Merkava Opublikowano 30 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Witam. E34 Touring 520i wersja 24V Mam problem z ogrzewaniem, mianowicie mimo ustawienia nawiewu na maksymalne wartości (zarówno na panelu klimy, jak i na kratce na środku, wszystkie przełączniki mają również wyczuwalny opór przy zmianie parametrów) powietrze nadal arktyczne. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem na opór, przy ustawieniu 20 Ohm wartości 0,6 - 0,2, więc wychodzi, że wsio działa. Dodatkowo okazało się, że jeździłem z ukręconą śrubą odpowietrzenia, prawdopodobnie od zakupu (4 miesiące), wcześniej nawiewu nie sprawdzałem, auto stało na zewnątrz ostatnie 4 tygodnie nieruszane. Śruba wymieniona, płyn uzupełniony, próbowałem go odpowietrzyć zgodnie z poradami na forum, ale nadal zimno, na dodatek płyn się nie przelewa na wolnych obrotach (mimo, że jest w wyrównawczym zapas), masując górny wąż coś tam się siorbie, jeszcze później dopisze, czy na większych obrotach przelewa się normalnie (nie mam nikogo pod ręką do pomocy niestety). Pierwsza myśl - pompa wody. Ale... Jeździłem nim od zakupu prawie codziennie, to samo ostatnie 2 dni zrobiłem jakieś 200km, więc zarówno jak było cieplej, jak i teraz wskazówka temperatury spokojnie i równomiernie podnosi się do pionu i bez problemu ten pion trzyma. Płyn nie bulgocze, wszystkie węże ciepłe, przy pionie na odkręconym wlewie płyn nie bulgocze, lekko paruje, ale wiadomo, jest już zimno, wiec różnica temperatur, silnik pracuje równo i jak trzeba, visco kręci raz szybciej, raz wolniej, więc wydaje mi się, że zarówno czujnik jak i same visco pracują prawidłowo. No kurcze nie mam już pomysłu. Jutro wjadę na garaż do teścia i sprawdzę napięcie na elektrozaworze (chociaż przy braku napięcia powinien się maksymalnie otworzyć, a nie zamknąć), ewentualnie dziada rozkręcę na części. Może to być tak, że zrobiła się na nim kurtyna powietrzna i blokuje całkowicie? Zauważyłem też, że przy zmianie ciśnienia na zewnątrz lubi sobie siknąć ze 100-200ml. Innych wycieków brak, więc założyłem, że uszczelki od wyrównawczego są do wymiany (mokro na łączeniach). Zamówiłem sobie te uszczelki w ASO, dodatkowo nie mam pewności, co tam było lane przez poprzedniego właściciela i tak skłaniam się ku zrobienia pełnego płukania układu chłodzenia, demontaż elektrozaworów, pompy, termostatu i zrobienie ich regeneracji. Tylko, jeżeli temperatura w obiegu wydaje się w porządku, to czy jest sens zamawiać masę nie najtańszych części...? Może któryś z Was ma większe pojęcie na ten temat, miałby chwilę i garaż, żebym podjechał zobaczyć, może krytyczne oko zobaczy więcej, oczywiście - nie za darmo. Liczę na Waszą pomoc i doświadczenie! Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 30 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Ty masz zbiorniczek wyrównawczy przy chłodnicy? Jeżeli tak, odkręć korek wlewu płynu, u góry zbiorniczka, powinna być mała dziurka z której leci płyn, czasami na wolnych obrotach nie chce lecieć, więc trzeba przy gazować np. za pomocą przepustnicy jeśli jesteś sam. Jak płyn z tej dziurki leci bez powietrza to jest ok. Zagrzej auto, niech wskazówka będzie w pionie, potem sprawdź ręką czy wąż wychodzący z chłodnicy przy zbiorniczku jest gorący tak samo jak wąż wchodzący do chłodnicy po drugiej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 30 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Najprościej nagrzej auto i sprawdź czy przewody które wchodzą w nagrzewnice są gorące. Będziesz wiedział czy problem jest w zapowietrzeniu, w zaworach (zawory powinny być też pod deską) czy w samej nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 30 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Ostatnio robiłem komuś e30 które ledwo ledwo grzało i problemem były zamienione przewody do nagrzewnicy (jest kierunkowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 2 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Sprawdź elektrozawory na podszybiu obok skrzynki z bezpiecznikami. Od nich węże do nagrzewnicy piwinny być ciepłe. Wtyczka czasem potrafi sparcieć. Samo działanie elektrozaworów można sprawdzić pid kompem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.