Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem M54b30


przemal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, auto to BMW e39 530i 2002r. 

Problem dotyczy nierównej pracy silnika na jałowym biegu. 

Zostało zrobione:

- cewki sprawdzone, gumki na nich nowe

- świece nowe

- kolektor ssący szczelny

- nowa odma

- wszystkie przewody od ssącego posprawdzane

 

Wcześniej było trochę błędów, wypadanie zapłonu, sądy itd. Wszystko było przez nieszczelny kolektor ssący.

Błąd jaki pozostał to błąd przepływki, dzisiaj kupiłem drugą przepływkę, podłączyłem ją skasowałem błędy. I błąd przepływki się już nie pojawił ale silnikiem jeszcze bardziej telepie, i teraz dla odmiany wywala sądy lambda bank 1 i bank 2. 

Co dalej ? bo już mi ręce opadają ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierza.

Montując nowy przepływomierz, kasujemy nauczone wartości, aby ECU na nowo zebrało mapę obciążeń, tym razem przy odczycie ze sprawnego przepływomierza. 
Czyli adaptacja przepływomierza, to nic innego jak resetowanie programu auto-adaptacji ECU/DDE/DME jak kto woli ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak ze kasowalem  wszystkie odaptacje po kolei przepustnicy, sond, spalania stukowego, itd. O to  Ci chodzi ?  Kasuje błędy rozpinam aku zwieram klemy w celu rozładowania kondensatorów sterownika. Podpinam klemy odpalam auto i dalej mam błąd sondy bank 1 bank 2 i na wolnych obrotach trzęsie silnikiem. Po 2-3 min ustępuje i przez chwilę jest dobrze i potem od nowa. I te cykle się tak powtarzają, podczas trzęsienia gdy wchodzę w korekcję wtryski podają dużą  dawkę.  Gdy trzęsienie ustępuje wszystko wraca do normy, i potem od nowa cykle się powtarzają.  

Edytowane przez przemal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy może łapać błąd przez to że silnik się dławi jak ma zły odczyt z sond lambda bo podaje nieodpowiednią ilość paliwa w stosunku do powietrza...

 

co do dolotu:

 

W INPA bardzo latwo sprawdzić czy w układzie dolotowym jest nieszczelność. 
Uruchamiasz inpa wybierasz model / silnik / F5 -status / F6-A-reg , i masz screen "patrol adaption".
Na samym dole masz "adaption value multiplicativ 2". Jeżeli wartość tego wskażnika przekracza 6% to znaczy że masz dopływ lewego powietrza do silnika .

Edytowane przez mareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapożyczone z innego forum :

 

 

te rzeczy są dość częstą przyczyną falowania i gubienia obrotów 

- uboga mieszanka paliwa
M54B30 jest przystosowany do paliwa 98 oktan, jeśli lejesz 95 oktan, albo na 'gorszej' stacji, to będzie błąd nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej i stad beda sie braly bledy sond lambda

- lewe powietrze
mialem ten problem u siebie - sprawdz czy w wezu pomiedzy przeplywka a silnikiem nie ma zadnej dziury (czesto sie zdarzaja jak guma sparcieje), jest jeszcze mozliwosc ze masz rozszczelniony lub pekniety kolektor ssacy - ja wymienialem wszystkie uszczelki w moim kolektorze ssacym przy okazji wymiany weza od przeplywki

- pompa paliwa
– przewód pompa-wtrysk, 
zazwyczaj pompa paliwa daje chyba osobny blad na komputerze, aczkolwiek zwroc uwage rowniez na filtr paliwa - powinien byc co jakis czas wymieniany, bo jednak jak sie zapycha z wiekiem to raz ze pompa wykonuje wieksza prace, a dwa ze jest mniejsze cisnienie za filtrem

– zapowietrzone przewody wtryskowe paliwa,
– zapowietrzające się wtryskiwacze (wymienić),
– zatkane dysze wtryskiwaczy, 
tutaj w inpie powinny czasy wtrysku paliwa byc mocno zawyzone, wiec mozna sprawdzic to z kompa

– czujnik temperatury.
daje osobny błąd (czujnik temp chłodziwa) - trzeba wymienić termostat, ale nie daje on raczej falowania obrotów - raczej silnik nie schodzi ze ssania, bo jest ciągle niedogrzany jako że otwarty jest cały czas duży obieg chłodziwa - w efekcie auto pali 50% więcej paliwa jak jest chłodno na dworze 


w Twoim przypadku jak falują Ci obroty i masz błąd sondy lambda, problem jest złożony - bo możesz wyrzucić nawet kilka tys zł i i tak nie pozbędziesz się problemu... potrzebujesz wybrać się do dobrego diagnosty, bo jak zaczniesz wymieniać wszystko po kolei to szybko skończy Ci się kasa, a może trafisz w problem, a może nie  ...u mnie np sypało błędami sond lambda, nieodpowiednią mieszanką paliwowo-powietrzną itd itp, a sondy były nowe...

Sprawdź czy sonda działa poprawnie - powinna dawać sinusoidę w napięciu przy prawidłowym działaniu - jeśli masz kompa i inpę, to ustaw sobie napięcie sond lambda, wybierz 'select' na jednej z sond, a pozniej patrz jak zmienia sie napiecie (powinno byc od 0,2V do około 0,8V może trochę więcej, dokładnie już nie pamiętam), jeśli zmienia się sinusoidalnie rosnąc i malejąc to jest ok, jeśli nie to jest walnięta sonda - możesz też wypiąć kostkę sondy z boku silnika i podpiąć się pod nią woltomierzem (są 4 piny, 2 od podgrzewania sondy i 2 od odczytu z czujnika, sonda generuje napięcie pod wpływem tlenu)

Jeśli obie sondy dają sinusoidę, to sondy są dobre, więc najprawdopodobniej może gdzieś za przepływomierzem powietrza być nieszczelność - mając odczyt z sondy bierzesz sobie np PLAKa do kokpitów i psikasz wokół węża i po kolektorze ssącym po zdjęciu górnej osłony - jeśli napięcie idzie w górę i się zatrzymuje (albo spada w dół i się zatrzymuje, już nie pamiętam), to znaczy że masz nieszczelność i ssa Ci powietrze z komory silnika - jeśli na obu sondach masz taki objaw, to zapewne gdzieś przed kolektorem ssącym, albo w głównym tunelu powietrznym, jeśli tylko na jednej sondzie, to możesz mieć rozszczelniony kolektor i trzeba wymienić uszczelki w kolektorze...

Silnik krokowy może łapać błąd przez to że silnik się dławi jak ma zły odczyt z sond lambda bo podaje nieodpowiednią ilość paliwa w stosunku do powietrza...

Co do przepływomierza, to dawałby on osobny błąd... zazwyczaj jak pada przepływka, to w INPIE w odczycie masy powietrza (air mass/luftmasse) odczyt będzie poza zakresem z wykrzyknikiem (!), czasem przepływka może być zapyziała i trzeba ją przeczyścić jakimś środkiem czyszczącym - w środku są takie styki, jak psikniesz je płynem do czyszczenia styków albo głowic od magnetowidów to powinno być ok

Przyczyn może być multum, a większość "specjalistów" woli wymienić połowę podzespołów zamiast dobrze to zdiagnozować, bo raz że to nie oni wydają pieniądze, a dwa że im więcej wymienią, tym więcej zarobią 

U mnie np objaw był taki że jak puszczałem gaz i się zatrzymywałem nagle, to czasem obroty spadały na sekundę poniżej 400 i się podnosiły, albo jak np dowaliłem nagle gazu to auto się dławiło przez sekundę zanim zaczęło przyspieszać

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mareq napisał:

zapożyczone z innego forum :

 

 

te rzeczy są dość częstą przyczyną falowania i gubienia obrotów 

- uboga mieszanka paliwa
M54B30 jest przystosowany do paliwa 98 oktan, jeśli lejesz 95 oktan, albo na 'gorszej' stacji, to będzie błąd nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej i stad beda sie braly bledy sond lambda (...)
 

 

Jak to jest z tym paliwem? Wg instrukcji silnik osiąga znamionową moc i spalanie na 98, ale śmiało może pracować w przedziale oktanowym 91-98. Ktoś może jeździł długo na 95 i przerzucił się na 98 i ma podstawy, żeby wypowiedzieć się o odczuwalnych różnicach? Na forach można znaleźć różne informacje - począwszy od większej elastyczności silnika, przez cichszą jego pracę i niższe spalanie, aż do informacji o tym, że po zatankowaniu 98tki pompa paliwa się uciszyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...