Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


rozłączająca się klima


bmwcry

Rekomendowane odpowiedzi

Mirki Pomóźcie!

 

Witam, BMW e39 530D 99 problem z klimą, od niedawna jestem posiadaczem przyjemnego e 39 i mam problem z klimatronikiem taki że mianowicie, aktualnie temperatura na dworze 26 stopni ciepła, panel klimatronika dwustrefowego z przyciskiem MAX Klima (nie REST) będzie to potrzebne, jadę autem jest ciepło na panelu ustawione 21 stopni ale mówie za ciepło, naciskam przycisk klimatyzacji, świeci chodzi jest ok, po 5 minutach zaczyna się robić ciepło i wilgotno (jak to przy wyłączeniu klimy) patrze przycisk klimy świeci ręka na nawiew powietrze letnie napewno nie chłodzone, naciskam przycisk MAX Klima celem szybkiego schłodzenia kabiny zero reakcji, klima świeci przycisk klima max nie reaguje) po 20 km jazdy w płaczu czuje zimno klima działa dalej naciskam MAX Klima jest reakcja! maksymalny nawiew i minimalna temperatura, 5 minut znowu czuje ciepło i tak w koło macieju, klima nabita tego roku, panel klimatronika (ponoć) wymieniał poprzedni właściciel w zeszłym roku, byłem na komputerze żadnych błędów od klimy (if you know what i mean) i teraz działa już coraz rzadziej, byłe u jednego magika który twierdził że może być za dużo czynnika nabite i trochę się upuści, co by się zgadzało bo jak jest za dużo to sprężarka czuje opór nagrzewa układ czujnik ciśnienia rozłącza układ i nawet po upuszczeniu (kluczami od domu wyobraźcie sobie) dosłownie psyk psyk 1,5 sekundy i odczekaniu 5 minut działała jak powinna pół godziny (majster stwierdził że źle odpowietrzona i pęcherz powietrza stanął na czujniku i o, nadal to samo, kończą mi się pomysły chyba zacznę mierzyć prądy w układzie (ma ktoś schemat?) zastanawia mnie skąd przycisk MAX Klima wie że klima przestała działać (kiedy faktycznie przestaje działać) i nie reaguje na wciśnięcie a jak klima działa to po wciśnięciu napierdala jak zły, dodam że wiem że przycisk MAX klima działa bo po zgaszeniu silnika i naciśnięciu go panel klimatronika się włącza i coś tam wieje.. jakieś pomysły? czujnik ciśnienia? aa i jeszcze w momencie kiedy ją rozłącza a przycisk na panelu świeci że niby działa, kompresor się nie kręci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wentylator chłodnicy klimy załącza się?  Jeśli nie to podczas pracy czynnik się nagrzewa powodując wzrost ciśnienia, co raczej by wskazywało na ten problem bo po wypuszczeniu części czynnika czas pracy ci się wydłużył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie podobny motyw, z tym, że dochodziły jeszcze problemy w ogóle z wentylatorem nawiewu i brak grzania szyby. Oczywiście "jeż" mi adrenalinę podnosił. Naprawiłem - polutowałem co trzeba i działa. Skoro błędów na klimie nie ma to raczej czujnik AUC jest OK - to ten od smrodów w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia na realoem czy panel który jest obecnie zamontowany w aucie ma numer taki jaki mieć powinien.

Paneli było kilka wersji i nie wszystkie są współzamienne nawet jeśli wyglądają tak samo z zewnątrz. Przerabiałem ten temat u siebie.

 

A jeśli to nie pomoże to podjechałbym na jakiś kompetentego serwisu który spuści z układu cały czynnik i nabije tyle ile wg fabryki być powinno + świeży olej.

 

Wentylator klimatyzacji (ten za nerkami) nie ma wpływu na to czy klima się załącza czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...