Biohazard Opublikowano 12 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Witam wczoraj wybrałem się na przegląd. Układ hamulcowy sprawny. A problem się pojawił na wahaczu jeden sworzeń ma takie luzy, że przy drganiach się wysuwa cała guma, która jest pod nim i cofa na swoje miejsce. Teraz moje pytanie czy wymienić starczy wahacz na nowy czy naprawiać przeglądałem allegro i znalazłem coś takiego: Zestaw naprawczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzussmen Opublikowano 12 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Ja kupowałem coś podobne ale innej firmy i jak narazie nic nie puka a zrobiłem już 5000km na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biohazard Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Teraz drugie pytanie jak wyczytałem w książce z serii Sam Naprawiam mam taką do BMW E36 Compact. I ktoś napisał tak „Wahacz poprzeczny nie jest rozbieralny. Zniszczenie przegubu lub wygięcie wahacza powoduje konieczność wymiany całego podzespołu” Więc skąd mam teraz wiedzieć czy ten wahacz, który mam jest rozbieralny czy nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 12 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 jeśli sprzedają części osobno do niego to napewno jest rozbieralny[młotek,prasa,szlifierka i pójdzie :wink: .książkę pisali niemcy a oni wszystko by w całosci wymieniali,chcesz mieć taniej to kombinuj a książki do końca nie słuchaj bo jak ja bym naprawiał swoją bunie z książki to bym nic nie zrobił p.s. nawiasem mówiąc to nigdy w życiu nie widziałem gorszej książki o naprawie niż ta o mojej e30,tam praktycznie to nic się nie da zrobić poważniejszego według niej ,tylko serwis i serwis <bmw_4> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biohazard Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Dzięki za odpowiedz, więc jednak się zastanowię nad tym zestawem naprawczym. Pozdro 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 12 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 No nie wiem... :roll: ja tam bym nie ryzykował i nie inwestował w jakieś części nieznanych firm z dalekiego wschodu Swożnie i tuleje można kupować osobno , i montować też . Sam tego chyba nie zrobisz , więc jak płacić za robociznę to już montować normalne części :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 13 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 jak masz mozliwość to kup coś z firmy ROUVILLE mają dobre i tanie zamienniki. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speede Opublikowano 13 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Jeśli masz garaż i podnośnik , trochę narzędzi i robiłeś podobne rzeczy wcześniej to dasz sobie radę problem jest tylko z wybiciem sforznia z wahacza.Żeby go z tamtąd wydostać trzeba najpierw wymątować cały wachacz , na jednym wahaczu są dwa sforznie jeden długi i jeden krutki .Aby wydostać sforzeń najlepiej zmontowaĆ SOBIE WCZEŚNIEJ PRASKĘ DO WYCISKANIA I PÓXNIEJ WCISKANIA SFORZNIA. Jakieś 5 godz roboty , cena sforzni to mniej więcej 50 zł za szt. <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biohazard Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Niestety jeszcze nie mam garażu, ale przydałby się Autko oddam do mechanika niech on się pomęczy trochę. Problem jest jeszcze taki, że nie wszyscy mechanicy chcą robić moją becię jak widzą, jaki jest prześwit pod nią to zaczynają marudzić 8) Pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 a nie lepiej icaly wymienic za jednym razem??????? bo ja tak sie wlasnie zastanawiam i nie trzeba chyba prasy zeby caly wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biohazard Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Zgadzam się z Tobą zawsze to jest mniej roboty a wahacz nowy a co nowe to nowe :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 i chyba cenowo nie ma zbyt wielkiej roznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 1 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Sam wachacz to kawałek odlewu , jeśli nie jest skrzywiony to nie ma sensu kupować nowego :roll: Nowy zapakowany wachacz jest w komplecie z 2 swożniami , więc i tak tulejki trzeba dokupić . :? A cenowo....... hmmm no drogo i tak wychodzi . Myślę , że dobrym rozwiązaniem byłoby kupić za grosze jakiś zużyty wachacz :arrow: zrobić mały jego remoncik (swożnie i tuleja ) a potem tylko go samemu zamontować . Wtedy można zrobić sobie kolekcję wachaczy , lub sprzedać go dalej :wink: Samo wyciśnięcie i wtłoczenie swożni , w sytuacji , gdy wachacz jest na stole to już jest malutki koszt , tak jak poszczególnych części . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 a o tym nie pomyslalem i jest to oszczednosc czasu bo mozna wczesniej sobie to przygotowac do montazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biohazard Opublikowano 19 Czerwca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Witam <bmw_1> Wracając do tematu kupiłem wszystkie sworznie wahacza przedniego na lewą i prawą stronę oraz tuleje wszystko firmy Febi. Oddałem auto do mechanika dostarczyłem wszystkie części. Mechanik wymontował wahacze i zonk jakiś dupek zamontował wahacz prawdopodobnie od e30 do e36 wygląda całkiem podobnie, ale jednak sworzeń ten mniejszy jest całkiem inny niż stosowany w e36. I zostałem zmuszony do kupna kompletnego wahacza. :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 nie do konca ma racje bo są dwa wymiary tych malych sworzni mialem przez to problem z wyborem calkiem inny tzn.? ze co ma inna dlugosc trzpienia czy srednice? <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biohazard Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Po wymontowaniu wahacza i wyciśnięcia z niego sworzni okazało się, że długi nowy sworzeń pasuje idealnie, ale ten krótszy ma większą średnicę niż otwór, w którym ma być zamontowany. Więc tak wahacz lewy bez problemu zamontowane sworznie długi oraz krótki. Wahacz prawy tylko udało się zamontować ten długi, więc skontaktowałem się z firmą FOTA i sprawdzają w katalogu, że do E36 jest tylko jeden rodzaj sworznia krótkiego. Postanowiłem kupić nowy wahacz firmy SIDEM i problem rozwiązany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny19 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 mam pytanie chce wymienic tuleje w wachaczach z przodu i chce kupic je z tej stronki http://www.bilstein.net.pl/sklep/product_info.php?cPath=1_4_47_52_227&products_id=17 ile tulei jest na jednzm wachaczu i czy wszstkie sa takie same prosze o szybka odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.