Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wlałem za dużo oleju do silnika m47n


Piotrek e46

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

około 2 dygodnie wymieniałem parę rzeczy w moim e46 320d lift między innymi olej , niestety przelałem ponad stan około 0.5l za dużo zrobiłem z takim stanem mniej więcej 200 km . W piątek odessałem nadmiar i jest już ok . Czy coś mogło by się wyspać po tak krutkim dystansie ?? Uszczelniacze itd....

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaje po uszczelniaczach, dymi na niebiesko i tyle.

"Zjadł" by olej do stanu wzorowo i już.

Ja kiedyś do E36 M52B28 ok 1,5L więcej wlalem i zrobiłem ok 1400 km nim o tym przypomnialem sobie sposcilem i nic nie było przynajmniej do sprzedaży.

Wiec luz i szerokiej drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja, osobiście dla świętego spokoju podjechał bym na jakąś stację z wysysarką do oleju (robi się to przez bagnet) i wyssał nadmiar zapłacisz 20-30zł i będziesz spał spokojnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja zawsze trzymam stan oleju na max. 

A dlaczego? Np. auto stoi na górce, tak że olej spłynął gdzieś poza obręb smoka, jak będzie go mało to smok może zaciągnąć powietrze i  mogą być tego złe konsekwencje. 

Dlatego olej zawsze na max a nawet minimalnie ponad stan to też się nic nie stanie?

Niech mnie ktoś poprawi, jak źle myślę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie raz spotkałem się z tą opinią. Idąc twoim tokiem rozumowania zaznacza też minimum więc każdy poziom pomiędzy max a min będzie dobry ;) Co do tego co producent mówi to każe wymieniać olej co 20pare tysięcy kilometrów na oleju longlife a większość z nas wymiana po 10 :P

Edytowane przez Pawel4freak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, generalnie między min a max smok jest w tanie zaciągnąć olej na równej powierzchni, a co z przechyłami...... pewnie jest jakiś zapas ilości jeszcze , ale jaki ...

Każdy silnik bierze olej, jaki sens jest trzymać niższy stan wobec tego , czy nie lepiej/bezpieczniej mieć wyższy stan oleju ??

Co do olejów longlife wszyscy wiedzą że to kit, ale to wymysł 21 wieku, natomiast bagnet istnieje od dawien dawna :P zanim księgowi dorwali się do motoryzacji. Po co producetowi samochodów auta jeżdżące po milion km....... to gwóźdź do ich trumny.

Natomist niszczenie katów przez max oleju może ich łupnąc po kieszeni dosyć mocno...

Pytałem o racjonalne poparcie tej teorii na temat niszczenia katów.

 

Ale poproszę o linka, chętnie poczytam dlaczego max oleju niszczy katy :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...