do E46, kiedyś to oglądałem, rozbite na 2 odcinki. Bardzo dużo wiedzy. Oglądnij i wszystko będziesz wiedział Musisz się jeszcze zastanowić, czy chcesz wbijać silnik w dowód? Turbo nie trzeba, V8 dla bezpieczeństwa by wypadało Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez smarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4ll Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Do M62 będziesz musiał jeszcze nagimnastykować się z inną, cięższą skrzynią oraz wałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarowanie Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 (edytowane) 14 minut temu, r4ll napisał: Do M62 będziesz musiał jeszcze nagimnastykować się z inną, cięższą skrzynią oraz wałem. Taki zestaw + flansza na skrzynie od M57 ( podobno najtańsza i znosi największe obciążenia ) + przerobienie wału ( niby skrócenie od E38 i dopasowanie głowy od dyfra E46 ). Koszt części ( zestaw jak na zdjęciu + flansza na skrzynie ) około 5 tyś zł Trzeba doliczyć jeszcze: - dłuższy dyfer, żeby dało się tym jakoś jechać - półosie, ale nie mam pomysłu z jakiego modelu, by to wytrzymało, prawdopodobnie jakieś wyczynowe - łapa skrzyni, pytanie czy wejdzie seryjna, czy też trzeba rzeźbić, Ciekawostka: białe e46 z nagrania ma na przodzie gwint MTS Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez smarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EmE30 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Dokladnie o takim zestawie myślałem, skrzynia od m57, półosie raczej wytrzymają są takie jak w m57. W pomodzonuch diesla wytrzymują po 700nm. Dyfer najlepiej jak by od m3 podszedł ale pewnie będzie trzeba zejść do jakiegoś dieslowskiego przełożenia 2.81 albo niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4ll Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Czyli przebudowa połowy auta albo wstawienie suszareczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EmE30 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Niestety właśnie tak jest, kusi mnie takie V8 ale to więcej pracy i niewiadomo czy po zakrętach będzie dawać radę. Doładowanie chyba jednak będzie miało więcej plusów i k64 ma fajne zestawy z wszystkim co jest potrzebne na ponad 1bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.