Rasend Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Może wam się wydawać to siemieszne ale co to jest dyfer jaka róznica miedzy mostem tylnym?Most tylny wiem co to jest i jak wygląda a dyfer? :roll:Ps. no i jeszcze szpera? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 :roll: most :arrow: dyfer <bmw_3> ładniej brzmi dyfer Są to nazwy tego samego mechanizmu 8) A szpera : Szpera z niemieckiego sperre - blokada (blokada mechanizmu różnicowego) Szpery Używane są głównie w sporcie samochodowym i pojazdach terenowych. Szpera (sperre ) Jest to urządzenie mechaniczne które może być sterowane mechanicznie, hydraulicznie, pneumatycznie i służy do blokady mechanizmu różnicowego. Inna nazwa Szpery to blokada mechanizmu różnicowego. Jak sama nazwa mówi szpera służy do zblokowania mechanizmu różnicowego tak aby obie pół osie dostawały stale równe sobie obroty. Podstawowe zastosowanie blokady mechanizmu różnicowego to ułatwienie przy ruszaniu z podłoża na którym ugrzęzło lub zawisło auto i moc jest przekazywana na to koło które ma najmniejsze opory toczenia, włączenie szpery spowoduje przekazanie równej mocy na każde ze zblokowanych kół. Nieco inne zastosowanie szpery wykorzystuje się w sporcie samochodowym jakim jest np. drifting tam szpera służy ułatwienia w celowym wprowadzeniu pojazdu w kontrolowany poślizg i zwykle montowana jest w pojeździe na stałe(sztywno). bmw_beer _________________ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Można dodać: - dyfer bez szpery - im bardziej koło sie ślizga tym więcej mocy jest na nie przekazywane i tym bardziej sie ono ślizga - dlatego są duże problemy przy ruszaniu/jeździe jeśli jedno z kół sie ślizga, - dyfer ze szperą oznacza sie w %, czyli ile % mocy jest zawsze przekazywane nie koło nie ślizgajace się, max szpera może być 100% czyli zawsze moc jest przekazywana na koła po 50% ale takim mostem nie da sie normalnie jeżdzić bo na każdym zakrecie jedno z kół zawsze traci przyczepność, praktycznie do zastosowania tylko w wyścigach równoległych a dyfer jest po to żeby w zakrętach koła mogły sie obracać z różną prędkością nie tracąc przyczepności :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.