Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


320d korek chłodnicy spustowy


litrer90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakładam kolejny temat bo nie wiem juz co mam robić :(  

Tak czy owak musze kupić chłodnicę wody.Obecnie mam Denso kupiona 4lata temu za 500zł.Autem robię rocznie 12-15tys km

Sprawa ma się tak,że wymieniając 4 lata temu chłodnice miałem pierwszą Nissens którą dużo osób poleca tylko był problem ze spasowaniem i na innym forum też ktoś pisał o nissens,ze był problem ze spasowaniem.Nie szło zgrać obudowy wentylatora/zaluzji z chłodnicą+chłodnica z mocowaniami przy podłużnicach.Trzeba by rzeźbić.Kolejna była zamówiona Behr ten sam problem nie pasowała za nic i w zasadzie została mi jeszcze Denso  i ta spasowała od strzała.. o ile mógłbym mieć wątpliwości co do wykonania pierwszej chłodnicy nissens którą dostałem,może odlew zły itp ale przyszła inna behr i to samo.. 

W zasadzie jest tak NRF  w granicach 300zł,Nissens około 300zł,Behr i denso 450 ponad 

W zasadzie kupiłbym chłodnicę nissens.. bo mam chłodnicę klimy+intercooler nissens i jest malina ale jeśli 4 lata temu nei pasowało mocowanie to raczej nagle nie zacznie pasować

a nie ukrywam,że różnica 150zł jest teraz dla mnie ważna.Ale kupić nie spasuje,odsyłać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Panowie proszę was o pomoc naprawdę 

 

Może mnie ktoś chociaż nakierować co to według niego może być?

Tak jak wspomniałem,zmieniałem płyn chłodniczy,zlewałem z chłodnicy korkiem spustowym.Jest tam korek spustowy+śruba kontrująca.Ja nie wiedziałem,że to trzeba kontrować    i urwałem/coś pstrykło ale nie wiedziałem co więc spuściłem,zakręciłem,zalałem płyn nowy i w drogę.2km od domu wystrzał,wywaliło dolny korek od chłodnicy bo były już zerwane zabezpieczenia przeze mnie  
To tyle co się stało.Przed tym wystrzałem miałem,ori korek spustowy denso,oe termostat główny bmw 4letni.Termostat egr 1.5r behra,zbiorniczek oe bmw 2004r.

Jako,że zacząłem szukać korka,którego nie szło dostać a ori korek od chłodnic bmw nie pasuje ponoć do innych chłodnic.Chodz do chłodnicy nissens ludzie montowali.Udało mi się kupić korek od bmw e87 taki sam tylko różni się tym,że oryginalny był krótki o taki

https://zapodaj.net/9046db1b42ea8.jpg.html

a jak od e87 dostałem taki

https://zapodaj.net/f5b7e8d9134ab.jpg.html

to są tylko wkłady.Podejrzewam,że ten niebieski,krótki czy długi nie robi różnicy ponieważ z chłodnicy nic nie kapie nie poci się itp.To tylko służy do spustu płynu.

Kupiłem też zbiorniczek behra +korek zbiorniczka behr 1.4bara.Do tego zmieniłem termostat ponownie na oe bmw+termostat egr na behra.Zmienione też wszystkie oringi w wężach.Wszystko wszędzie szczelne nic nie kapie nic nie poci się.Spuszczony był też płyn z bloku.Generalnie 7l z hakiem wlazło.
Układ odpowietrzany wielokrotnie.Gdy odkręcę odpowietrznik pierwszy przy wlewie wylatuje płyn bez powietrza.Jak był układ rozpięty to przy pierwszym odpowietrzaniu było powietrze bo aż sie pienił.Przelew w zbiorniczku jest taki jak trzeba.

A teraz co się dzieje po tych wymianach.Pisałem to już ale niepokoi mnie jedna rzecz.W książce sam naprawiam pisze,że stan płynu jest prawidłowy gdy na zimnym silniku jest między min a max.I tak zawsze było.Sprawdzałem raz na 2tyg był zawsze między min a max.Raz na 2mc musiałem dolać niecałe 100ml. Pamiętam tez,że było raz przelane aż wskaźnik był na max to wystarczyło strzykawką niecałe 200ml odciągnąć by wskaźnik opadł do odpowiedniego poziomu.Teraz nie wiem czemu ale tak się nie da. Wskaźnik jest na full cały czas.Odciągniecie np 200ml płynu powoduje,że wskaznik opadnie po CZYM SAM PO SEKUNDZIE ZNÓW WYJDZIE DO MAXIMUM.Nie wiem co mam zrobić bo teraz wychodzi tak,że gdy faktycznie stan płynu będzie niski i zapali się kontrolka płynu to gdy rano człowiek będzie chciał dolać to nie wiadomo ile ponieważ rano wskaźnik i tak wyjdzie na FULL... nie mam pojęcia co wypycha ten wskaźnik.A wiem,że tak będzie ponieważ gdy dla testu odciągnąłem 700ml płynu wskaznik ustabilizował się między min a max,ale co z tego skoro po odpaleniu poszedł na samo dno.I kontrolka na zegarach,że niski stan płynu.Czujnik dobry bo podmieniałem ten od spryskiwaczy+nowy oe nawet zakładałem.I wtedy gdy zgasi się samochód i odkręci korek chłodnicy to widać jak powoli ten wskaźnik z samego dna wynurza się do góry i wyjdzie sobie do MAXIMUM... i w tym momencie nie wiadomo ile płynu dolac. Bo odpalenie spowoduje,że wskaźnik pójdzie na samo dno i kontrolka,że nie ma płynu.A zgaszenie szybko silnika i odkręcenie korka powoduje,że wskaznik z dna wynurza się powoli znów do max.Jedyna opcja to kolejne spuszczenie płynu z chłodnicy i zalanie układu na nowo.Dlaczego tak się dzieje???  pompa wody ma 3 lata hepu założona przebieg około 50tys.Auto nie przegrzewa się.Płynu nie wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...