Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E39 535i v8 klekło ! kilka pytań o remont (zdjęcia)


quad4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio oddałem do znajomego który robi tylko bemki swoja e39 535i m62b35tub na wymiane odmy, uszczelek pokrywy zaworów oraz uszczelek kolektora.

Mechanik zadzownił do mnie, że nie chce odpalić po złożeniu wszystkiego do kupy, mineło pół dnia i zadzwonił do mnie z informacją, że zawór wydechowy sie ułamał i rozwalił głowicę ..... Nadmienie iż miesiąc temu auto nie odpaliło za pierwszym razem, kreciła kreciła, wyłączyłem rozrusznik i za drugim odpaliła ale tak jak by to powiedzieć ledwo, ledwo. Mimo to auto po tym incydencie chodziło już ok i nie dawało jakich kolwiek objaw zużycia czy nie domagania. Druga taka sytuacja powtórzyła się w poniedziałek (12.12.16) I auto jeździło cały tydzień dopóki jej nie oddałem w srodę do niego. Pytanie czy to ma powiązanie? Czy to możliwe, że los tak chciał ze sie  rozsypało czy może poprzez nie odpowiednią wymiane odmy mechanik przyczynił się do tego? 

 

Druga kwestia jest taka, dzisiaj ma on sprawdzić w jakim stanie są podzespoły t.j tłoki itp... Powiedział mi, że jeżeli ten zawór nic nie uszkodził to trzeba wyremontować głowicę i będzie ok.

 

Trzecia kwestia to syf w miejscu na świece cylindra numer 1 ... masakra. Świece w prawej głowicy były totalnie wyjarane prawdopodobnie przez skład bogatej mieszanki. Wcześniej na inpie kontrolowaliśmy wszystkie paramtery itp i wszystko było ok, auto nie kopciło, nie dawało kompletnie żadnych objawów chodziło wręcz idealnie. 

Załączam zdjęcia. 

 

Ps. łańcuch ma troche luzu, czy w przypadku remontu głowicy warto tym się zając? Jaki jest dopuszczalny luz tego łańcucha? Czy on powinien być sztywny ?

15451028_1335750789789417_317484826_n.jp

15536630_1335751346456028_192906749_o.jp

15555155_1335750679789428_1169341193_o.j

15577656_1335751389789357_1881023890_n.j


15570932_1335751003122729_354435174_n.jpadult image sharing

Edytowane przez quad4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej , ciezko powiedziec  ale glowica bedzie mocno zniszczona po takim grzybku w cylindrze i kto wie czy gladzi nie porezalo ,jak tlok czy nie pekniety, podczas  sciagania glowicy wymien sobie wszystkie slizgi (oryginaly ktore masz to tylko kwestia czasu kiedy sie rozpadna , posiadam sprawny kpl blok i glowice:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niechce wrozyc ale jak wymienial uszczelki kolektora to duze prawdopodobienstwo ze cos moglo wpasc do jednego runnera, ale mimo to nawet jak by sie tlok rozlecial to silnik nadal powinien zapalic bez problemu, chyba ze tak walilo ze az strach bylo tym krecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezka sprawa. Byc moze wpadlo cos do cyl przy ściąganiu kolektora. Jak chcesz tego ratowac to musisz sprawdzić jak wyglada gladz cylindra bo jesli jest cos z nia nie tak to z silnika stolik co jedynie mozna zrobic. Jak chcesz to moge ci ten silnik ogarnac.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie sprawdzeniem ale w jaki sposób zrobić to skutecznie ? Mam nadzieje, że mój mechanik będzie o tym wiedział ....

Teraz to i tak już mogę gdybać co do winy...

Dobrze wiedzieć, że mam gdzie szukać w razie co. Mimo wszystko szczerze liczę, że uda sie ogarnąć moją głowice przy okazji najważniejsze rzeczy i auto szybko będzie znowu jeździć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma pojęcie i narzędzia to napewno sobie poradzi, to ze cos wpadło do cylindra, cóż najlepszym sie zdarza nawet. Zrób zdjęcie uszkodzeń jak juz ściągnie głowice 

Ps. Silnik jak każdy inny tego typu, zasada działania jest taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obwiniał bym od razu mechanika, patrząc na te świece twój silniczek to może być trup, który ledwo zipał i widać w nim zaniedbania eksploatacyjne. Coś mi się zdaje, że świece ostatnio wymieniane były u Niemca. 

Nie jestem ekspertem od tych silników, ale taki luz na rozrządzie załatwił Ci zawór. Zdejmiesz głowice to sprawdz pozostałe. Pewnie jeden się uwalił a reszta krzywa. 

Pozostaje tylko życzyć szybkiej reanimacji silniczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że przy odpaleniu bez środkowego ślizgu napinacz główny będzie bez oleju i rozrząd przeskoczy o  ząb lub kilka a wtedy może stać się coś takiego... Trzeba pamiętać że rozrząd najbardziej jest obciążany przy odpalaniu i gaszeniu auta i wtedy zwykle dochodzi do wielu dziwnych akcji jak np przeskakujący rozrząd czy urywający się łańcuch (to ostatnie nie w tym silniku). Tak samo jak łyżwa wsunie się między koło zębate wału korbowego a łańcuch i wyłamie półksiężyc na obudowie przedniego dekla wtedy przeskok murowany.... Też bym od razu mechanika nie obwiniał choć nie wiem po co ściągać kolektor do wymiany odmy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ma się tak .......
IMG_20161222_195313.jpg

 

Pierwszy tłok oberwał... 

Do tego złamany ślizg i pęknięty mały napinacz

 

Gdybym tylko miał siano to bym się nie zastanawiał i sprowadzał anglika 4.4 na swap... (ale to trzeba jeszcze wyremontować przed wsadzeniem ...;o;o:)
A tak to chyba będę to naprawiał i do tego ogarniemy ten rozrząd. 

Czy ktoś na oko może rzucić kwotę ile mogą kosztować podzespoły do reanimacji fałki ?

Edytowane przez quad4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dyziu napisał:

Kup 2 silnik i wal nowy rozrzad. Cena roboty vki spora

wyslane z mojego E38
 

Tak mi się wydaje że kupno slupka i złożenie rozrządu będzie najtańsza i najbardziej korzystną opcja. Ktoś ma taki silnik? Aha nie ujrywam,że jakbym jeszcze znalazł 4.4 to bym się chyba rzucał na niego ... Skoro u mnie w BMW hamulce i wszystkie inne graty są do tego przystosowane. Nawet osprzęt tak? Skrzynia? Ta sama może być ?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trafił się m62b44 bez vanosow co jest potrzebne do przełożenia ? 

Mówicie że to krok w tył? W sumie vanosy by odeszły a z tego co patrzę na papierze to moment w silnikach z TU uzyskiwany jest jakieś 400 obrotów szybciej. Poza tym wydaje mi się że później E39 z 4.4 bez vanosow będzie można łatwo w miarę sprzedać. Ok proszę o info co potrzebne do przełożenia, komp ews? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...