Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E46 M57


Tyjonek85

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, Tyjonek85 napisał:

Hmmm i co było w Twoim przypadku?  A gdzie dokładnie znajduje się ten bezpiecznik? W schowku od strony pasażera? 

Bezpiecznik w schowku. Miałem te same błędy i wskazówka temperatury na max, wszędzie gdzie czytałem opisywane to było jako spalenie sterownika komputera. U mnie na szczęście bezpiecznik. Na polskich forach jest mało tych przypadków, większość na anglojęzycznych. Ktoś opisywał, że resetował komputer, czasem czekał kilka dni i auto nagle zaczęło działać. Jedno jest pewne, błąd ECU. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, smarowanie napisał:

Bezpiecznik w schowku. Miałem te same błędy i wskazówka temperatury na max, wszędzie gdzie czytałem opisywane to było jako spalenie sterownika komputera. U mnie na szczęście bezpiecznik. Na polskich forach jest mało tych przypadków, większość na anglojęzycznych. Ktoś opisywał, że resetował komputer, czasem czekał kilka dni i auto nagle zaczęło działać. Jedno jest pewne, błąd ECU. 

Wywalilo ci bezpiecznik podczas wgrywania softu? Nie sadze. 

Zeby wywalilo bezpiecznik musi pojsc zwarcie na instalacje, od updateu nie wysadza go. 

W stwrowniku obecnie nie ma softu, zostala wyczyszczona pamiec przed wgraniem nowego softu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

56 minut temu, Tyjonek85 napisał:

Witam kupiłem zestaw sterownik +EWS+kluczyk auto nie odpala. Z kolei na moim ews i kluczyku auto kręci ale nie pali sprawdziłem po vin ten zestaw to jest z 2000-09 a mój z 2000-08 i numery z ews mamy te same.  Co zrobić by od paliło. 

 

Musisz przekodować vin w ews na nowej stacyjce. Mogę Ci wrzucić zdjęcia później jak to zrobić, ale ja mam pasofta

Edytowane przez smarowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Instalujesz pasoft 1.4.x
2. Trzeba wgrać sterownik do kabla, [ jeśli masz Windows nowszy od XP ( chyba ), mam Win10 wgrywałem ]
3. Wpinasz kabel do obd2 w aucie ( jeśli nie wykryje kabla to mostkujesz 7 i 8 pin - mostkowałem )

4. Włączasz pasoft, przekręcasz na zapłon, program czyta dane auta
5. scan! ( szuka błędów )
6. Wchodzisz w EWS 1.thumb.png.9518f50f2936a1a26d338f925ad5a9b3.png

6.1. Możesz wejść w "Errors" - odczyta błędy ( Read - wczytuje, Clear - czyści; podaje także Shadow )
6.2. Zapisz kopię zapasową danych EWS na dysku ( Ikona dyskietki ) WAŻNE!
7. FGSTNR ( vin auta ), ADFG ( podobno pierwsze dwie cyfry mają być 00, kolejne 4 to ostatnie cyfry z vinu )
8. W zależności od algorytmu ( u mnie EWS3 ) mogą pojawić się dodatkowe kroki w przypisaniu vinu. Na zagranicznych forach piszą, że w przypadku algorytmu EWS4 oraz EWS5 trzeba coś rzeźbić w programie, ale nie zgłębiałem tematu
9. Klikasz "Reprogramming"

2.thumb.png.03bab1161dddd84a811fa8419e60fc4d.png

10. "Write ADFG" tak jak pisałem wyżej, wpisujesz 00 i 4 ostatnie cyfry vinu, spotkałem się, że było także "FFFFFF"
"Write FGSTNR" wpisujesz vin pojazdu.
11. "EWS programming" - możesz całkowicie wyłączyć EWS ( EWS unlocked ), tam już podążasz zgodnie z poleceniami programu.
12. "EWS-DME adaptation" - adaptacja EWS do DME, chociaż raz spotkałem się z komunikatem programu, że tą adaptacje wykonuje się z poziomu DME
13. Zapisujesz ustawienia


Jeśli masz inny sterownik to Vin trzeba zmienić dodatkowo w LCM, IKE, ABS, ZKE i LEW ( chyba ) - zmieniasz identycznie jak w EWS. Komputer musi mieć identyczny vin w kilku modułach, na pewno w liczniku, module świateł i abs, bodajże w czujniku kąta skrętu też, ale nie pamiętam teraz.

 

Powinno działać. Możesz wysłać screen błędów, będzie łatwiej doradzić. Jeśli gdzieś, coś nie dopowiedziałem, coś źle podałem to proszę o poprawienie.
 

Edytowane przez smarowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Iksu napisał:

@smarowanie hmm po co ma zmieniać vin w ews?, skoro zakupił komplet ews dme i kluczyk

Przy starym ews i nowym dme musi zmienić ews. Przy ews i dme z tego samego auta nie trzeba. Jeśli zmieni komplet dme, immo i ews to i tak zostanie licznik, lampy i absy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @smarowanie, niestety nie masz pojecia o czym piszesz. Co ma vin do odpalenia? Przeciez napisal ze kupil tzw komplet startowy i auto nie odpala. Pewnie wysypala sie synchronizacja, albo sprzedajacy pomieszal ews'y. Vin zgadza sie w dme i ews? Jesli nie to zwroc sprzedajacemu towra bo wyslal ci komplet ktory auta nie odpali (i nie chodzi tu o vin, tylko o  ISN)

Zaloz nowy dme, nowy ews i nowa elektronike kluczyka. Odpal inpe i zrob synchronizacje ews. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...