Gregu82 Opublikowano 29 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Witam Wszystkich chciał bym zapytać doświadczonych użytkowników o radę. Mianowicie oddałem auto do mechanika aby zrobił uszczelniacze zaworowe, brało litr oleju na 800-1000km. Wcześniej myślałem że winny był wyciek z miski, ale zostało to zrobione, a olej dalej ubywał w takim tempie. Byłem w kilku serwisach i wszędzie mówili aby zrobić uszczelniacze.Dodam, że po kupnie auta wymieniałem olej na 10w40 za namową serwisanta. To mój pierwszy kontakt z marką stąd też nie mam doświadczenia co z czym się je. Sporo naczytałem się że te silniki za dobre nie są, ale to już pomińmy, mam więc niech działa jak najdłużej, na forach prawie wszędzie poleca się lać minimum 5w40 a w serwisach mówią aby lać 10w40 i jak człowiek nie jest obeznany to po prostu głupieje. Pytanko czy po tej robocie zrobić płukankę i zalać go 5w40, czy zrobić płukankę i zalać 10w40 ?? Z góry dziękuję za opinie w tej sprawie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr18 Opublikowano 29 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Ten silnik wymaga oleju wolnobieżnego. Czyli 5W30/5W40. Zrób uszczelniacze i wymień odmę. Potem płukanka i świeży olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 31 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 a napewno tylko z miski sie tam lalo? bo jest jeszcze sporo innych miejsc gdzie tam czesto sie ten olej leje strumieniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu82 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Miskę uszczelniłem, więcej wycieków nie widzieli, ale przy wymianie uszczelniaczy ponoc jeszcze były drobne wycieki, w każdym bądź razie uszczelniacze zrobione wymienione też oringi, uszczelka klawiatury filtr oleju i zalane olejem 5w40 na próbę poszedł total quartz po 2000tyś jak będzie wszystko ok znów płukanka i zalane zostanie Liqui Moly 4100 5w40. Na razie zrobiłem 400km i jak full był na bagnecie tak jest i mam nadzieje że tak już zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 To moze i moje m52tu uzdrowi wymiana uszczelniaczy. Bo wczorajszy wypad na Bielany i z powrotem w 3 osoby przez aow nie oszczedzajac pedalu gazu i zniķło przynajmniej 100-200ml bo przed wyjazdem byla 1/3 bagnetu, dzisiaj rano juz minimum TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 w silnikach o oznaczeniu N.. uszczelniecze to jakas pomylka jak i zreszta inne uszczelki (przynajmiej z pierwszych kilku lat produkcji niewiem jak pozniej) a m52 coz moze uszczelniacze a moze i wiele innych powodow dlaczego znika olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu82 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Jak to mówią, kto szuka nie błądzi, wiadomo lepiej znaleźć szybciej tą przyczynę bo mniejsze koszta. Tani interes to nie jest ale na pewno warto zająć się tym problemem, bo jest to na pewno wkurzające. Wiem po sobie co chwila patrzałem na licznik ile jeszcze przejadę i czy starczy na powrót. Ale jak to jest w silnikach m52 to nie mam pojęcia, w n42 od razu każdy praktycznie wskazywał na pierwszym miejscu uszczelniacze na drugim odma, a na trzecim pierścienie. Zrobię 1000km i dam znać jak sprawa wygląda po wymianie uszczelniaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popi_90 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 W n42 jeszcze warto sprawdzić uszczelki podstawy filtra oleju (są 2 sztuki) i o-ringi elektrozaworów vanosów (2 x 2 sztuki). Może tam też trochę uciekać. Ale to raczej uszczelniacze zaworowe są głównym sprawcą btw. była ściągana głowica w czasie wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu82 Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 12 godzin temu, Popi_90 napisał: W n42 jeszcze warto sprawdzić uszczelki podstawy filtra oleju (są 2 sztuki) i o-ringi elektrozaworów vanosów (2 x 2 sztuki). Może tam też trochę uciekać. Ale to raczej uszczelniacze zaworowe są głównym sprawcą btw. była ściągana głowica w czasie wymiany? Nie głowica nie była ściągana, zrobione bez jej ściągania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Po wypadzie do klodzka wsiorbała mi litra wyjezdzalem z pelnym bagnetem a jest min po powrocie TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu82 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Ojoj ile masz km w obie strony ? Weź się tym zajmij, bo szkoda ładować kasę w olej, zrobiłem 1300km i na bagnecie full, jeszcze 700km, płukanka i zalanie Liqui Moly Top Tec 4100. Zastanawiam się czy nie dolać do tego Liqui Moly ceratec, ponoć dobry specyfik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 270km zrobilem fakt ze pare razy dostala w piz...de ale bez przesady hehe no zaczne od plukanki plus zmiana oleju i ceratec tez bede wlewał chyba,,,, zobaczymy efekty, pozniej ewentualnie uszczelniaczeTAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu82 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Rozmawiałem z moim mechanikiem na temat Twojego silnika, powiedział ze jak się tym problemem nie zajmiesz to długo silnik nie pożyje przy takich dolewkach. Podejrzewa, ze juz pierścienie przepuszczają, nie tylko uszczelniacze. W każdym bądź razie trzymam kciuki za pozytywne zażegnanie tego kryzysu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Za tydzien leci olej i plukanka. Zobaczymy TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Dnia 8/18/2016 o 20:02, Xaime91 napisał: Za tydzien leci olej i plukanka. Zobaczymy szkoda pieniedzy, lepiej odrazu wziasc sie za nowe czesci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu82 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Prawdę powiedziawszy jestem tego samego zdania co przedmówca, przy takich dolewkach chyba faktycznie lepiej uzbierać bo co da wymiana, tu nawet mineral by nie dał sobie rady tak samo jak u mnie. Teraz zrobisz płukankę zalejesz nowym olejem i za chwilkę znów trzeba będzie dolewać, nie marnuj kasy na półśrodki, wiadomo kasa nie mała do wydania, ale im szybciej się to zrobi tym więcej zostanie w portfelu patrząc na zaoszczędzone pieniądze na dolewkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Niby tak, ale wyplukac silnika nie zaszkodzi skoro i tak filterek do wymiany TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Gregu a u Ciebie puszczal bąka niebieskiego przy odpalaniu czy nic ?? Bo u mnie raczej sporo wskazuje na pierscionki TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu82 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Kurcze nie wiem, wiem ze jak odpaliłem i postał z 5min i przegazowałem to było biało, ale zaraz po odpaleniu to nie mam pojęcia nie zwracałem uwagi na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Jak postoi i dam w piz...e to jest czarno/niebiesko ze wskazaniem na niebiesko nie wspomne o koncowce tłumika, uwalonym zderzaku i wgl. TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu82 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Końcówka to będzie uwalona bo olej przepala, jak mówisz ze dymi na niebiesko to pierścienie chyba też będą do roboty, roota razem z pierścieniami to spokojnie z 2 tysiaki wyniesie. Nie wiem czy zrobienie uszczelniaczy i np zalanie ceramizera by dało oczekiwany rezultat, tu musieli by się wypowiedzieć już Ci co się na tym znają konkretnie co nie. Bo zrobić uszczelniacze i potem znów rozbierać żeby zrobić pierścienie to głupiego robota znów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Nie mam zamiaru robic pierscieni dlatego chce wyplukac silnik LM i zobaczyć jaki bedzie efekt TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Do plukania silnikow dobra jest amerykanska chemia marki BG, moze juz jest dostepna w necie. Stosowalem ja nieraz profilaktycznie co kilka wymian oleju ale juz sie zapas skonczyl:-(. Jest na tyle dobra to rozpusci depozyty weglowe z pierscieni i przywroci ich szczelnosc. Ale ich nie naprawi jak sa zuzyte. Tak wiec pomiar kompresji przed i po i bedziesz wiedzial na czym stoisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Przed mierzylem. 12.5, a na ostatnim 12.7 na ciepłymTAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Wydaje sie byc ok, choc nie wiem dokladnie ile ma miec normalnie. U mnie bylo inaczej. Moze koledzy sa chetni podzielic sie wiedza na ten temat? Moze ktos wie ile jest normalnie lub dopuszczone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.