Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


czy to tylko popychacze?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Zastanawia mnie jedna rzecz!W ostatnim czasie coraz bardziej klepie mi motor(1,8 M40) i zastanawiam sie czy to tylko popychacze czy coś więcej?Dodam że silnik się nie muli i nie mam problemów aby go wykręcic do odcinki :D Czytałem gdzies ze jesli jest zużyty wałek i dzwigienki to ciezko go wkrecić na wysokie obroty. I czy do wymiany popychaczy trzeba zrzucić głowice? <bmw_1> :party: I może gdzieś jest opisane jak to zrobić? Pozdrawiam! <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj o rozrządzie było już chyba wszystko :lol:

jesli są zużyte elementy wałek, popychacze, dźwignie to odcinka coraz bardziej się przesuwa na niższe obroty,

początki śmierci popychaczy to własnie klepanie coraz mocniejsze, coraz dłużej klepią na zimnym silniku, często na zimnym juz nie klepią ale stale dopiero na gorącym,

popychacze jak i dźwignie mozna wymienić bez zciągania wałka czyli głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dużo info na temat rozrządu w M40 ale nigdzie nie mogę znależć jak wymienić popychacze bez demontażu wałka :( Znajomy mechanik sądzi że mówi że wymieniał je ale za każdym razem ściągał wałek! Już nie chciałem sie z nim kłócic bo i tak wiem że Wy napewno lepiej znacie te motory i wiecie co piszecie <bmw_1> bmw_beer Jak macie jakieś linki do stron co do wymiany tych popychaczy to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam takich stron :|

ale sam zmieniałem popychacze jaki i dzwigienki bez demontażu wałka,

generalnie zasada jest taka że mamy długi pręt/wkrętak i opierając go o wałek ( nie o ślizgi) końcem naciskamy dzwigienkę od strony sprzężyny i robiąc dźwignie dosiskamy sprężynę uwalniając w ten sposób popychacz i wyciągamy popychacz i zwalniamy dzwignię,

należy pamiętać o zatkaniu kanałów olejowych, i UWAGA jeśli ześlizgnie nam sie wkrętak to sprężyna potrafi wystrzelić pastylkę/ podkładkę ( nr 13 z rys ) , sam nie raz jej szukałem :evil: ,

tak to wygląda:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AJ51&mospid=47273&btnr=11_0434&hg=11&fg=25

ta zabawa wymaga nieco wprawy i treningu, ale warto :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz muszę się zmobilizować i wytargać kase na popychacze :o ale chyba kupie te z allegro bo w InterCarsie są prawie 2x droższe

zastanawia mnie tylko, czy te febi są takiej jakości jak np. LUK, INA i 2x droższe. Nie wiem, czy to nie ma bardzo duzego znaczenia w poprawnym działaniu tej części, oprócz oczywiście dobrego wałka i dzwigienek. Zastanów się zanim wydasz połowę mniej. Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że te markowe są np. w środku chromowane, a te tanie nie, ale mogę się mylić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...