ArchitektPlacowBoju Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Cześć! Od tygodnia jestem posiadaczem E39 z 1997r z motorem 2.8 oraz automatyczną skrzynią biegów. Wszystko jest dobrze, jeździ na prawdę fajnie, trzyma obroty, nie kopci, nie bierze oleju i temperatura ładnie na środku skali. Jest jednak ale: wyrzuca mi korkiem płyn chłodniczy. Stało się to dwa razy. Podobno poprzedni właściciel kilka dni przed wystawieniem samochodu wymieniał płyn chłodniczy u mechanika, więc za pierwszym razem wnioskowałem, że układ był źle odpowietrzony. Korkiem wywaliło około litra/1.5l płynu, a po odkręceniu nic już nie było w zbiorniczku. Nie czuć też spalin w płynie, a pod korkiem oleju nie ma masła. Zaznaczam, że nie pałuję samochodu i jeżdżę spokojnie. Odpowietrzyliśmy ze znajomym układ wg schematu; -odpalony silnik, nawiew 32 stopnie -silnik zimny, auto stoi równo -zalewamy płynu i odpowietrzamy odpowietrznikiem przy termostacie Pompka obiegowa działa, aczkolwiek troszkę słabo. Dziś jadąc około 5-7km spokojną miejską jazdą zaparkowałem samochód, po powrocie okazało się, że znów wylało mi płyn korkiem. Nie wiem czemu, bo ani nie używam kick-down, ani nie pałuję auta, jeżdżę spokojnie, nie przegrzewa się ani nic. Może być tak, że to kwestia tylko termostatu bądź konkretnego, porządnego i na prawdę dobrego odpowietrzenia układu? Co może generować aż takie ciśnienie, że trzeba je upuszczać przez korek? Nie wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą, ale nie znam się, więc wolę się upewnić. Przepraszam jeśli temat był. Nie znalazłem konkretnie takiego i z takim problemem. Wesołych świąt.:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Źle odpowietrzony dalej układ, 6 cylindrowe silniki bmw są specyficzne jeśli chodzi o odpowietrzanie, nie jeden poległ. Wesołych Świąt☺ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArchitektPlacowBoju Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Tak też właśnie myślałem. Warto przy okazji będzie zmienić termostat.Ile litrów wchodzi do tego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 11l z tego co pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArchitektPlacowBoju Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Przy próbie odpowietrzania gdy silnik pracował spokojnie wjechalem na plac i zobaczyłem za sobą chmurę białego dymu... Jakie koszty tej niebywalej przyjemności jaka jest robota z uszczelką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zrób chociaż najtańszy test na CO2 w układzie. Może sprzedający wiedział, że auto się grzeje i specjalnie wymyślił bajkę z wymianą płynu. Może sama pompa wody już ma dość i na wolnych obrotach jest lipa. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArchitektPlacowBoju Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zrobię po jutrze test jak tylko będę miał warsztat pod ręką. Ewentualnie jutro może mi się uda. Może tak być. Niemniej jednak jaki byłby koszt takiej roboty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zrób ten test, bo koszt wymiany uszczelki z planowaniem głowicy to będzie z 2000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zrób ten test, bo koszt wymiany uszczelki z planowaniem głowicy to będzie z 2000zł To już lepiej chyba poszukać dawcy i zrobić swap samego słupka. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek26.85 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 A może ma nieszczelny układ mi z pod koła pompy wody uciekło i to nie zawsze i zaraz po tym wywala korkiem a najlepiej jest odpowietrzać jak przód jest wyżej i na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArchitektPlacowBoju Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Temat wyjaśniony, żadna uszczelka. Całe szczęście. Pod obudową termostatu była nieszczelność - za mała żeby zauważyć i na tyle duża, żeby się zapowietrzał. Tamtędy ciągnął powietrze. Chwilowo do wypłaty temat ogarnięty domatorsko, a później ogarnie się to tak jak ma być. Natomiast zauważyłem, że chłodnica wody jest dość nowa, a odpowietrznik przy zbiorniczku jest już mocno zużyty, konkretnie gwint w otworze. Była tam wkręcona ucięta śruba, tak jakby ktoś zgubił fabryczny odpowietrznik. Ktoś wie czy to się jakoś da wymienić/naprawić czy jedynie wymiana na nową chłodnicę załatwi temat? Pozdrawiam i życzę wesołych świąt raz jeszcze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.