PawełWilk Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Witam. Wymienialem wahacz prawy przedni w e34. Po wymianie auto mi zaczelo bardzo dziwnie sie zachowywac mianowicie plywa jak po Baltyku. W sklepie motoryzacyjnym sprzedali mi dolny wahacz stalowy a ja mialem aluminiowy. Czy to moze byc wina tego ze wahacz jest stalowy a nie aluminiowy? Z ojcem podejrzewamy ze tuleja na stalowym jest mieksza i poddaje sie i dlatego mi tak auto plywa. Co Wy o tym myslicie koledzy?? Prosze o odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maximus Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 moze i sie myle ale wkoncu kazda rada dobra. byles po wymianie wachacza na ustawianie geometri kol? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 W dolnym wahaczu co do twardości tulejek to nie powinno być różnicy. No ale jeśli jeden wahacz masz aluminiowy a po drugiej stronie stalowy no to ja bym się nie dziwił. Masy nieresorowane zwiększyłeś po stronie gdzie wstawiłeś ten stalowy wahacz dolny. Albo oba wahacze dolne aluminiowe albo oba stalowe(kombinacje niesymetryczne alu -stal w układzie kierowniczym tak się kończą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 22 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Czy problem z "plywaniem" rozwiazany? Zamirzam wymienic u siebie wahacze i zastanawiam sie czy warto zalozyc stalowe , teraz sa aluminiowe. Czy to roznica? Stalowe sa duzo tansze. Chce wymienic caly komplet czyli 4 wahacze i 2 laczniki stabilizatora. Zauwazylem, ze ceny sa bardzo rozne, czym mozga sie roznic tansze od drozszych? Jakie warto zamontowac? [ Dodano: 22 Maj 08, 11:38 ] A moze ktos poda link do jakis sprawdzonych? Z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Pamietajcie że wszystko tam w zawieszeniu to masa nieresorowana wiec stalowy wahacz to oczywiście wieksza waga a wieksza masa nieresorowana powoduje szybsze wybijanie tulei metalowo gumowej w tym samym wahaczu. W tych wahaczach o których piszesz montowane są jeszcze słabsze tuleje wiec oczywiście po zamontowaniu i ustawieniu geometri przez chwile bedzie wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 22 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Nie ma różnicy po między stalowymi a aluminiowymi w prowadzeniu się auta , tu nie chodzi o stop metalu tylko o wyrobione tuleje . Tyle że jak już wymieniasz coś po jednej stornie to i wymieniasz po drugiej .... jak dolny wahacz to i górny , bo to może mieć duży wpływ na prowadzenie się samochodu . Ja kupiłem do swojej e34 zwykłe stalowe wahacze "teknorot" i jestem z nich zadowolony . Ja na Twoim miejscu pojechałbym na diagnostykę zawieszenia , bo najpierw sprawdź co jest jeszcze do wymiany w zawieszeniu , wymień i na ustawienie zbieżność , później geometria i masz święty spokój . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 22 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Wielkie dzieki za pomoc <bmw_2> Tez zastanawialem sie na tymi "Teknorot", ale nie znam tej marki. Kupiles alu, czy stalowe? Dlugo juz je masz? Bylem na diagnostyce i mam luzy na gornych, ale chce wymienic komplet, zeby dluzej tam nie zagladac. Robie chyba duzo kilometrow, bo okolo 3tys./m-c, ale wiekszosc po dobrych drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 22 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Kupiłem stalowe , a pojeździłem około pół roku i wszytko było ok , a później sprzedałem samochód i kupiłem drugi . Ale dużo osób zachwala Teknorot . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 22 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Jeszcze raz dzieki. Znalazlem tej firmy gorny za 116zl i dolny za 74 zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 23 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 ważną rzeczą w zawieszeniu jest wymiana elementów po obu stronach jeśli wymieniasz z prawej to wymień i z lewej tak samo jest ze swożniami gałkami itp . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio Opublikowano 23 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 co ma wymiana wahaczy do zbieżności?z przodu nic,końcówki drązka jak sie wymienia to wtedy trzeba ustawic,ale po wymianie wahaczy?w życiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 23 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Jest roznica między aluminiowymi a stalowymi w masie-tak jak pisze Dziki.Podstawowa zasada-jak wymieniasz dolne to po obu stronach,jak górne tak samo,natomiast możesz wymienić górne nie wymieniając dolnych i na odwrót.Co do firmy to daj sobie na wstrzymanie z takim badziewiem(bmw nie toleruje skośnookich ani turków).Kup Lemfordera albo w ostateczności Meyle-jak tyle jeżdzisz to na dłuższą mete się przekonasz że warto.Ważnym elementem jest tulejka -kolor-są trzy rodzaje w zależności od silnika(już o tym pisałem)No i oczywiście sprawa montażu-NIGDY nie skręcaj na podniesionym aucie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 co ma wymiana wahaczy do zbieżności?z przodu nic,końcówki drązka jak sie wymienia to wtedy trzeba ustawic,ale po wymianie wahaczy?w życiu. Ano jednak ma:) Sam przekonałem się ,że wahacz wahaczowi nie jest równy. Po wymianie wahaczy albo bedziesz miał ok albo zaczną lecieć opony dletego po wymianie wahaczy warto wiechać na płytę i zwyczajnie sprawdzić zwłaszcza biorąc pod uwagę zamienniki "nieznanego pochodzenia' co do kolorów tulei wahacza górnego ta są niebieskie,biale,zielone. zielone to lipa straszna białe troche lepiej mi się spisywaly bo guma nie pękała ale była tak miekka po niedłygim czasie ,że podczas hamowania koła wychodziły mi na zewnątrz. teraz testuje niebieskie (swag) jaknarazie najlepiej ale zobaczymy. [ Dodano: Pią 23 Maj, 2008 23:35 ] Znalazlem tej firmy gorny za 116zl i dolny za 74 zl hmmm ja za dolny zapłaciłem 198 PLN(uzbrojony) a 230 PLN za górny(uzbrojony) hmmm 74 PLN za dolny wahacz-dobra tyleja(1szt) do wahacza gornego właśnie w okolicach tej ceny się waha. I w tym przypadku ma to odzwierciedlenie w trwałości. [ Dodano: Pią 23 Maj, 2008 23:42 ] Nie ma różnicy po między stalowymi a aluminiowymi w prowadzeniu się auta , tu nie chodzi o stop metalu tylko o wyrobione tuleje Co do złej trakcji z uszkodzonymi lub dziwnymi zamiennikami tuleji to masz pewną rację ale nawet jadąc na wprost wahacze są wstanie ciągłej pracy(nie ma dróg idealnie gładkich) a to wystarczy by wahacze reagowały na wyboje jednak z innym momentem bezwładności(wahacz aluminiowy nie reaguje tak samo jak stalowy)wiec możliwe ze i ma znaczenie na róznice w zachowaniu lewej i prawej strony) Przy założeniu ,że po jednej stronie masz wahacz dolny aluminiowy a po drugiej dolny stalowy to bądż pewien ,że w tym stalowym tuleje metalowo gumowe jak i swożnie wybija się wcześniej niż te same elementy w wahaczu aluminiowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 24 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Teoretycznie jest to potocznie zwane aluminium , w rzeczywistość jest to mieszanka dura - aluminiowa , w której skład wchodzą inne związki metali które nadają tą samą wytrzymałość co w stalowym . Ciężko to wytłumaczyć , ale stalowy i "aluminiowy" mają tą samą wytrzymałość na ściskanie , lecz inną na skręcanie ... jednym słowem wahacz aluminiowy został zastosowany nie dla zmniejszenia zywotności tego element a na wyredukowania zbędnej masy auta , która i tak ma znikomą wartość nie wpływającą na komfort ani na prowadzenie się auta . Najlepiej poczytać trochę i stopach metalowych oraz wytrzymałości elementów stalowych trochę się uczyłem w tym kierunku ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 24 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 A wydawalo sie to takie proste, myslalem, ze wybor ograniczy sie do aluminiowy, albo stalowy Znalazlem Lemfarder gorny za 200zl/szt, ale bez tuleji. Jakiej firmy tuleje najlepiej kupic i jakie? Mam uszkodzony tylko gorny i po Waszych odpowiedziach zdecydowalem, ze wymienie narazie tylko gorne (oba), ale dobrej firmy. Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc <bmw_2> [ Dodano: 24 Maj 08, 10:24 ] w tej samej cenie znalazlem tez firmy Febi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 24 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Ja wymienilem wahacz lewy gorny i lewa poduszke amortyzatora tylniego i autko zaczelo plywac. Wahacz kupilem w allegro, tulejka w nim niebieska febiego i poduszka tez febiego. Mam jeszcze pytanie. Przykrecajac wahacze dolne mamy dwie opcje. Tzn srube mocujaca wahacz do auta w miejscu tuleji mozna przykrecic w dwoch miejscach. Bo sa tam dwie dziury oddalone od siebie kilka centymetrow. Czy mozna przykrecac gdzie sie chce? Bo ja mam przykrecone w strone srodka auta i kola przednie sa tak: \ / Moze gybym przykrecil je w to druga dziure to by sie spionowaly? Jesli ktos nie zrozumial to walne zdjecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 24 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Poczytaj caly watek,a znajdziesz wyjasnienie "plywania" Elementy zawieszenia nalezy wymieniac parami. A moze to wina tego, ze z Allegro...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 trochę się uczyłem w tym kierunku ... Ja pracuje w tym kierunku i o właściwościach i kombinacjach związanych z tego typu stopami wiem dużo:) Stop aluminium z krzemem AlSi jak i z pewnymi domieszkami magnezu Mg,molibdenu Mn i innych Ciężko to wytłumaczyć , ale stalowy i "aluminiowy" mają tą samą wytrzymałość na ściskanie , lecz inną na skręcanie Myśle,że większość to rozumie. jednym słowem wahacz aluminiowy został zastosowany nie dla zmniejszenia zywotności tego element a na wyredukowania zbędnej masy auta , która i tak ma znikomą wartość nie wpływającą na komfort ani na prowadzenie się auta . Przy stosowaniu elementów aluminiowych w zawieszeniu zamierzeniem nie jest redukcja masy całkowitej pojazdu choć niezaprzeczalnie wystąpi ale zamierzeniem jest zmniejszenie TZW. MASY NIERESOROWANEJ która to ma wpływ na prowadzenie auta,komfort,i trwałość zawieszenia. Zachowanie się masy nieresorowanej to już fizyka ,mechanika(dynamika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 24 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Dziki - dobrze powiedziane <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 27 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Przy stosowaniu elementów aluminiowych w zawieszeniu zamierzeniem nie jest redukcja masy całkowitej pojazdu choć niezaprzeczalnie wystąpi ale zamierzeniem jest zmniejszenie TZW. MASY NIERESOROWANEJ która to ma wpływ na prowadzenie auta,komfort,i trwałość zawieszenia. Jednak ze wzgledu bezpieczenstwa i tak wybralbym element stalowy i tez ksztalce sie w tym kierunku A co do masy nieresorowanej... zakladajac, ze wachacz jest mocowany w dwoch punktach z czego jeden znajduje sie zaraz przy kolumnie McPhersona to jego mase mozna w zasadzie pominac. BatonMW glosisz moim zdaniem herezje. Tak sie sklada, ze Teknorot ma bardzo dobra opinie, ktora poparta jest dlugimi przebiegami samochodu po naszych drogach bez zadnych luzow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik89vr Opublikowano 27 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Do radzio zbieznosc!!! oczywiscie powinno sie sprawdzic za kazdym razem gdy ingerujemy w zawieszenie jesli nie! mamy podobne efekty!!!!!! chyba ze mowa ocinqecento hehehe pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 31 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 zakladajac, ze wachacz jest mocowany w dwoch punktach z czego jeden znajduje sie zaraz przy kolumnie McPhersona to jego mase mozna w zasadzie pominac. pominąć???nie masz racji bo wedle tego co piszesz albo 1.mcpherson sie rusza a wahacz już nie . 2.mcpherson sie rusza ,wahacz również sie rusza z tym ,że twój wahacz ma masę równą 0. co ani w jednym ani w drugim przypadku nie jest prawdą i powodem do pomijania masy wahacza w udziale oddziaływania masy nieresorowanej. uderzenie wyboju w oponę powoduje ruch wszystkiego co znajduje się pod amortyzatorem i sprężyną gdzie następuje główne tłumienie(redukowanie/przeciwdziałanie sile uderzenia) a wahacz umocowany jest za pomocą swożnia właśnie pod amortyzatorem i sprężyną dlatego pomijanie jego masy to jest dopiero herezja:) tez ksztalce sie w tym kierunku tematy masy nieresorowanej i elementów wchodzących w jej skład przerabia są już np. w technikum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik89vr Opublikowano 31 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 BRAWOOOOOOOOOO! konkret wlasnie na to czekałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.