Peter Opublikowano 31 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Niedlugo czeka mnie wymiana oleju i oczywiscie nie wiem jaki olej wybrac. Pierwszy właściciel mojej Bawarki zalal ja mineralnym.. oczywiscie mialo to nie za dobry wpływ na popychacze, magistrale olejowa itp. cyka jak prawie kazdy M40 (prawie, bo wczoraj slyszalem 320i Kosy i chodzila wzorowo). Wymienilem na polsyntetyk i jest lepiej ale dalej cyka. Niedlugo wymieniam popychacze i dzwigienki i zaczalem sie zastanawiac czy nie przejsc na pelny syntetyk 5W40 (zalecany przez producenta) Oczywiscie wszyscy mowia ze to moze rozszczelnic silnik ale... poczytalem troche o olejach i o tym co tak na prawde usowa nagar z silnika. Wskaznikiem jest zasadowosc oleju, TBM (Total Basic Number), czyli zawartość detergentów i despergatorów. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju (nagar i inne farfocle) POLECAM TABELE WŁAŚCIWOŚCI OLEJU NA TEJ STRONCE: http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html Tak wiec pomyslalem czy nie zalac silnika syntetykiem o niskiej liczbie TBM np. Castrol Magnatec 5w40 ta wartosc ma 6,4mg KOH/g a Shell Helix 5w40 ma 12,7mg KOH/gr Co najwazniejsze to syntetyk ma wieksza lepkosc czyli popychacze, dzwigienki i walek bedzie lepiej smarowany i magistrala sie nie zatka. Syntetyk wskaznik lapkosci ma ok.190, polsyntetyk 150 a mineral jakies 140 (ale czasem moze sie to roznic) Moze ktos zmienial olej z pol-syntetyku na syntetyk.... jak tak to prosze o podzielenie sie wrazeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 31 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 hej taka mala poprawka 320i ktora wczoraj slyszales ma silnik M20 i tam nie ma hydroregulatorow tylko luz zaworowy ustawiany jest recznie, ale 10.06 posluchasz M40 w drugim autku z zalanym polsyntetykiem i pow wymianie hydro pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pershing Opublikowano 31 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 W serwisie zalecają 5W50 mobil , ale zanim zalejesz olej trzeba do starego dolać jakieś ich "specjalnej mikstury" jak to sie wyrazili ( która jest dość droga) i silnik miał chodzić na takiej mieszance od 4 do 6 h na wolnych obrotach. Ja miałem zalany mineralny i po robocie rozrządu przeszedłem na 5W50 , nic sie nie działo aż do momentu sprzedaży auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 31 Maja 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Serkretna mikstura? Powiedz mi lepiej ile cie za ta przyjemnosc skasowali i gdzie dokladnie byles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_79 Opublikowano 31 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Witam. Z tymi "magicznymi miksturami" to radziłbym uważać. Jakiś czas temu postanowiłem uszczelnić pokrywę rozrządu w moim M43 (delikatnie się pociła). Po zdjęciu pokrywy zaworów nieco się przeraziłem syfem jaki tam zobaczyłem. Przy najbliższej wymianie oleju zalałem miksturę firmy Liqui Molly zwana odszlamiaczem. Zawartość buteleczki wlewa się do silnika i jeździ nie katując silnika przez około 120 km. Potem wymienia się olej. Odszlamiacz był do tego stopnia skuteczny, że w kilku miejscach silnik znowu zaczął się pocić. Teraz przy każdej wymianie oleju płuczę silnik, ale już słabszymi środkami które wlewa się do oleju na około 10 - 15 minut przed wymianą i teraz jest ok. I jeszcze drobna uwaga odnośnie oleju. Ostatnio przez pomyłkę zamiast półsyntetycznego mobila zalałem mobila mineralnego i przy uruchamianiu zimnego silnika w temp. poniżej -10 st. słyszałem cykanie zaworów. Na półsyntetyku tego nie było. Teraz przerzucam się na Castrola GTX magnatec. Zalewam go od jakiegoś czasu do różnych aut i ludzie sobie chwalą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiCKOS Opublikowano 3 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 nie sądze żeby magnatec był dobry do bmw ponieważ on zostawia powłoke olejową jak ściągniesz dekiel to zobaczysz a pomyśl o rurce smarującej wałek i powłoce w środku ? [ Dodano: 3 Czerwiec 07, 12:24 ] a olej Liql molly jest zalecany do bmw i mercedesaz dodatkiem siarczku molibdenu powoduje on czyszczenie magistrali olejowej dodatkowo zapewnia wspaniałe smarowanie i powoduje puchnieci uszczelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal Opublikowano 4 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 mam bardzo dobry tekst o olejach, który sam kiedyś wyszukałem gdy borykałem się z tym problemem. Jest to ciekawy artykuł. Ma 1,3MB w PDF-ie. Jak ktoś chce poczytać to mogę dać na maila, bo tutaj chyba nie da się wrzucić. Dużo się dowiecie z tego tekstu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuk Opublikowano 4 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 szakal podesłał i zamieściłem go na www dla wszystkich : klikamy i zapisujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal Opublikowano 4 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 no toteraz proponuje poczytać. Dotyczy co prawda VW ale jest pare informacji. Ja pod wpływem min. tego tekstu zalałem full syntetyk i jest git... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 4 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Ciekawe co by powiedział ten doktor gwiazd o polskich olejach lotos i platinum. Mam zalany teraz półsyntetyk platinum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_79 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Wracając do Magnateca, to film olejowy, czyli ta warstewka która pozostaje na elementach silnika to zaleta tego oleju a nie wada. Ponieważ podczas rozruchu wszystkie elementy silnika są powleczone olejem i nie ma takiego tarcia jak w przypadku gdy inny olej ścieknie do miski nie pozostając na elementach. W czasie rozruchu musi upłynąć chwila zanim olej przesmaruje silnik. Jeżeli chodzi o tą nieszczęsną rurkę do smarowania wałka rozrzadu, to film olejowy kóry osadzi się na jej ściance kompletnie w niczym nie przeszkadza. Poza tym syntetyczne oleje nie posiadają mineralnych cząstek które osadzają się w silniku. Osad który powstaje w silnikach, tzw. szlam, jest spowodowany częstym uruchamianiem i gaszeniem silnika, zanim zdąży się on rozgrzać do swojej temperatury roboczej. Wtedy to para wodna z powietrza zawartego w silniku skrapla się i nie nadąża odparować. Robi się wtedy taki kisiel, który z czasem tężeje. Miesiąc temu miałem do czynienia z silnikiem który zatarł się właśnie przez ten syf. Co prawda był to silnik z forga escorta, ale takiego syfu jeszcze nie widziałem. Wszystko było oblepione grubą warstwą tego szlamu. Na dźwigienkach zaworowych było tego około 2 cm. Szkoda, że nie zrobiłem poglądowej fotki, bo niektórzy mogą mi nie wierzyć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal Opublikowano 5 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 W takim razie jak zaradzić, żeby nie powstał ten szlam? Jeśli ktoś jeździ tak jak opisałeś? Bo z tego co piszesz nie ma się na to wpływu. Czy płukanie silnika specjalnym preparatem usunie taki osad? Masz jakieś doświadczenia w tej kwestii? Interesuje mnie temat oleju w silniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 To powiedzcie mi w takim razie rzecz następującą. W tej chwili mam zalany MObil1 5W50, przy rozruchu, deliktanie przez 2-5sekund coś mi zaklepie, później już jest gitara. Zastanawiałem się właśnie czyby nie zalać Castrola Magnateca żeby przy rozruchu po nocy olej był na dźwigienkach, ale tak jakoś nie zalałem... Co wy o tym myślicie, przy następnej wymianie oleju zalać tego MAGNATECa? Silnik to m52 170KM(2.5l) z vanosem. Odnośnie olejów, to w E30 m10 miałem taki przypadek,że zalałem mineralnym shella i jak ktoś słusznie zauważył shell ma duże własciwości myjące no i mi wymyło cały syf z silnika.... Z tym, że żadnego pocenia się, wycieku nigdzie nie było, ale ten syf poszedł gdzieś w kanaliki olejowe, któryś przytkało i się silnik przytarł Także trzeba dużą uwagę zwracać na te właściwości myjące. Acha, stało mi się to po przejechaniu jakichś 7-8tyskm na tym shellu, gdybym miał taką świadomość i zrobił wymianę z czyszczeniem misy olejowej to uniknąłbym sporych kosztów. Także miejcie się na baczności! I czekam na odpowiedź co a tym oim vanosem magnatec'iem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAWAŁ Opublikowano 6 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Ja do swojej leje półsyntetyk 10W40 MOBIL SUPER S i wszystko bardzo ładnie pracuje;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 6 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Byq nasz kolega w vanosie miał to samo, zrobili regulację vanosa, jakieś czary - mary i teraz ma tak przez pół sekundy więc to raczej nie wina oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 a gdzie robili mu tą regulację?? w auto chipie czy u jakiegoś innego magika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 6 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 w auto chipie uklon_bmw uklon_bmw :mrgreen: :mrgreen: TAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 poczytałem o tych olejach i nie ma bata, mobil1 5W50 jest aktualnie jednym z najlepszych olejów, jeśli nie najlepszym, także zostanę już przy nim ewentualnie w najbliższym czasie wybiorę się na regulację VANOSa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_79 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Pewien wpływ na ten osad w silniku mamy. Po pierwsze należałoby za każdym razem po uruchomieniu zimnego silnika rozgrzać go do temperatury roboczej i pozwolić mu trochę popracowac w tej temperaturze, żeby odparowała para wodna. Wyskok do osiedlowego po piwo i fajki jest zdecydowanie za krótki. Niestety mimo takich zabiegów nie możemy całkowicie wyeliminować powstawania tego osadu. Dlatego przed każdą wymianą oleju warto wypłukać silnik specjalnym środkiem i wtedy możemy mieć prawie 100% pewność, że magistrala olejowa smarująca rozrząd nam się nie zapcha:). Kiedy kupiłem swoją bunię przed wymianą oleju zalałem silny odszlamiacz Liqui Molly i jeździłem z tym około 120 km. Potem spuściłem z miski gęstą maź, co było dowodem na obecnośc niezłego syfu w silniku. Zalałem świeżego oleju i autko az rwało się do jazdy. Teraz przed każdą wymianą zalewam już słabszy środek (również Liqui Molly) do płukania silników i jest ok. Do silników diesla radziłbym za każdym razem zalewać ten mocniejszy środek, bo diesle są bardziej syfiastymi silnikami niż benzyniaki. Kto choć raz wymieniał olej wie o czym piszę . Pozdrawiam [ Dodano: 6 Czerwiec 07, 23:55 ] To powiedzcie mi w takim razie rzecz następującą. W tej chwili mam zalany MObil1 5W50, przy rozruchu, deliktanie przez 2-5sekund coś mi zaklepie, później już jest gitara. Zastanawiałem się właśnie czyby nie zalać Castrola Magnateca żeby przy rozruchu po nocy olej był na dźwigienkach, ale tak jakoś nie zalałem... 15W50 to dość gęsty olej i po dłuższym przestoju, kiedy ścieknie do misy i wystygnie, musi upłynąć chwila zanim pompa poda go na wszystkie punkty smarowania. Myślę, że Magnatec 10W40 powinien załatwić sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 nie wiem w jaki sposob magnatec ma byc lepszy jak u micha widzialem ze jest duzo aluminium w silniku wiec czego on mial by sie trzymac syfu? ktorym mialby pozatykac reszte silnika a tak przynajmniej twierdzi szkoleniowiec od oleji w mercedesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 [ Dodano: 6 Czerwiec 07, 23:55 ] To powiedzcie mi w takim razie rzecz następującą. W tej chwili mam zalany MObil1 5W50, przy rozruchu, deliktanie przez 2-5sekund coś mi zaklepie, później już jest gitara. Zastanawiałem się właśnie czyby nie zalać Castrola Magnateca żeby przy rozruchu po nocy olej był na dźwigienkach, ale tak jakoś nie zalałem... 15W50 to dość gęsty olej i po dłuższym przestoju, kiedy ścieknie do misy i wystygnie, musi upłynąć chwila zanim pompa poda go na wszystkie punkty smarowania. Myślę, że Magnatec 10W40 powinien załatwić sprawę. Źle mnie zrozumiałeś, napisałem Mobil1[one] 5W50 czyli full syntetic i z tego co były tu dwa linki do artykułów olejowych to wynika z tego że jest to najlepszy olej w tej chwili na rynku, a jeśli chodzi o 5W50 to do tego bardzo dobrze nadaje się do jazdy cywilno-czasami sportowej. Nad zmianą na Mganateca zastanawiałem się dlatego, że chwilkę po rozruchu coś mi klepnie, ale prawdopodobnie regulacja VANOSA na to pomoże Nie będę tu zadawał pytania kiedy zmienić z syntetyka na półsyntetyk, bo się rozgorzej dyskusja ;-) Mam 180kkm najechane, następna wymiana przy ok 190kkm i jeśli nic nie zacznie się pocić to dalej tego syntetyka będę lał Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_79 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Rzeczywiście umknęło mi, że to syntetyk :oops: . Ale sprawdziłem jakiego oleju powinieneś używać i dla Twojego motoru na nasz klimat zalecaja 10W40. Ty napisałeś, że zalewasz 5W50. Może tu tkwi problem klepania:?: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 A gdzie sprawdzałeś tą informację?? Bo ja właśnie gdzieś wyczytałem że najlepiej 0W30, 0W40 5W50. Pewnie co źródło, użytkownik to inne opinie i zalecenia. Piotr już wspomniał kilka postów wyżej o regulacji VANOSa, myślę że to to może być. Nie myślcie też że to klepie nie wiem jak, poprostu czasami przez te pierwsze 2 sekundy motor chodzi ciutkę głośniej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.