Pakitko Opublikowano 1 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Witam, odgrzeję trochę kotleta nie posiadam isty posiadam Autocoma, delphiego, disa i inpę, mam e46 sedan n42b20A 4 lambda po 1 podłączeniu komputera autocom wykazał błędy 2852 Vanos Czujnik sterowania, 2850 Vanos czujnik referyncjny, 285A vanos monitorowanie aktuatora. Naprawy zrobione prze zemnie , podmieniłem sterownik vvt, przekaźnik sterowania elektrozaworami, i same elektrozawory. Próbowałem zrobić adaptację w dis i nie wiem czy przebiega do końca prawidłowo, nie znam tak dobrze Angielskiego. Stałe błędy których nie da się skasować na zapłonie, ani na uruchomionym silniku to 2850,2852, przejrzałem także instalację sterowania elektrozaworami według schematu z autodaty i kable nie są nigdzie uwalone, prąd dochodzi do elektrozaworów, moim zdaniem jest uwalony sterownik ecu że są stałe błędy elektrozaworów, po podłączeniu się na zapłonie błędy stałe. Adaptacja raczej nie przejdzie skoro są stałe błędy co radzicie dalej robić, może ktoś mi coś podpowie gdzie szukać problemu. Dodam auto przyspiesza płynnie, cicho pracuje odpala dobrze, delikatnie nie równo pracuje ale to może być wina VVT że nie jest przyuczony. do głowy przychodzi mi podmienić sam sterownik silnika ecu zobaczyć czy się skasują błędy, co o tym myślicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 1 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Czekaj czekaj piszesz o błędach od vanosa (choć nic mi one nie mówią bo testery diagnostyczne czasem takie głupoty pokazują że aż się płakać chce ) a robisz adaptacje valvetronika..... Jak adaptacja nie przechodzi to masz albo uwalony czujnik od wałka mimośrodowego albo sam silniczek..... Ale z tego co widzę to mylisz 2 różne systemy vanos i valvetronik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakitko Opublikowano 2 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Kolego leo podałem błąd jak podał program wiem że czasami programy diagnostyczne nie tłumacza poprawnie opisu. Kolego Leo wiem co to jest pojęcie vanos i valvetronic, Leo jeżeli na inpie pokazuje te same nr błędów, to raczej problem występuje. Adaptacji disa nie puści do puki nie pozbędziemy się błędów elektrozaworów vvt, mogę się mylić, ale na logikę, jeżeli komputer widzi błąd z vvt to nie przepuści adaptacji. poniżej wrzucam zdjęcia błędów z inpy i podgląd parametrów z auocoma, jeżeli posiadasz dokładną instrukcję jak ją przeprowadzić w disa to będę wdzięczny za podrzucenie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 2 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Nie dojdziemy do porozumienia, jesli te same bledy pokazuje inpa i ten tester diagnostyczny to ja jestem jakiś niedouczony..... To co widze po błędach i tym c piszesz to nie chce ci się zaadoptować silniczek valvetronika (vvt) czyli nie leci w skrajne polozenie i nie ustawia wałka mimośrodowego na środku. Błędy z tego drugiego testera mówią nam o ustawieniu wałka ssacego i wydechowego i nie wiem na jakiej podstawie on widzi błąd bez odpalania auta. I teraz tak: nie ma zadnej adaptacji vanosów jest jedynie valvetronika (jedno z drugim nie ma za wiele wspolnego) jesli nie przechodzi ci adaptacja tego drugiego to przyczyna moze byc: sterownik, silniczek, czujnik wałka mimośrodowego jeśli po odpaleniu auta wywala bład vanosów to masz przepierdzielony rozrząd albo już w połowie go nie ma i leży w misce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakitko Opublikowano 8 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 witam z 1 problemem sobie poradziłem a po adaptacji vvt i przejechaniu sie kawałek samochodem wyskoczyły następne błędy, opisze wszystko poniżej Next problem tym razem z vanosem po wymianie czujnika wałka mimośrodowego i zrobieniu adaptacji, błędy vvt skasowały się. Lecz po złożeniu i przejechaniu się wyskoczyły następne błędy 27BD,27B5 -inpa. Położenie vanosa nadal 119,120 stopni kw na oby 2 wałkach, rozrząd sprawdzony zgadza się. Dołączam filmik pracy silnika i zdjęcia parametrów ust vanosa, a także z inpy i disa który wyskoczył podczas testu vanosa na wałku wydechowym, 12 v jest i kabel sygnałowy od elektrozaworu vanosa jest ok. Dzięki wszystkim za wcześniejszą pomoc w diagnozie Filmik Podczas adaptacji:https://youtu.be/lqLMaes8MOo Filmik pracy silnika:https://youtu.be/5vctYmT5vOI Błąd disa podczas testu vanosa:https://drive.google.com/file/d/0BwivjAyLzLWneHJCYWQzSkJIUHM/view?usp=sharing 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 8 Października 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 zawory od sterowania vanosami masz włożone do końca? Sprawdź bo często siedzą "prawie" dobrze a jak zabraknie im 1mm do pelnego schowania to olej bedzie szedł bokiem zaworu i nie wysteruje wałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakitko Opublikowano 8 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 Dzięki za cenna podpowiedź sprawdzę jutro. Pewnie gdzieś w środku w kole się blokuje na wydechu, i nie może wysterować skoro elektrozawory chodzą, jeszcze spróbuje zamoczyć je w benzynie i wysterować żeby się przeczyściły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakitko Opublikowano 13 Października 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Dnia 8.10.2017 o 21:36, Leo napisał: zawory od sterowania vanosami masz włożone do końca? Sprawdź bo często siedzą "prawie" dobrze a jak zabraknie im 1mm do pelnego schowania to olej bedzie szedł bokiem zaworu i nie wysteruje wałka. Elektrozawory przeczyściłem i maja widoczny większy sok otwarcia, także wsadzone do samego końca. nadal te same błędy, widocznie koła padły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.