xysiok Opublikowano 10 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Witam, czy diagnostyka po kablu i INPĄ lub innymi programami pokaże dużo więcej i dokładniej niż zczytanie błędów przez ELM327 BT? Auto jak w tytule, benzin, 2007 po lifcie. Z ELMa zczytałem takie błędy: p0303 i p0102 czyli wypadanie zapłonu na 3 garze i coś z czujnikiem powietrza: - Cylinder 3 Misfire Detected - Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input Objawy to dławi się i przechodzi na 3 cylindry po depnięciu na niskich obrotach i wysokim biegu. INPA pokaże dużo więcej i konkretny problem zidentyfikuje? Ktoś miał takie objawy/błędy? Kto we Wrocławiu byłby chętny się podpiąć i zdiagnozować? /Krzysiek Edytowane 10 Stycznia 2017 przez xysiok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 11 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Zawsze masz tak że programy dedykowane jak DIS, INPA, Rheingold pokażą Ci więcej niż uniwersalne testery. Może nie tyle więcej bo błąd jest błędem ale będzie inna interpretacja, być może bardziej naprowadzająca. Dodatkowo takie cuś jak DIS czy Reingold posiadają takie cuś jak "Test Plan", który prowadzi Cię za rękę w celu rozwiązania danego problemu, a napewno jest w stanie wykluczyć to i owo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 11 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Dokładnie, zaczytanie samego błędu to dopiero podstawa, czasem jeden błąd może oznaczać kilka usterek. W inpie możesz oglądać parametry na żywo, temperatury, nastawy i inne wartości i na tej podstawie stwierdzić co się dzieje. Ale jest jedna ważna rzecz, trzeba to wszystko umieć zinterpretować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4ll Opublikowano 11 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Jeśli chcesz, możesz podjechać i wepnę Ci się inpą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xysiok Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) "Może się komuś przyda to podam rozwiązanie: sprawdziłem organoleptycznie że padła cewka zapłonowa. Zamieniłem cewki z cylindra 3 i 2 i błąd zaczął występować na cylindrze 2." Edytuję to co napisałem powyżej. Niestety to że błąd wyskoczył na 2 cylindrze a nie na 3cim po zamianie cewek to chyba był przypadek. Jednak cały czas jest problem. Wymieniłem wszystkie cewki, wymieniłem świece, przy okazji olej i filtr powietrza. Ogólnie jest lepiej, auto lepiej reaguje ale dalej wywala błędy chociaż trudniej je sprowokować: wypadanie zapłonu na 2 cylindrze i p0102. Dodatkowo z pomocą r4ll, który wpiął się INPĄ wyszły inne błędy. Poszukiwania trwają. - P1417 Throttle Control Incorrect Air Supply - P1771 CAN Torque Interface Plausability Jeszcze raz wielkie dzięki r4ll Jakby ktoś kojarzył temat i miał inne wskazówki to chętnie posłucham/przeczytam. Edytowane 26 Stycznia 2017 przez xysiok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r4ll Opublikowano 27 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Spoko, trzeba sobie pomagać:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.