Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E34 momenty dokręcania śrub dla silnika M20B25 i nie tylko.


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy ktoś już podejmował ten temat ale interesują mnie dane na ten temat i chciałbym to zebrać w jednym miejscu.

To co zdobyłem podaję:

panewki główne:

etap 1 29-32Nm

etap 2 58-63Nm

stopa korbowodu:

etap 1 20Nm

etap 2 70 stopni

Docisk sprzęgła do koła zamach:

M8 - 8,8 = 24Nm

M8 - 10,9 = 34Nm

Śruby miski olejowej:

M6 x 8,8 = 10Nm

M6 x 10,9 = 12Nm

Miska olejowa :

M12 = 25Nm

M18 = 30Nm

M22 = 60Nm

koło zamachowe / driveplate (wał korbowy+pierścień???):

100-110Nm

Wał korbowy koło rozrządu:

390-430Nm

koło wałka rozrządu:

60-65Nm

rolka napinacza rozrządu:

M6 = 10Nm

M7 = 15Nm

M8 = 20Nm

pokrywa zaworów:

10Nm

Świece:

20-30Nm

felgi kół:

90-110Nm

głowica cylindrów:

śruby szesciokątne 1) 40-45Nm

2) po 15 min 60-65Nm

3) po nagrzaniu silnika do norm.temp. 25-30stopni

śruby torx 1)30Nm

2) 90 stopni

3) 90 stopni

kolektor ssący do głowicy:

M8 = 22Nm

M7 = 15Nm

M6 = 10Nm

kolektor wydechowy:

M8 = 23Nm

M7 = 15Nm

M6 = 10Nm

czujnik spalania stukowego:

20Nm

Jeśli możecie nanieście poprawki. Jak coś wiecie więcej to dopisujcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...