PeDroWroCław Opublikowano 4 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 (edytowane) Witam. Mam BMW e39 525tds 1999 rok. Problem polega na tym , że nie działa w ogóle dmuchawa-nawiew. 4 dni temu jeszcze działała ale obroty delikatnie falowały. Zabrałem się za to sam. Wymieniłem ''jeża'' , wymieniłem panel klimatyzacji z pokręteł na klimatronik . Dodam, że po zamianie panela na mój sprawny manualny nawiew też nie działał-więc wina panela to nie będzie.. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki od A do Z. Silnik dmuchawy podłaczyłem ''na krótko'' i działa. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Zastanawia mnie to czy jeśli w układzie klimatyzacji jest niskie ciśnienie lub zbyt mało współczynnika to czy to spowoduje, że dmuchawa się nie załączy? Edytowane 4 Września 2016 przez PeDroWroCław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 4 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 To nie będzie ten problem. Możesz wogóle nie mieć gazu w układzie i dmuchawa będzie działała. Jeśli wszystko posprawdzałeś to problem może być gdzieś w instalacji. Ewentualnie spróbuj podmienić jeszcze panel klimy na identyczny jak u Ciebie bo może być że ten od klimatronika nie ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeDroWroCław Opublikowano 5 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 czyli generalnie panel podmienić . Właśnie tez mi chodzi to po głowie. We Wrocławiu gdzie tuu można używany panel kupić do e39? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeDroWroCław Opublikowano 5 Września 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 panel podmieniony. nie działa dmuchawa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 Ponoć pokrętła mają inne sterowanie niż klimatronik i to nie będzie działać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Dnia 01/22/2017 o 10:10, Georgii napisał: Ponoć pokrętła mają inne sterowanie niż klimatronik i to nie będzie działać... Sterowanie to jedno, kodowanie to drugie a trzecie to inna wiazka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Jasna sprawa więc niech się chłopak nie dziwi że nie działa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 No ale chop pisze, ze po podmianie na swoj z pokrętłami dalej nie dziala. Jeż nowy czy uzywany ? Na pewno sprawny ? Napiecia we wszelkich msc posprawdzane ? Panel, bezpieczniki, nie wiem czy przekaznik jakis po drodze jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 24 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) Jak podłączyłeś silnik na krótko, tak z ciekawości, bo kiedyś kombinowałem i nie dałem rady bez rozgrzebania. Dnia 4.09.2016 o 19:13, PeDroWroCław napisał: Witam. Mam BMW e39 525tds 1999 rok. Problem polega na tym , że nie działa w ogóle dmuchawa-nawiew. 4 dni temu jeszcze działała ale obroty delikatnie falowały. Zabrałem się za to sam. Wymieniłem ''jeża'' , wymieniłem panel klimatyzacji z pokręteł na klimatronik . Dodam, że po zamianie panela na mój sprawny manualny nawiew też nie działał-więc wina panela to nie będzie.. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki od A do Z. Silnik dmuchawy podłaczyłem ''na krótko'' i działa. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Zastanawia mnie to czy jeśli w układzie klimatyzacji jest niskie ciśnienie lub zbyt mało współczynnika to czy to spowoduje, że dmuchawa się nie załączy? Edytowane 24 Stycznia 2017 przez Zgibniew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 25 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 19 godzin temu, Xaime91 napisał: No ale chop pisze, ze po podmianie na swoj z pokrętłami dalej nie dziala. Jeż nowy czy uzywany ? Na pewno sprawny ? Napiecia we wszelkich msc posprawdzane ? Panel, bezpieczniki, nie wiem czy przekaznik jakis po drodze jest. no nie działa bo z pokrętłami też mógł klęknąć... Odrazu zaznaczę w tym miejscu że znalezienie działającego i wogóle panelu do E39 z pokrętłami graniczy z cudem a wiem to stąd bo organizowałem koledze do E39 taki frykas. Jest masa podobnych z E38 ale to nie to.... Co do jeża to przy totalnie uwalonym jeżu zawsze bez względu na wszystko działa najszybszy bieg. 17 godzin temu, Zgibniew napisał: Jak podłączyłeś silnik na krótko, tak z ciekawości, bo kiedyś kombinowałem i nie dałem rady bez rozgrzebania. odepnij wtyczkę od jeżozwierza, z niej ida kable bezpośrednio na silnik wentylatora (kolory poznasz ze schematu). Ogólnie to działa tak niezależnie czy to E39 czy E34 ze swoim prymitywniejszym jeżem że maksymalna prędkość wentylatora wysterowywana jest bezpośrednio z panelu a wszystkie pozostałe prędkości przechodzą przez jeża gdzie jest dodawana lub odejmowana rezystancja tym samym kablem co idzie na 4 bieg suma prędkości tej czy innej jest podawana na silnik. W skrócie opis co i jak podłączyć i pomierzyć wygląda tak. Powodzenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 25 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Dzięki efendi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.