Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


BMW E91 320d szuranie pedalu sprzegla


artwro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Od razu przejde do rzeczy. Mianowicie po wymianie wysprzeglika i pompy sprzegla (tej pod pedalem sprzegla) wystepuje dziwny dzwiek szurania ale tylko na wlaczonym silniku. Ponizej linki z nagranym tym dzwiekiem i bez. Czy moglibyscie nakierowac co moze taki dzwiek powodowac? Dodam iz wysprzeglik kupiony oryginalny BMW tylko przy wymianie zauwazylem iz byl on metalowy z przewodem rurowym a przyszedl do mnie plastikowy do ktorego juz takowy przewod nie pasowal. Pompa natomiast to zamiennik textara ale wykonany przez FTE tak samo jak wysprzeglik OEM BMW.

https://youtu.be/94KD94kIfBY - wlaczony silnik
https://youtu.be/qSQtqzLfNME - wylaczony silnik

Dziekuje za pomoc.

Edytowane przez artwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji iz widze ze zainteresowanie tematem slabe to moze zapytam czy taki dzwiek moze byc powodowany przez zapowietrzony uklad. Mianowicie zaraz po wymianie i odpowietrzeniu sprzeglo bralo gdzies w polowie i wtedy nie odczuwalem tego halasu. Po wyjezdzie z garazu pojawilo sie wspomniane szuranie i sprzeglo zaczelo brac wyzej. Nie widze nigdzie wyciekow, plyn w zbiorniczku takze utrzymuje sie na tym samym poziomie. Biegi wchodza z lekkim oporem zwlaszcza jedynka, dwojka aczkolwiek zauwazylem jak srodek ciezkosci auta sie przesuwa ku przodowi z racji powiedzmy hamowania czy to silnikiem czy hamulcami to dzwiek staje sie jakby lagodniejszy natomiast przy przyspieszaniu sie bardziej nasila.

Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wlaczonym silniku problem caly czas wystepuje tylko jak wciskam/puszczam co znaczy ze jak trzymam w jednej pozycji jest spokoj. Wiem ze musialem obciac troszke przewodu od pompki sprzegla jak ja zmienialem bo nie moglem wyciagnac na starej pompce tego ustrojstwa.

Edytowane przez artwro
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodem wymiany bylo dzialanie sprzegla. Pod gore sprzeglo robilo sie strasznie gumowe i przenosilo drgania ciezko bylo normalnie ruszyc. Po wymianie tych elementow jest lepiej a raczej bylo przez chwile w garazu po wymianie, zaraz po wyjezdzie sprzeglo znowu zaczelo brac wysoko i doszedl ten dzwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się być może sprzęgło do wymiany chociaż innych niepokojących dźwięków zwiazanych z jego kończeniem się nie słychać. Poza tym dlaczego szuranie objawiło się dopiero po wymianie Wysprzeglika i pompki. Dodatkowo wspomnę że wysprzeglik nie pracował już na całej swej Długości jak go wymontowałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziales na pytanie, stary wysprzeglik byl juz sfatygowany z tego co mowisz (byc moze pompka tez). Kiedy zalozyles nowy, sprzeglo zaczelo pracowac w pelnym zakresie i moze przez to niepokojace dzwieki slychac dopiero teraz po wymianie. 

Mozemy sobie gdybac, ale wszystkiego sie dowiesz po zrzucie skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektorych dzwiekow, pod maska czy z zewnatrz, w kanale  a nawet na podnosniku ze nie wysluchasz a w budzie tak zwlaszcza kiedy w aucie klepie diesel. 

Pompie sprzegla jak na moj gust czy motor pali czy nie, to lata i powiewa jak by z nia cos bylo nie tak to slyszal bys to caly czas. 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...