Maly30 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Witam wszystkich, Posiadam bmw e30 1.6 i chce zrobic sam swapa na 2.5 192km ogarniam trochę tematy silnika zawieszenia i ogolnie, ale swapa jeszcze nie robilem, mam pytanie czy dam rade sam podolac temu wyzwaniu... prosze o jakies podpowiedzi co i jak? Czy silnik ze skrzynia 2.5 podejdzie bez przerabiania nic do e30? Czy trzeba cos przerabiać? Z gory dzieki pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 To jest na pewno robota dla min. 2 osób a przy wkładaniu to najlepiej 3-4 osoby. Silnik wejdzie ze skrzynią. Żeby wiedzieć co trzeba przerobić, to musisz wiedzieć co masz tzn. Z czego silnik, jaka skrzynia ( getrag czy zf ) do tego wtedy wał dopasowujesz , inne serwo trzeba włożyć itp. Ogólnie jest dużo rzeźbienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly30 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Z osobami nie ma problemu, bede robil z kumplem, czyli mowisz ze silnik wejdzie bez problemu? A co z instalacja ? Duzo roboty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Jak silnik jest z kompletną instalacją to nie powinno być problemu, na necie jest dużo schematów jak podłączyć. trzeba mieć licznik z e30 wersja 6 cylindrów lub samą kość kodująca z takiego licznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawijastybazant Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Nie jestem ekspertem w tych sprawach więc nie chce się wymądrzać. Piszę z głowy co będzie Ci potrzebne, o czym wiem podwójne serwo, łapy z e36 m50/m52, jeśli silnik ze skrzynia wsadzasz to wał z dużym krzyżakiem z 324td 325e 325i lub e36 m50/m52. Wiązkę silnika ucinasz przy dużej wtyczce i lutujesz do wtyczki z e30- kilka kabelków. Potrzebujesz też miskę z e34 z bagnetem i smokiem. Wisko płaskie z diesli lub przycięte z e36 założone tyłem, lub wentylator elektryczny. Chłodnica z e36 m52 ze zbiornikiem albo duża z diesla ze zbiornikiem na nadkolu- wówczas nie zmieścisz oryginalnego dolotu więc najprostszy będzie jakiś stożek. Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że wydech powinien mieć oryginalne katy. To jest minimum. Warto pomyśleć o zegarach z r6 jak wspomniał Rudix, ale myślę, że jeszcze "warciej" zamotać dyfer 188 i tarcze na tył jeśli nie masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly30 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Tarcze z tylu mam, dzieki wielkie za podpowiedzi, na pewno sie przydadza:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 tematów o swapie na m50 nie brakuje, więc przy odrobinie oleju w głowie i przy dostępie do podstawowych narzędzi na pewno sobie poradzicie instalacja do swapa z m40 na m50 gdzieś mi leży to moge odsprzedać ale rozpisek co do zmiany pinów też jest w googlach pełno! każy kto choć raz to przechodził to wie że najwięcej walki jest z wydechem! jest zima! wieczory są długie! bierzcie się do roboty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) 35 minut temu, Chacko e30 napisał: bierzcie się do roboty! Byle w ogrzewanym garażu bo się pochorujecie a przecież święta idą Edytowane 9 Grudnia 2016 przez Lijo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaczmar_e30 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 (edytowane) -lutujesz 9 pinów +/- 1 -wydech na katach ory robią przy swapie na 2.8 bo ponoć wtedy Nm nie uciekają, przy m50b25 zrób sobie customowy wydech na 2x50mm i jakiś fajny końcowy, tłumik w środek jak nie chcesz za głośno... -kość kodująca na 6cyl wiadomo. -wał najlepiej dobrać po osadzeniu silnika i skrzyni na poduszkach, istotna skrzynia zf czy getrag. -dyfer duża głowa przełożenie zależy, optimum to chyba 3.25 na skrzyni zf V max 235km/h przy 3,64 V max 185 km/h(tak było u mnie) obecnie S3.07 przy 3tyć obr około 117km/h na budziku-koła 17" -osłona pod miskę -wybierak biegów przeróbka albo z jakiś 6cylindrów. -serwo różne dają-nawet od swifta zwykłe i działa, ja mam z omegi b podwójne -hamulce? pomyśl nad większą tarczą, wentylowana seria daje rade ale i tak jest to za mało jak chcesz pojeździć agresywnie, Edytowane 11 Grudnia 2016 przez Kaczmar_e30 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Już bardziej obrazowo się nie da wytłumaczyć istoty swapa, jak opis Kaczmara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly30 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Dzieki pany za rady;) na pewno sie przydadza, trzeba zaczac cos rzezbic pozdro !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-chajek Opublikowano 2 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Jak nie zrobisz to sie nie dowiesz.. Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian123 Opublikowano 20 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2020 witam orientuje sie ktoś jak podłączyć sygnał predkośći z licznika do komputera (M54b25) e36??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.