Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[k] PŁYWAK e34 m50b25


Ameryka

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Gregoryffm napisał:
Dnia 9.07.2018 o 21:09, efendi napisał:
Jak masz problem z tym że dookoło 20L w zbiorniku pokazuje bzdury to nie kupuj bo to nie pływak. Jeżeli to inny temat to mogę Ci odsprzedać pływaka emoji16.png

A co te objawy by oznaczały?

Szczerze to jest to chyba starość poprostu..

 

Jak przejąłem auto 7 lat temu tak już ten problem występował. Powyżej 20L wszystko było i jest OK (nawet na BC IV (test 6) jak masz cyfrowy odczyt ze zbiornika) a jak tylko zejdzie poniżej 20L to czasami pokazuje dobrze ale częściej 10L albo 0L albo 0L i zapala rezerwę. I tak w kółko do znudzenia. Jadąc przez miasto mogę widzieć wszystkie z 4 wymienionych stanów :D. Próbowałem z tym walczyć podmieniając chyba ze 2 albo 3 pływaki i dalej to samo. Kable przedzwoniłem miernikiem OK, raz nawet na chwilę podmieniłem zegary obarczając winą temat "kondensatorow" - też nic nie dało. Raz nawet rozebrałem jeden z pływaków - nie wiem czy każdy rozbierał ale tam element "pomiarowy" tj. przysłowiowy ping pong jeździ góra dół w plastikowej tubie po a jako prowadnice ma dwa cienkie druciki rozciągnięte od góry do dołu. To myślałem że może te druciki są na dole zapatyniałe bo albo wytarte bo przecież pomiar odbywa się na zasadzie rezystancji. Niestety nic niepokojącego nie stwierdziłem i poddałem się :D i przyzwyczaiłem.

 

Nie wiem czy inni właściciele E34 mają to samo bo nie drążyłem tematu na forach. I tak jeżdzę na LPG, mniej więcej wiem ile jest Pb i nie jest to dla mnie jakoś szczególnie ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną odpowiedź. Muszę zerknąć u siebie jak to teraz wygląda, bo ostatnio Mechanik mi ten temat naprawiał - nie pamiętam na czym się skończyło. Problem był konkretnie taki, że auto przestawało po prostu jechać mimo, że wg. wskaźnika paliwa było jeszcze ok. 15-17l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to obstawiam pływak z tym że najlepiej było by to wykluczyć nowym pływakiem bądź pływakiem z auta do np. prawdziwego 150kkm. Większość aut ma raczej przebieg x2 albo więcej albo niski skręcony ? i taka część z takiego auta chyba nic nie robi ?. U mnie zazwyczaj tak jest że jak jest poniżej 20L i np. wskazówka pokazuje np. 10-15L to wystarczy skręcić w ulicę w lewo lub prawo by zobaczyć jak wskazówka opada na 0 i później z czasem się podnosi. Nie pamiętam teraz dokładnie ale być może jest tam albo powinien być jakiś zaworek zwrotny (może przy ssaku) który właśnie zapobiegał by szybszemu wypływaniu paliwa z tej tuby. A może jest zaworek ale z wiekiem już nie trzyma dobrze. Trzeba pamiętać jeszcze o tym że w BMW wskazanie paliwa na zegarach to pomiar w czasie i dlatego np. jezdzac 5 kolek po rondzie kiedy sila odsrodkowa wypycha paliwo na jedna strone (z plywakiem badz naprzeciwko) nie obserwujemy efektu pelnego lub pustego baku). Taki pomiar zero jedynkowy to można zobaczyć np. w Polonezie, Fiacie 125p albo większości skuterków 50ccm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...