Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E39 535i v8 klekło ! kilka pytań o remont (zdjęcia)


quad4

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Trochę dalem, dziś pierwsze odpalenie fajnie chodzi jednak .... Zabawy dopiero początek. Mechanik mi pisze, że przeplywka uwalone ok, pisze że dsc ABS nie działa (wszystko dzialalo) i spuścił olej ze skrzyni bo trzeba do wyjęcia silnika wlał to co spuścił 5.5 zeszła wlał 5.3) z powrotem i po odpaleniu wyskakuje błąd skrzyni, wcześniej działało ok... Dsc brak komunikacji ze sterownikiem, albo problem sterownik ecu-->sterownik silnika

Hymm on mi napisał że składa plastiki i rozliczamy się za SWAP a reszta osobno ... Co o tym myślicie ?? ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to nie ma sensu.  Zapłać mu za swap i niech już tam nie grzebie.  Oddaj auto do forumowych specow (dyzio,czaaks,Leo,z broderem pogadaj) i odbierz auto z uśmiechem na twarzy a nie zmartwieniami. Bo jeśli tego nie potrafi ogarnąć od A do Z to nic dobrego nie wróży :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy co zostało zmienione. Nie oceniał bym człowieka od razu pochopnie bo nikt nie wie co dostał w zestawie i jakie były założenia przy swapie.... Każdy umie zaraz nawkładać chłopu za kołnierz a nawet nie wie co jest 5. 

 

Musisz się dowiedzieć co zostało przerobione w wiązce i dlaczego oraz jakie zestawy sterowników zostały razem spięte itd. Najwygodniej było podmienić słupki i odpalić to na sterowniku z 3,5 a później albo przeflaszować sterownik do wersji 4.4 albo podmienić sam sterownik i przepisać kody z ewsa żeby ten został w aucie. Jest na to kilka rozwiązań... Olej ze skrzyni faktycznie niepotrzebnie spuszczał bo nie jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Leo napisał:

Wszystko zależy co zostało zmienione. Nie oceniał bym człowieka od razu pochopnie bo nikt nie wie co dostał w zestawie i jakie były założenia przy swapie.... Każdy umie zaraz nawkładać chłopu za kołnierz a nawet nie wie co jest 5. 

 

Musisz się dowiedzieć co zostało przerobione w wiązce i dlaczego oraz jakie zestawy sterowników zostały razem spięte itd. Najwygodniej było podmienić słupki i odpalić to na sterowniku z 3,5 a później albo przeflaszować sterownik do wersji 4.4 albo podmienić sam sterownik i przepisać kody z ewsa żeby ten został w aucie. Jest na to kilka rozwiązań... Olej ze skrzyni faktycznie niepotrzebnie spuszczał bo nie jest to konieczne.

A czy ty Adamie w takiej sytuacji bys oddał furę tak "rozgrzebaną" ? ;) znajac Ciebie to jeszcze wszystko bylo by jeszcze ladniej niz po fabryce hehe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj ja bym nie oddał no chyba że umówił bym się na określone czynności z klientem ale tak jak pisałem wszystko kwestia dogadania tematu bo głównie o to zawsze chodzi. Ja robię bardzo dużo aut i z forum i nie z forum i bardzo dużo tych aut ma takie muki porobione przez innych "mechaniorów" że czasem nie wiem czy się śmiać czy płakać. Bo Każdy jest znachor i znawca marki robi to z pasją a realia później weryfikują wszystko i okazuje się że lepiej chyba buło skręcać długopisy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wlasnie o tym mowie ;) ty bys nie oddal tak i paru innych kolegow riwniez pewnie bo wiedza co z czym jak i dlaczego. Jesli gosc sie tego podjal i stanelo na tym na czym stanelo że kolega tu pyta co dalej po "mechaniku" (oczywiscie dobrze po to jest forum zeby pytać :) ) robic to chyba sam nie wie za co sie zabrał. A to on powienien wiedziec co gdzie i jak przełożyć zeby to grało :) i wlasnie takie auta dostaja forumowi szpece pozniej i jest "ooo panie a kto tak panu spierd..." ;)

 

Ja tez ostatnio mialem kilka robót po "elektrykach" :D a pozniej klient kreci nosem ze musze sciane pruć bo "elektryk" nie tak przewody polozyl. 

Edytowane przez Xaime91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, auto poskładane wczoraj byłem sie przejechać ale po kolei.

Jeżeli chodzi o skrzynie, dolał ziomek 2 litry i działa ok, wiec sprawa skrzyni załatwiona.

Pompa DSC ponoć podmienił czujnik ze swojej e39 i u mnie wszystko działa. (pytanie teraz czy mojego czujnika do swojej nie przekrecił hehe, nie no żartuje troche zaufania)

Auto jeździ odpala, chodzi w miare ładnie na razie bez przepływki i filtra powietrza. (kupie przepływkę i cały dolot najlepiej do przepustnicy) 

Musze załatwić sobie jeszcze jakieś lampy bo nie mam (paradoks ; D) i myślę, że w przyszłym tygodniu wyjadę. 

Aha jeszcze jedna wazna rzecz....

W kabinie cos hałasuje podobnie do piszczącego/grzechoczącego wentylatora/dmuchawy. Odrazu wyłączyłem climatronic bo pierwsza myśl że to ale nie. Hałas wzrasta wraz z prędkościa obrotową silnika podczas jazdy, na jałowym tego nie ma... Ktoś ma jakaś sugestie? Międzyinnymi dlatego nie zabrałem jeszcze auta bo ma z tym walczyć. 

16933509_1416069698424192_143968490_n.jp

16996811_1416069705090858_1452543749_n.j

Edytowane przez quad4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o kolejne wskazówki, dziś odebrałem auto załatwiłem czujnik pompy ABS i już na szczęście działa jednak problem jest że skrzynia. 

Czy skrzynia od m62b35tub będzie pasowała do M62B44TUB ? W sensie mój mechanik twierdzi że najprawdopodobniej inny jest konwerter. 

Pytam z tego wzgledu, że odrazu po wyjeździe skrzynia wyrzuciła błąd i działa na jednym biegu. Według mechaniora wymiana oleju dobila skrzynie, wcześniej przed swapem działała ok, jedynie przy wrzuceniu D i dodaniu odrazu gwałtownie gazu szarpalo tak samo z R. Nadmienie iż tydzień temu jak byłem się przejechać dzialala jednak było to 5 minut jazdy. Ze skrzyni leci olej.

Kupować używkę czy regenerować ta? 

Sam silnik ładnie chodzi nie mam zastrzeżeń. Szczerze brakuje tylko żeby rozrząd padł lub vanosy ....;->>> 

 

PS. Skrzynia zaczęła terkotac dźwięk dokładnie taki jakby wpadło coś do wentylatora kabiny. 

Dźwięk dobiega prosto z lewarka zmiany biegów , występuje tylko podczas jazdy i wzrasta wraz z prędkością obrotową silnika tak jak pisałem wcześniej z tym, że wcześniej działało. 

Edytowane przez quad4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem komplenty swap z osprzetem, ews,pestka,komp,sterownik z b44

Macie jakiś patent na przeniesienie pestki z kluczka facelift do pre facelift? Łatwiej byłoby zakupić obudowę z facelift, włożyć pestkę i zrobić grot ale szczerze wolałbym zachować oryginalny kluczyk 

ps. dzieki za zainteresowanie ; )

Edytowane przez quad4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...