chmielu84 Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Siema Mam pytanie do posiadaczy takiego motoru w E46, ile można z niego max wycisnąć po modach : chip, wydech, turbo hybryda, ic, itd ? Piona Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Wykres byłego 330d Leo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 (edytowane) Sporo, na yt widziałem ruscy wycisneli około 460km ale co tam było kombinowane? Edytowane 2 Lipca 2017 przez BASTARS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chmielu84 Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Sporo, na yt widziałem ruscy wycisneli około 460km ale co tam było kombinowane? Haha ruskie potrafią może z Nos te 460 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Szybciej metanol, szukam na yt ale nie mogę znaleźć tego filmiku, jest za to też od wschodniaków 402km w 330cd 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4ll Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Morphi 402KM 766Nm. Co było robione? Miłej lektury. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=98535 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maajkii Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Kwestia jeszcze czy M57 czy M57N przy M57 zbyt dużego pola do popisów nie ma... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzAkSs Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Michał cos kombinujesz hehehe ale sam nie wiesz już co milion pomyslów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chmielu84 Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Michał cos kombinujesz hehehe ale sam nie wiesz już co milion pomyslówPaweł badam rynek pod względem mocnego RWD bo oglądałem jedno S14 i straszny kondon więc chyba jednak zostanę z BMW Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzAkSs Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 no ja mysle 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 2 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Sporo, na yt widziałem ruscy wycisneli około 460km ale co tam było kombinowane? Tutaj Słowenia 461km 924Nm Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chmielu84 Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Dzięki chłopaki za info. chyba już wiem na czym stoję Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziko Opublikowano 3 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Edu miał ok 340 km i coś ok 730 Nm. Jak dobrze pamiętam wtryski z 535 e60 IC który miał to teraz Forest sprzedaje i wirus i pełen przelot reszta seria. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziko Opublikowano 3 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Mocnego na niego nie było w klubie jak i w krzywej na kresce. Dieslem robił każdego jak chciał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. przemek4net Opublikowano 7 Lipca 2017 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 (edytowane) Witam, udzielę się nieśmiało, ponieważ to ja czipowałem to ex-auto Leo:)… i ogólnie n podobnych auto wirusowałem. Ile da się wycisnąć to temat filozoficzny… odpowiedź zależy od tego jak auto jest zmodzone (upraszczając sprawę: budżet / umiejętności mechaniczne właściciela / trafność modów) + poziom akceptacji ryzyka „bum”…. Silnik 204ps E46 to bardzo podobny silnik do E60 218ps Jeździ taki jeden E60 218ps z wtryskami od 272ps i kolektorem wydechowym 286ps (+2 hybrydy na bazie 535D LCI E60): wyszło 430ps i skończyło się paliwo a co ciekawe na pojedynczej turbinie wyszło 415 (oczywiście kolektor wydechowy zmieniony – na seryjnym mocy nie będzie!). Ta osoba (Lukbmw z BMW-Sport) robiła też hybrydy (na bazie 286ps) dla Walusia z tego forum więc też będzie 400+ obstawiam. Wynik zależy też od …hamowni (przy 400ps rozbieżności w wynikach to nieraz 30ps – mowa o hamowniach obciążeniowych – tak wygląda rzeczywistość!), więc samymi cyferkami nie ma co się jarać. Stosunkowo dobre efekty przy umiarkowanym budżecie będą przy E46 204ps EU4… dlaczego? wtryski ma o niebo lepsze niż 204EU3 a wtryski 535D to niemały budżet i gwarancja trochę większego zużycia paliwa, w komputerze EU3 nie wpiszemy np. numerów IMA wtrysków z 535D. Niezależnie co to jest (EU3 ? EU4) potrzeba turbiny hybrydowej i bardziej przepustowego kolektora wydechowego. Do EU3 obowiązkowo wtryski od 535D 272ps. Do tego IC + parę przeróbek w dolocie. Na takim setupie realnie liczymy na 350ps (uczciwe, nienaciągane – zakładam IC typu chinol za 300 zyla + pozostawienie wąskawych seryjnych węży IC -> kolektor). W aucie Leo było trochę więcej rzeczy „podopieszczanych” więc i wynik większy (o ile pamiętam tam granicą była pompa CR – więcej paliwa oznaczało spadki ciśnienia paliwa i błędy silnika - a szkoda bo potencjał ciągle był). Jedno jest pewne: ze względów kosztowych i efektu nie ma najmniejszego sensu pchać się w customowy kolektor wydechowy + hybryda na GTB – dużo taniej będzie hybryda na bazie poczciwego GT + lepszy kolektor wydechowy Teraz budżet Hybryda: 1200-2500 (zależy gdzie, na jakich częściach i w jakim zakresie przebudowana) Kolektor wydechowy: kilka stów + robota! Wydech z DP kompletny ze 2-2.5 tys z robotą IC z montażem powiedzmy 1000-1500pln Wtryski 535D używki ze 2 tys + modlitwa, żeby okazały się dobre, nie lały i nie wypaliły dziury w tłoku Różne inne typu filtr przepustowy, rury dolotu powietrza, mapsensor 4 barowy: 500-700pln Optymistycznie wychodzi min 7 tysiączków, jeżeli się nie pomyliłem na samą część mechaniczną przy silniku. Co jak już będziemy mieć już super moc? - zaczynamy zabawę ze sprzęgłem. Mam E60 530xd w manualu zrobione na 400ps… sprzęgło zabiłem ze 4 razy – klasyk wygląda tak: pałujemy…. sprzęgło nagle traci przyczepność… obroty bez oporu idą w górę i już zaczyna się ślizgać częściej…w efekcie docisk się wykrzywia i po zawodach (850 nm "robi robotę") – mamy problem (2x docisk sachsperformacne ubiłem – 1500pln koszt tego docisku, więc znam to z autopsji!) Pytanie otwarte: więc na cholerę to wszystko? To jest odpowiedź (na przykładzie moich prywatnych samochodów /filmy nagrane na niemieckiej autostradzie/ – akurat nie E46, ale niedaleko pada jabłko od jabłoni) E60 530xd 400ps by Ecu-Perfect / Przemek4net E91 LCI 330xd @400 by Ecu-Perfect / Przemek4net Jeżeli kogoś interesują wyniki kilku projektów BMW 3.0D na hybrydach to w fb proszę poszukać mojej strony fb Pozdrawiam, Przemek P.S. Czy warto tak ostro modzić E46? Generalnie uczciwie powiem nie : ) najtaniej sprzedać e46, dopłacić i kupić nawet trochę zaniedbane E9x 335D za 30-35parę koła - tam po wywalenie DPFu i czipie mamy moce „typu 360”. Hybryda, IC, wydech + parę drobiazgów i będzie 400+. Edytowane 7 Lipca 2017 przez przemek4net 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 7 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Bardzo ciekawy post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 7 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 4 godziny temu, Forest napisał: Bardzo ciekawy post Zgadzam sie, az caly z ciekawoscia przeczytalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 7 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Trzeba przyznać, że zwięźle i na temat, dobry post ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek4net Opublikowano 8 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 (edytowane) Czesc, dziekuje za pozytywny odbior.. przynudzam wiec dalej Poza moim kumplem Lukbmw mam tez dobre doswiadczenia z hybrydami robionymi przez wroclawskich/okolowroclawskich TX Performance turbo (miedzy innymi ex auto Leo, kilka aut wirusowalem przygotowywanych mechanicznie przez BMWExpert) i TurboTech (jakas e90 3.0D i alfa 159 1.9tdi) (tyle dla nich reklamy - nie za kase ale z serca) Zamawiajac hybryde pamietajcie, ze to tylko haslo W wersji najprostrzej jest to: poza zwykla regeneracja roztoczenie muszli strony ssacej by osadzic inne wieksze kolo kompresji z kutego aluminium i tyle (kolo kompresji ze 400pln, praca tokarza powiedzmy 200 wiec oceniam koszt prostej hybrydy jako cena regeneracji turbiny + 600pln.. no moze+800 jak ktos chce extra za knowhow / "za fatyge") Mozna takze zmienic wirnik wydechowy czyli roztoczyc strone goraca by osadzic wiekszy wirnik wydechowy ... to oceniam na dodatkowe okolo +600 pln wiec jezeli przyjmiemy koszt czystej regeneracji na 600pln to mamy koszt hybrydy na 1200-2000pln. Zgodnie z powiedzeniem co sie kreci szybko - kreci sie krotko wiec turbiniarz moze chciec wiecej by miec bufor na reklamacje/zawracanie gitary. Zycie hybrydy zalezy bardzo od jej warunkow pracy - jedna hybryda w E60 padla mi po 5 tys a po paru przerobkach w dolocie i wydechu (luzne bez przewezen wiec turbo pracuje lzej bez ostrego zamkniecia geometri) druga zyje juz kilkadziesiat tysiecy km i ma sie dobrze. Padnie komus turbo to nawet jak to nie jest wina turbiniarza (bo ktos meczyl hybryde zostawiajac np te plastikowa rure laczaca turbine z przeplywomierze - podpowiem: to oczywiscie wyrzucamy wraz z przeplywka (programowo sie ja wylacza) i zastepujemy czyms szerszym) to w obawie przed hejtowaniem bedzie turbine naprawial "w ramach gwarancji" - wiec cena typu 2500pln jest dla mnie zadnym haj waj. Koszt turbiny uzywki to srednio tysiak wiec lepsza hybryda jako produkt (a nie usluga przebudowy) to pewnie 3500 bez vatu (dlatego w kontekscie auta o wartosci rynkowej "typu 18tys" uznaje takie ostre mody za nieuzasadnione ekonomicznie) Seryjny mapsensor w e46 204ps mierzy do okolo 3300... zakladajac, ze cisnienie atm to 1000 mamy max ok 2.3b (powiedzmy bezpiecznie 2.1b - podobno czujnik przy granicy zakresu swojej pracy sa niedokladne) - to wystarczy na grubo ponad 300ps wiec zmiana mapsensora nie jest niezbedna - rzecz tania ale mapsensor "4b" (z 231/235/272/286ps) nie pasuje plug & play do kolektora z E46 wiec polecam jakby co kupic kolektor z mapsensorem by nie bawic sie w adaptacje Wazne: po zmianie mapsensora bez dostosowania softu nie jezdzimy autem poza moze bez gazu dotoczeniem sie do tunera. Podobnie po zmienia wtryskow na 535D! (bedzie przy przy bucie dymil jak lokomotywa - jazda emerycka!!! jest wzglednie bezpieczna) Jezeli ktos ma E46 204ps EU4 ostroznie polecam: (umiarkowany budzet - aczkolwiek i tak lepiej sprzedac, doplacic i kupic 335d ) hybrydka, lepszy kolektor wydechowy, luzny wydech (katalizator zostawiamy ale reszta to 3" przelot), IC, stozek w rog komory silnika + rura min 3" ze stozka do turbiny (przeplywki nie zakladamy!) + czip. To zestaw da powiedmy 320, jest relatywnie budzetowy, przy rozsadnym uzytkowaniu sprzeglo na szanse przezyc Wtryski z 204ps EU3 sa wolne co oznacza, ze trzeba je trzymac dlugo otwarte by wtrysnac wiecej paliwa a gdy silnik sie kreci szybko tego czasu nie mamy - dlatego potrzeba wtryskow z 535D do EU3 co podnosi budzet operacji Tak wyglada przerobiony dolot w E60 Zwroccie uwage, ze w rogu mam pompe ABS wiec wsadzenie stozka w rog (lub /bo latwiej/: dolotu z 535D E60) to operacja nietrywialna W E46 o ile pamietam jest tam zbiorniczek plynu wiec najrozsadniej rezygnujecie z filtra pow w seryjnym miejscu i robicie po prostu stozek Pozdrawiam, Przemek Edytowane 8 Lipca 2017 przez przemek4net 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.