PeDroWroCław Opublikowano 5 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Witam Koledzy. Miałem dziś taką dziwną sytuację, że wracając z Sycowa do Wrocławia na autostradzie S8 przy prędkości 190km/h mój TDSik się zagrzał i automatycznie wyłączył się silnik. Odczekałem 30minut aż silnik troszkę ostygnie. Po 30 minutach odpaliłem i wskazówka temperatury idealnie była na środku a ja jechałem sobie 100-120km/h. Nic się już nie przegrzewało i auto jechało jakby ręką odjął. Co to może być, że na wysokich obrotach (190km/h to ponad 4tyś obrotów na 5 biegu) silnik sie przegrzewa a jadąć wolniej 120km/h (ok. 2800obrotów) jest wszystko okej? Dodam jeszcze że od kilku tygodni wskazówka temperatury potrafiła wzrosnąć ponad połowę a jak podwyższyłem obroty silnika to wracała na idealny pion? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francuz Opublikowano 5 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 (edytowane) Zacznij od najprostszych, najtańszych rzeczy. Odpowietrz uklad, wymień czujnik temperatury. Pozniej masz czyszczenie chlodnicy, wymiana termostatu(ów), pompy itd Edytowane 5 Września 2016 przez Francuz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 5 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Ewidentne kłopoty z układem chłodzenia. 1) albo pompa wody zakończyła swój żywot (lub go zakańcza wyłamując łopatki od wirnika) - jak będziesz zmieniał to załóż z metalowym wirnikiem (ja w swoim TDS miałem taki sam objaw). 2) Po wymianie pompy jakiś czas był spokój i kiedyś w czeskich górach też podrosła temperatura i za drugim razem okazało się uszkodzone sprzęgło wiskotyczne, po wymianie było już do końca ok z temperaturą. Co jest u Ciebie to trzeba sprawdzić, równie dobrze może być zwyczajnie zapowietrzony, musisz oddać w dobre ręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeDroWroCław Opublikowano 5 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 a gdzie są te dobre ręce we wrocławiu? ;)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeDroWroCław Opublikowano 5 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Ty byś mi tego nie sprawdził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 5 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 jeśli chodzi o TDSa (sam mam) to pole am Tomka na ul.ślężnej koło weterynarza magik super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 5 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 (edytowane) Ja swoje auto serwisuje u Leo (z tego forum), natomiast też bardzo polecam Czakss (również z forum). Chłopaki robią BMW, wiedzą co jest "5". Odradzam natomiast takie zwykłe warsztaty, ponieważ wielu mechaników troszkę partoli robotę, z doświadczenia wiem jak jest i np. odpowietrzenie BMW robi się inaczej niż auta z grupy VAG, a wielu mechaników odpowietrza BMW "tradycyjnie" co jest w tym wypadku błędem (co innego np. wymiana wahacza czy tam klocków hamulcowych a co innego rzeczy związane stricte z daną marką). Dlatego ja jestem zwolennikiem by dentysta zajmował się zębami, lekarz leczył, a chirurg operował niby to wszystko jedna branża ale każdy jest lepszy w czym innym - tak też jest z mechanikami jeden ogarnia lepiej np. Toyoty a inny BMW (co nie wyklucza że ktoś sobie z czym innym nie poradzi - tego nie powiedziałem). Edytowane 5 Września 2016 przez grzechue Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeDroWroCław Opublikowano 5 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Dzięki chłopaki. Do ogarnięcia jeszcze mam dmuchawę nawiewu bo też mi nie działa w ogóle. Wymieniłem Panel klimatronik i jeża - wszystko używane. Bezpieczniki sprawdzałem dwa razy i są dobre. Silnik dmuchawy podłaczyłem ''na krótko'' i działa idealnie. Coś z elektryką czy może jest jeszcze jakaś część która odpowiada za napięcie na silnik dmuchawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 6 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Jak byś podpiął pod INP'e to byś sprawdził czy dmuchawa włącza się czy nie z poziomu sterownika. Jeżeli grzebałeś ostatnio coś przy chłodnicy lub w okolicach to stawiam na zapowietrzenie - bardzo łatwo zapowietrzyć a jeszcze trudniej dobrze odpowietrzyć. Ewentualnie Visco. Wszystko da się sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeDroWroCław Opublikowano 6 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 a co ma układ chłodzenia do silnika dmuchawy-nawiewu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 7 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Jedno z drugim nie ma nic wspólnego ale poruszyłeś dwa problemy i do nich dwóch się odniosłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.