SUB_ZERO29 Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Witam. Panowie mam problem z pływającym tyłem w E60. Auto jeździło bardzo dobrze trzymało się na zakrętach wyśmienicie, ale po wizycie u gumiarza zauważyliśmy, że lekko ścina tylnie opony od wewnątrz. Postanowiłem pojechać na sprawdzenie geometri (maszyna do geometri hunter) okazało się z tył jest lekko rozbieżny. Po ustawieniu zbieznosci i kątów z tyłu jest teraz TRAGEDIA !! tyłem rzuca do tego stopnia ze raz postawiło mnie bokiem. Jadę np w zakręcie i jest jakaś nierówność i takie uczucie tył traci przyczepność i takie zarzucenie tyłem. Na maszynie wszystko było ok kąty zbieżność itp a stało się to zaraz po tym przestawianiu geometri. Czy to złe ustawienia geometri ? Pytanko jak z tym obciążeniem auta do ustawiania geometri i pełnym bakiem paliwa trzeba podczas ustawiania obciążać i bak pełny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 18 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 I jedno co mnie nurtuje to czy podczas ustawiania geometri tylnej osi koła muszą być na tych "ruchomych platformach" jakie stosuje się na przedniej osi ? Mi ustawiał geometrie normalnie na ziemi a przeglądając neta widziałem auta podczas ustawiania geometri na 4 ruchomych platformach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Sprawdzałeś w jakim stanie masz tuleje tylnego wózka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 18 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Możliwe, żeby padły zaraz po przestawianiu geometri ? A jakiś sposób na sprawdzenie tych tulei ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 (edytowane) Po pierwsze koła muszą być na obrotnicach bo inaczej napina się całe zawieszenie przy próbie jego regulacji i jeśli doregulujesz sobie koła na ziemi bez obrotnic na kąt "X" to po ruszeniu auta będzie X+Y (z reguły 2 razy tyle) Kolejna sprawa: miałeś sprawdzane zawieszenie przed robieniem geometrii? Jeśli nie to ten co to robił jest trochę niepoważny bo na jednej luźnej tulei nie ustawisz geometrii bo wymiar będzie mocno uciekał Następna rzecz to obciązanie auta.... każdy ładuje na siłę te odważniki ale nikt nie zapyta nawet właściciela ile % użytkuje auto w pełnym załadunku? Z reguły 1 na 10 osób jeździ załadowanym do pełna autem i są to zwykle ludzie którzy używają auta do pracy.... ps: w e60 tuleje wózka się nie zrywają tak jak to jest w e39. Edytowane 18 Września 2016 przez Leo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 18 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Nie zawieszenie nie było sprawdzane przed ustawieniami. Czyli koła muszą być na "obrotnicach" niestety nie mają w tym warsztacie tylko na przedniej osi. A u kolegi Leo można ustawiać geometrie chyba, że polecacie jakiś warsztat który to ogarnie fachowo. Na forum poczytałem pozytywne opinie np o Autogeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Możemy pomóc jeśli chcesz napisz maila service.bmwexpert@gmail.com bo zeby sie dodzwonic do nas moze byc rożnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 18 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 (edytowane) Pewnie, że chcę pomocy w tej sprawie bo teraz to niema "radości z jazdy" odezwę się na maila A takie pytanko co do prawidłowego ciśnienia w kołach ma ono jakiś wpływ na ustawienie geometrii auta ? Z tego co ustaliłem miałem za mało powietrza w kołach przód 2.2 tył 2.5 a powinno być według tabliczki 2.4 przód i 2.8 tył. Czy zbyt niskie ciśnienie mogło mieć wpływ na złe ustawienie geometrii? Edytowane 18 Września 2016 przez SUB_ZERO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 19 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Trochę się wyjaśniło do wymiany górne wahacze tył luz wyczuwalny ręką lewa i prawa strona. Mam nadzieję, że to jest powodem pływającego tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.