Kondziu Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, jako że musiałem dokonać wymiany jednej z poduszek NIVO, przy okazji zrobiłem parę fotek i przygotowałem małe "Zrób to sam". Zapraszam do instrukcji:) Zaczynamy od przygotowania sobie narzędzi potrzebnych do wykonania naprawy / wymiany: podnośnik, klucz płaski 13, wkrętak krzyżakowy, dobra kawa. Następnie podnośnik pod auto i do góry, ściągamy koło i ukazuje nam się poduszka. Od dołu odkręcamy poduszkę - mocowana jest na jedną śrubę - klucz 13, dostęp oceniam na średni, ale bez problemu odkręcimy ową śrubę, Na zdjęciu widzimy już odkręcona poduszkę od dołu. Teraz przenosimy się do bagażnika. Tam ściągamy pokrywę zasłaniająca koło zapasowe i kolejny element pokazany na zdjęciu. Następnie wykręcamy widoczną na zdjęciu półkę, jest mocowana na 4 śruby imbusowe, po dwie w każdym uchwycie. Po zdjęciu tej pokrywy naszym oczom ukazuję się już zasilanie powietrzem do poduszki z góry i jej mocowanie, jak na zdjęciu poniżej. Teraz dopieramy się do blaszanych zawleczek zaznaczonych na zdjęciu i wypychając na bok ściągamy je z trzpieni poduszki. Następnie przechodzimy do jednej z najbardziej delikatnych operacji a mianowicie ściągnięcia plastikowego pierścienia mocującego zasilanie powietrzem poduszki. Dlaczego o tym piszę, bo przedmiotowy element ja dość delikatny i można go połamać. Dlatego obchodzimy się z nim delikatnie. Aby go ściągnąć musimy jakimiś cążkami ścisnąć jego końcówki i w momencie wyjścia z gniazda wysuwać do góry. Kiedy uda nam się zdjąć tą zawleczkę jednocześnie pozbędziemy się powietrza z poduszki i będziemy już mogli ją uwolnić z gniazda i wyciągnąć od dołu. Na zdjęciu poniżej widzimy otwór po wyciągniętej poduszce i samą starą poduchę. Aby jeszcze zobrazować Wam delikatny pierścień - wygląda on w całości tak: Teraz szykujemy do montażu nową poduchę NIVO i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Po sprawdzeniu czy wszystko założyliśmy do kupy opuszczamy auto a pompa wyrówna auto i powinna je właściwie wypoziomować. Tak przeprowadzona operacja pozwoli Wam dalej cieszyć się swoim BMW, a poświęcone jakieś 60 minut na wymianę da wielką satysfakcję i pomoże zaoszczędzić trochę siana. Pozdrawiam Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez Kondziu 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 14 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 wszystko fajnie tylko dlaczego tak łatwo nie jest w sedanie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 15 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 bo sedany w E39 nie mają nivo przynajmniej ja takiego jeszcze nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 15 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 (edytowane) 5 godzin temu, efendi napisał: bo sedany w E39 nie mają nivo przynajmniej ja takiego jeszcze nie spotkałem. mają kolego mają mój ma i inne też tylko w sedanie poducha jest inna i kosmicznie droga ceny od 2100 do 2800 za nową a tutaj link do używki która nie wiadomo ile wytrzyma http://www.olx.pl/oferta/poduszka-bmw-e39-nivo-sedan-rarytas-pneumatyka-pilne-CID5-IDeXNkH.html#810ec30727 Edytowane 15 Września 2016 przez mariusz13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.