Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[e36] kolizja, szkoda calkowita, wycena, naprawa?


pcu53r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno mialem kolizje, wymuszenie pierwszenstwa na skrzyzowaniu, od strony prawnej wszystko ok - sprawca sie przyznal przed policja, dodatkowo zrobilismy oswiadczenie sprawcy. Obecnie czekam na rzeczoznawce, mam auto zastepcze (jestem przekonany w 100% ze bedzie szkoda calkowita)
Do auta mam duzy sentyment, jezdze nim wiele lat, i pomimo mniejszych kolizji (nie z mojej winy), tak powaznej jeszcze nie mialo.
Jakies 2 lata temu za mniej powazna szkode na tym aucie, mialem szkode calkowita wyceniona na 1100zl, czesci zbywalne na 500zl... chcialbym tego uniknac (pozniej skorzystalem z firm proponujacych doplate, dostalem doplate 300zl co i tak jest niezadawalajace, gdy szkody wowczas wyceniono na 2800, a nawet nie wzieli pod uwage do rozliczenia niektorych zniszczonych elementow)
W aucie jest sporo nowych czesci (brak faktur za wymiane, jedynie na czesci cos sie znajdzie - choc nie wiem czy to ujawniac, w zaleznosci na jaki rodzaj naprawy/rozliczenia sie zdecyduje).
Waham sie w jaki sposob rozliczac szkode, czy zlecic serwisowi naprawe, czy tez zadac pieniedzy (wiadomo, zalezy jakich).
Gdybym mial sie rozgladac za podobnym BMW to moze znalazl bym cos w przedziale ok 4 tys. Wiadomo jednak, ze gdy zaproponuja niewiele ponad tysiac to mozna za to kupic rower a nie auto...

Jest to E36 sedan, rocznik 1992, M40B16 z raczej podstawowym pakietem wyposazenia, choc doinwestowane "technicznie" jak nalezy.

wg vinu:
L801A National version Germany/Austria
S215A Power steering, rpm-sensitive
S242A Steering wheel airbag
S300A Central locking with antitheft system
S320A Deleted, model lettering
S354A Green windscreen, green shade band
S400A Slide/tilt sunroof, manual
S415A Sun-blind, rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S440A non-smoker package
S464A Ski bag
S481A Sports seat
S510A Headlight aim control
S545A Tachometer,km/h speedo.,as with clock+EC
S654A Radio Bavaria C III
S704A M Sports suspension
S848A Extended wiring harness

instalacja LPG, 2 letnia butla, prawie nowa spora czesc zawieszenia, nowe tarcze klocki przod, lampy z ringami (~500zl), niedawno zmienione opony na zimowe ~5mm.

 

Zniszczenia jak na zalaczonych zdjeciach, niefortunnie uderzenie mialo miejsce nad moim zderzakiem, i doszlo az do kola, na ktorym sie zatrzymalo i wgniotlo je wglab do tego stopnia, ze pasazer nie mogl otworzyc drzwi.
Stad, tez mam obawy o ewentualna naprawe (prawidlowa geometrie po naprawie), wysoce prawdopodobne ze wyrwalo/pogielo wahacz, drazki, a moze nawet kolumne i podluznice - czy w takim przypadku warto starac sie to naprawiac? Tak jak widac na zdjeciu kolo wjechalo prawie cale wglab...
Prosze o porade zeby wybrac sensowna metode rozliczenia tej szkody gotowkowo (jak najwiecej uzyskac, w zadnym wypadku tysiac zlotych nie wchodzi w gre...) badz bezgotowkowo (naprawa).
W dodatku jaka na dzien dzisiejszy orientacyjnie moze byc wartosc rynkowa pojazdu? (przed i po szkodzie)

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i pomoc
pozdrawiam

CAM07748.jpg

CAM07749.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Podobna zawartość

  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...