Adrian_E30 Opublikowano 28 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Witam wszystkich, mam taki problem który dużo mnie juz kosztował i nadal ciągnie po kieszeni, a mianowicie mega spalanie w e30. Zaczne od początku, 2 mies temu zrobiłem swapa z m20b20 na b25 i od tamtej pory mam mega spalanie w okolicach 20l/100km przy czym cały czas jeżdze jak dziadek 2500-2800 obrotów. Od samego początku jest takie spalanie z tym ze wydaje mi sie wczesniej była zrywniejsza. Jeszcze jednym objawem który prawdopodobnie jest związany z tym to falowanie przez 15 sek na zimnym a przy dodaniu gazu i puszczeniu schodzi do 500obr a czasem zgasnie całkiem, jak juz sie nagrzeje to jest ok, dodam ze gosciu mi przestawił regulacje na przepustnicy bo wczesniej za kazdym razem gasła , czy zimna czy rozgrzana. Żeby było wszystko jasne to dodam ze mam wersje z katalizatorem, wsadzone wtryski od m50b20 , skrzynie z 2.0 i dyfer ze szperą o zdecydowanie za krótkim przełożeniu 3.90 (odcina przy 180) ale tak czy inaczej przy tak spokojnej jezdzie spalanie 20/100 to duza przesada. Teraz tak - sonde juz wymieniłem (sprawdzałem testerem -jest dobra) czujnik temp. tez zmieniłem i krokowca tez, został przepływomierz i ewentualnie czujnik przepustnicy. Pierwsze pytanie co moze mieć jeszcze wpływ na tak duze spalanie i na te falowanie na zimnym ?? Wtryski ?? Świece ?? Czy ta przepływka ??(klapka w nim jest ok, ale wiem ze kiedys ktos go przestawił imbusem na regulacji) moze to przez to ?? Drugie pytanie - byłby ktos skory użyczyc na chwile swojej przepływki, tak zebym tylko mógł sprawdzic ?? Ewentualnie sprzedać w nie duzych pieniądzach ? Bardzo proszę o pomoc i za każdą podpowiedz z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 30 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 1. Zmiana wtrysków z M50B20 do M20B25? Jak już to trzeba to wystroić. Adaptacja w Motronicach od M20 nie jest tak dobra jak w M50 i to po prostu nie dział plug&play. Jak dla mnie to jest główna przyczyna wysokiego spalania. 2. Przepływomierz. Grzebany - znaczy zepsuty no chyba, że dopadł Cię cud na wisłą..... 3. Dyfer powinieneś mieć na poziomie 3,73 albo 3,64 i to jest druga sprawa, kótra wpływa na wysokie spalanie. Skrzynia jest z M20B20? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian_E30 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Tak skrzynia z m20b20. W sumie nie wiem czy poprzedni właściciel to stroił pod te wtryski , moze tu masz racje. We wtorek jade do gościa który ma m20b25 i jest mechanikiem , mam nadzieje ze pomoże. A wtedy dam znać jaka była główna przyczyna. A jeszcze zapytam , czy przez to ze daje taka taka bogatą mieszanke i nie przepala benzyny , to mógł sie zapchać w jakims stopniu kat. ? Bo szarpać nie szarpie , ale wydaje mi się ze moc troche spadła a dodatkowo to tez moze mieć wpływ na podwyzszone spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 1 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Oczywiście że lejące wtryski mogą zawalić kat'a. Jak będzie już odpowiednia dawka paliwa to może się przepali ale to jest dalej "może" Zacząłbym od założenia wtrysków od M20B25. Te technologie dzieli ok 15 lat! W motoryzacji to jest epoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 3 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 zrób analize spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian_E30 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Podłączył mi gościu do kompa bardziej szczegółowego i pokazało przekaźnik sondy lambdy a nie jak wczesniej samą sonde, więc moze to załatwi sprawe , tylko który to dokładnie jest ??? tzn. wiem ze któryś z tych 3 obok siebie (dwa białe po bokach i zielony w środku) ale nie wiem dokładnie który i w necie nie moge znaleźć , moze ktos z was wie dokładnie który to jest ? Bo kupiłem na szrocie zielony z takimi samymi nr od spodu z tym ze ja mam na górze przekaznika 142 a tamten jakies inne cyfry, ale jest identyczny. Narazie duzej zmiany nie widze , troche dłuzej kreci na zimnym , ale zobacze jeszcze jak ze spalaniem.. Moze któś z was ma cały schemat przekaźników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian_E30 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Dzięki bardzo. Ale jaki to jest dokładnie ? biały ? i z jakim nr ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 12 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Przekaźniki samochodowe są uniwersalne. Musza mieć styki o numerach tak jak na rysunku(w tym konkretnym przypadku): 85, 86, 87 i 30 Kolor i numer na obudowie nie ma znaczenia. Oczywiście układ nóżek musi być taki sam i wielkość obudowy. To wszystko. Ja mam u siebie przekaźniki z opla nawet Edytowane 12 Grudnia 2016 przez Lijo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian_E30 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Aha spoko , to wymienie te 3 w rzędzie co mam i zobacze czy coś się zmieni, jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian_E30 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 ale wszystkie 3 mają takie same te nr na rysunku, więc u mnie w aucie tez tak powinno byc ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 jak nie dojdziesz do ładu to daj znać pw, może coś popodmieniamy z mojej e30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 12 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian_E30 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Ok, jak by co to się zgłosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian_E30 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 patrzyłem przed chwilą u siebie to dwa białe po bokach mają 30 85 86 87 a środkowy zielony 30 85 86 87b czyli kupie na szrocie ze trzy takie białe z tymi nr i zaczne podmieniać, moze cos sie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.