robycomp Opublikowano 8 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Temat: Rozładowywanie akumulatora.Przepraszam za potok słów, ale chciałem wszystko "dopowiedzieć"Albo zbieg okoliczności albo coś się stało. W zeszły poniedziałek wieczorem byłem na myjni, a we wtorek rano auto nie odpaliło - wyładowane ako. Kilkugodzinne ładowanie przez punkty w silniku średnio zdało egzamin, dlatego podpiąłem prostownik bezpośniednio pod ako w bagażniku. Auto odpaliło, w międzyczasie co odpalenie silnika to komunikat o nadmiernym poborze energii. Chwile pojeździłem, po czym przez kilka godzin ładowałem ako. W piątek byłem jeszcze autem w pracy, po pracy trochę ładowania a późnym popołudniem w piątek wyjechałem z rodzinką zostawiając auto do niedzieli. W niedziele po powrocie, patrzę a w aucie nawet nie mruga dioda alarmu, ako tak wyładowane że auto musiałem otworzyć kluczykiem. Żeby wykluczyć padnięte ako, Kolega poratował mnie zastępczym a mojego wzięto na przegląd - diagnoza - wstępne zasiarczenie. Kilka faktów:- Problem nadmiernego wyładowywania miałem jakoś z początkiem roku wówczas przyczyną okazał się przycisk tylnej szyby w klapie, stara uszczelka = wilgoć = ciągłe wybudzanie auta. Całość osuszyłem i złożyłem na sylikon. - Po około 3 miesiącach pojawiły się kolejne komunikaty, w miedzy czasie zaobserwowałem zbyt długie pompowanie nivo, później doszły błędy związane z samym nivo. Okazało się ze kompresor nie dawał ciśnienia. Kompresor wymieniony i przez jakiś czas spokój. - Mniej więcej w tym samym czasie zauważyłem że czasami światło w kabinie delikatnie mruga - ignorowałem.- Po jakimś czasie pojawił się komunikat o nadmiernym rozłądowywaniu, auto odpalało normalnie. Wypiałem kabelek od IBS. Komunikaty się skończyły i tym samym skonczyły się problemy na ok 2-3 miesiące do ostatniego wtorku odkąd problem powrócił. - Bez IBS ładowanie było 13,4 po podpięciu IBS ładowanie jest na poziomie 14,5-15 często w okolicach 14,7v- Wczoraj sprawdzałem usypianie auta i pobór pradu po zamknięciu auta (miernik w szeregu z odpieta + klema aka). Przed zamknięciem auta miernik wskazywał 3-5A poboru, po zamknięciu 2 a później spadek do 1,3A. 1,3A utrzymywało się przez ok 12 min (czekałem na uśpienie) zamiast uśpienia auto się wybudziło (zapalił się przycisk start/stop i pobór podskoczył do 3,x i po chwili spadł do 1,3A. Dalej już nie czekałem. Zakupiłem regulator - pamiętam w e39 przy podobnym przebiegu mając podobny problem w końcu straciłem ładowanie, okazało się ze szczotki lapały zaledwie skrawkiem, napięcie było ok ale domyslam się ze prad prez te ledwo stykające szczotki był zbyt niski. Dlatego teraz zakupilem regulator, który planuje na dniach wymienić. Pytania:- Domyślam się ze padający regulator może wskazywac właściwe napiecie ladowania ale nie koniecznie daje wlasciwy prad - prawda?- Czy kończący się regulator może mieć jakikolwiek wpływ na wyładowywanie akumulatora?- Ostatnio slysze ze dmuchawa na chwile zwalnia, pomyślałem że to jeż (przypadlosc e39), ale po wlaczeniu turbo dmuchawy na szybe wentylator się bez problemu rozpedza. Co sadzicie, czy pada jez czy po prostu z racji slabego aka/ładowania ograniczane sa obroty? Gdzie znajdę jeza w e60/61?- Czytałem że wybudzanie auta powodują też jakieś czujniki w drzwiach (np.: comfort access sensor on front passenger door) - czy ktos wie o czym tu mowa i gdzie te czujniki znaleźć?- Ma ktos jeszcze pomysł na to co może wybudzać auto i w efekcie wyładowywać ako? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micgam8281 Opublikowano 12 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 (edytowane) Moduly firmy HELBAKO byly wadliwe. Sprawdz jaki ty masz. Edytowane 12 Listopada 2017 przez Micgam8281 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmaarrcciinn Opublikowano 22 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Jak ja miałem problemy z dmuchawą takie że nie chodziła równo, szybciej wolniej itp, nie raz mi się w ogóle nie włączyła a na dołku włączyła... Wyjąłem ją calą, nie ruszałem jeża, przeczuciem całą powierzchnię tam gdzie stykają szczotki, było kupę syfu oto itd, nawet trochę powypalane miejsca były. Od tamtej pory jest ok. Co to aku to ja bym stawiał na tą kleme IBS. Masz ją dalej wpiętą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.