jawirax Opublikowano 26 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 (edytowane) Witam mam problem BMW E46 SEDAN , jak wrzucę jedynkę i ruszam lekko albo wsteczny słyszę głuche stuki z tyłu , tak samo podczas jazdy i zmianie biegu podczas przyśpieszania ,tak samo z jedynki na dwójkę przy wrzucaniu troki już tak nie słychać prawie wcale , szarpania żadnego nie ma podczas jazdy, tylko głuche stuki,. Tuleje gumy wszystkie dyfra sprawdzone, krzyżak podpora wału są w bardzo dobrym stanie i nie ma żadnych luzów,sprawdzaliśmy na szarpakach ,oraz łomem każdą tuleje i gumę, jedyny co się okazało to w tylnym lewym kole coś wali, tzn: szybkie ruchy kołem przód tył jest takie walenie , nie na boki tak jak się sprawdza łożysko na boki , tylko ruchy toczenia koła jak się je złapie i rusza , co to może być ? jadać na nierównościach nie ma żądnego stukania, to dzieje się tylko podczas ruszania cofania gdy auto rusza się i podczas zmiany biegów i raptownym dodawaniu gazu lub ujmowaniu gazu? czy to walenie jest od tego ? i co tam mogło się stać ? przed chwilą dzwonił mechanik , rozebrał i szczęki były już wyjechane i zapieczony regulator mam kupić nowe i wymieni, i moje pytanie co to ma do głuchego pukania ? bo to pukanie jest kiedy się rusza z miejsca lub cofa lub na biegach podczas przerzucania biegów i autem buja , pukanie nie występuje podczas hamowania anie na dziurach ? dziwne to jakieś jest. Edytowane 26 Maja 2017 przez jawirax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iksu Opublikowano 26 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Jeśli zapieczony jest regulator szczęk może to dawać taki efekt przy ruszaniu podczas zerwania trzymających szczęk od bębnów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 25 minut temu, Iksu napisał: Jeśli zapieczony jest regulator szczęk może to dawać taki efekt przy ruszaniu podczas zerwania trzymających szczęk od bębnów. Rozumiem, ciekaw jestem czy po wymianie to ustąpi, jak tylko wymieni prawdopodobnie dzisiaj to poinformuje czy pomogło. Ps: szczęki nie są pozrywane , bo stukanie jest cały czas podczas ruszania i zmianie biegów po dodaniu gazu przy szarpnięciu, połamane nie są tylko już zużyte całe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mp240 Opublikowano 26 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Ja bym sprawdził katalizatory miałem takie objawy kiedys w omedze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 4 minuty temu, mp240 napisał: Ja bym sprawdził katalizatory miałem takie objawy kiedys w omedze Może masz rację,też to sprawdzę , bo tłumik jest nowy końcowy przed kupnem sprzedawca wymienił go na nowy , może tam będzie problem i podczas naprężeń dudni stuka , będę informował nie bieżąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mp240 Opublikowano 26 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 no jak dudni tak dziwnie ni to kamyk latający ni to stuk trudno to określić ale jest przy przyśpieszaniu i dodawaniu gazu gwałtownie to tak było u mnie z katami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Obadam to jutro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Hamulce z tyłu zrobione i wymienione na nowe , chodzą elegancko , lecz stuki głuche dalej są, mechanik stwierdził że ewidentnie jest trochę luzu w przekładni mostu i że można z tym jeździć bez problemu byle nie szaleć , oczywiście ja tak jeździł nie będę , kupię u nas most używany w dobrym stanie ,dokładnie go sprawdzę z gwarancją rozruchową i moje pytanie brzmi czy wymiana mostu w BMW E46 jest do zrobienia na kanale w garażu samemu ? czy nie trzeba będzie wywalać tłumika ? może ktoś dysponuje jakąś foto paradą ? lub filmikiem ? będę z góry wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 27 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 @Kandyn wymieniał dyfer może ci podpowie co i jak. U mnie te stuki też występują, wymieniłem dyfer i półosie. Nie miały żadnych luzów. Tydzień po wymianie stuki się pojawiły i jeżdżę z tym do teraz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 27 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Chyba nie ma e46 ktore by nie stukało 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 No to widzę że to usterka nie tylko u mnie, i teraz już nie wiem może sobie darować wymianę dyfra? aczkolwiek wkurza mnie to, zrypany komfort jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 27 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Generalnie to moze byc wszystko poczawszy od skrzyni przez krzyzak, tulejki po półośki. Albo wszystko albo ktoras jedna glupia tulejka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 27 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 A tuleje dyfra w wózku sprawdzales? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 (edytowane) Wszystko sprawdzone nigdzie nie ma luzów. No i niestety muszę napisać że to dyfer na 10000% , pojeździłem dzisiaj z tyłu i w bagażniku i jest głośna praca dyfra takie basowe brzmienie ,i z tą te głuche stuki, zajechany dyfer. Dodam że wyje po wrzuceniu biegu i dodawaniu gazu po wrzuceniu na luz cichnie , DYFER? Edytowane 27 Maja 2017 przez jawirax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 27 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 (edytowane) No to kupuj drugi dyfer i do dzieła Na kanale spokojnie to ogarniesz. Edytowane 27 Maja 2017 przez Niedzwiedz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 No tak zrobię , dzięki ludzie za pomoc , piwka poleciały do każdego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) Jeszcze pytanie mam jakie dyfry by pasowały ? BMW 3 Series E46 Oznaczenia dyferencjału : 1428164 E8049L 3.23 , czy jak wezmę 3.38 to nie będzie dużej różnicy ? REAL OEM nie pokazuje innych dyfrów zamiennych pod moje auto tylko ten z 3.23 , dlatego pytałem czy będzie pasować na 100% inny ? http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL11-EUR-07-1999-E46-BMW-316i_19&diagId=33_1183 Edytowane 28 Maja 2017 przez jawirax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 28 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 Kazdy na małej głowie a przelozenie to juz kwestia gustu co wolisz Sprawdz jeszcze b.dokladnie sam krzyzak na wale tu przy dyfrze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) okey dzięki krzyżak jest w bardzo dobrym stanie ,ale krzyżak nie buczy i nie wyje. Edytowane 28 Maja 2017 przez jawirax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 29 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 U mnie krzyżak był zapieczony (trudno było zgiąć wal) i buczało od 80km/h do konca. Ale tylko wał wziałem w rece i od razu widziałem, ze jest walnięty. Dyfer zeby wymienic musisz na 99% zdjac tlumi (ewentualnie tylko z tyłu z gum i go podwiesisz) bo jka nie zdemontujesz tlumika to chyba nie odkrecisz wału od dyfra. Ja walcze ze stukami podczas zmiany z 1 na 2 bieg odkad mam auto i dalej stuka. Dałem sobie spokój i tak jezdze. Ogólnie to wina jest skrzyń biegów (w wiekszosci przypadkow). Skrzynia zaczyna miec luzy i jak sie jej na czas nie wymieni to powoduje luzy w dalszych czesciach ukl napedowego (wał, dyfer, półoski) i potem trudno to wyczaic bo niesie po całym układzie ten stukot. A co do skrzyni to trudno znalezc dobrą. Co nie znaczy, że u Ciebie winowajca bedzie skrzynia. Możesz miec wyrabane cos innego bo niektorzy tak mieli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 (edytowane) Tak jak napisałem wszystko zostało dokładnie sprawdzone i przez diagnostę i mechanika i przeze mnie , stwierdzony luz ma mechanizmie różnicowym w dyfrze ,ja wiem jak wyje skrzynia , a wycie jest z mostu bo słychać i pewnie powodują ta łożyska w dyfrze, a stuki od luzów z nim , krzyżak podpora wału są w idealnym stanie , skrzynia chodzi idealnie nic nie zgrzyta biegi chodzą jak masełko.Dyfer już do mnie jedzie kurierem jutro albo w czwartek będę wymieniał to dam znać jak sytuacja Edytowane 30 Maja 2017 przez jawirax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 31 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 skrzynia nie musi wcale wyć a piszesz tez o stukach wiec dlatego Kandyn ci ją zasugerował 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) Ale coś wyje i to z tyłu ,i puka Możecie obczaić ten luz na flanszy czy to jest normalne ? https://youtu.be/1Iv5YhSz_tA Jeszce zdjęcia poduszek tylnych co o tym sądzicie ? Edytowane 31 Maja 2017 przez jawirax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 31 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Po zdjęciach widać że poduszki mają już dość (aluminium skorodowało i guma już się od niego odkleja). A czy mają luzy to musiałbyś sprawdzić na szarpakach na stacji diagnostycznej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawirax Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Właśnie na szarpakach sprawdzałem i luzów tam nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.