Danich Opublikowano 12 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Witam! dziś od rana jeżdząc po mieście żażyły mi sie na wolnych obrotach wszyskie kontolki, popołudniu wyjeżdzajac w trasę pojechałem zatankować po tankowaniu odpaliła dobrze, zajechałem kilka metrów zgasiłem i koniec ledwo kreciła wiec na zapych odpaliła i pojechałem! Ujechałem jakieś 20km i kaput akumulator pusty i nie było szans na odpalenie, przewodami od innego samochodu sie podłaczyłem 2 sekundy i wszystko ok! ale za jakiś czas wracając do domu pare kilometrów i aku puste! Co to może być! w trase pojechałem innym autem a moja bmmka stoi daleko od domu!!! jutro ja bedę musiał zcholować ale co to może być! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Wydaje mi się że, ładowanie akumulatora klęka więc trzeba sprawdzić alternator. By to potwierdzić zmierz voltomierzem przy pracującym silniku napięcie akumulatora-powinno zawierać się w granicach 13.6 V - 14,4 V . Jeśli napięcie na akumulatorze przy pracyjącym silniku masz ponizej 13,6 V to nalezałoby w alternatorze sprawdzić stan szczotek(obie szczotki muszą dolegać do pierścieni na wałku): -mogły się zawiesić -jeśli są już krótkie no to jasna sprawa -wymiana Możesz je wymieniać bez wymiany regulatora napięcia ,przy którym są zgrabnie (fabrycznie osadzone),ale trochę to taka wg mnie rzeżba(niepotrzebna zabawa) i najszybciej kupić nowy regulator napięcia razem ze szczotkami koszt około 30-40 PLN Prawdobodobnie masz alternator Bosha 80 A bądż 90A więc do wymiany tego regulatora napięcia wraz ze szczotkami niestety najlepiej wyciągnąć alternator . Wymiany regulatora spokojnie dokonasz sam.Resztę szybciej i łatwiej sprawdzi elektryk. Na regulatorze napięcia jest specjalne miesce(styk) który powinien dolegać do styku(sprężynującej blaszki) w alternatorze-jeśli nie ma styku lub na blaszce widać korozję to alternator mógł stracić wzbudzenie i nie będzie ładowania alumulatora.Jeśli taka usterka ma miejsce to po przekręceniu kluczyka wogóle nie zapala się kontrolka akumulatora. Mogł też zepsuć się układ prostowniczy(diody) ale to raczej żadko się zdarza ale jak alternator wyciągniesz to warto to sprawdzić. Prewencyjnie sprawdz stan przewodu masowego od akumulatora do nadwozia i silnika. To nie wina akumulatora bo nawet stary kilkuletni akumulator jest w stanie naładować sie podczas jazdy tak by wystarczyło na około 5 rozruchów pod rząd. Gdyby w akumulatorze nastąpilo zwarcie to zdechłby momentalnie i nie mogłbyś go już naładować. Także proponowałym naładować akumulator prostownikiem ,uruchomić silnik tylko do wykonania pomiaru napiecia ładowania i przyjrzeć sie alternatorowi. Taka jazda na samym akumulatorze z awarią w instalacji ładowania szybko zakończy jego żywot. Akumulator strasznie sie katuje jak nie jest ładowany tak jak twój(zasiarcza się w zabójczym tempie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Kolego dzieki za tak szeroką odpowiedz, a ja zarz sie zbieram i jede zcholować bmmke no i do roboty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 13 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 dziki a co to może być.. mam juz drugi regulator napięcia [cały,nowy] a ładowanie dalej się kręci razem z obrotami nawet do 23v :lol: ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Nie jestem pewnien ale sprawdz miedziane pierścienie na wałku alternatora po których slizgają się szczotki. Jeśli jeden lub dwa nie są okrągłe to istnieje możliwość że szczotki dotykają go solidnie tylko na niepełnym obwodzie co mogło by objawiać się chwilowym wzrostem napiecia(indukcja).Lub możesz mieć krzywy wałek Takie(mruganie świateł z dużą częstotliwościa) np.mijania Według mnie padły diody(układ prostowniczy) nie jestem pewny ale sa tam chyba 4 szt. Może jedna sobie padła. A nie palą sie często żarówki? przy takich skokach na obrotach do 23V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 13 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 jak autko jeżdzi na obciążeniu to nic się niedzieje ale jeśli na postoju gazujesz to żaróweczki się palą no i abs się wyłącza bo ma za duże napięcie.te diody można jakos dokupić czy trzeba cały alternator zminić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Sa elektrycy którzy mogliby dokupic same diody i je lutować ale nie lubią sie w to bawić i kupują całe zastawy prostownicze(niestety cen nie znam) lub rozglądnij sie za jakimś sprawnym alternatorkiem gdyby okazało sie ze ten układ prostowniczy byłby droższy od używanego alternatora. Najlepiej wymontuj alternator a elektryk sprawdzi co dokładnie mu dolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Dziki dzieki wielkie za wszystko to są szczotki w alternatorze! Dziś rozebrna już wogóle nie chodziła! jutro składam i myśle że bedzie ok! pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.