Golo Opublikowano 28 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Witam, mam problem z układem chłodzenia i już od ok 1,5 roku nie mogę sobie z nim poradzić. Na początku grzebania wiskoza w ogóle nie spinała (gotował się i wskazówka szła na czerwone pole) i wymieniłem u mechanika wisko na nowe, razem z termostatem (bo miałem ponoć jakąś wersję ustawioną fabrycznie na 110st a nie na 90st) i pompą cieczy chłodzącej (klekotała już podczas pracy- założyli ponoć z metalowym wirnikiem). Po wymianie wiskoza zapinała się u mnie od samego początku i nie puszczała w ogóle co reklamowałem (w sumie z 7-8 sprzęgieł mi wymieniali w wiatraku) Wszystkie u mnie były spięte od samego początku i puścić nie chciały. W innych autach działały normalnie. Doszła ostatnio jeszcze nowa chłodnica. Wymieniłem też zbiorniczek wyrównawczy z górnym wężem co ma odpowietrznik (w serwisie BMW w Monachium) Zostało wymienione praktycznie wszystko... Objawy: po jakimś czasie od odpalenia na zimnym silniku zaczyna zapinać wisko i już nie puszcza. Po wymianie chłodnicy jest trochę lepiej bo zapina się później ale na trasie na autostradzie nie puszcza to sprzęgło. W Niemczech jadę długo ok 160-180kmh a wentylator wręcz wyje jak odkurzacz. Co dziwne temperatura na teście nr7 pokazuje przy tej prędkości ok 76stopni. Jak zwolnie do 80kmh to temp trochę wzrasta. W korku potrafi być 96-98 i wisko non stop spięte na maksa (muł pod pedałem, hałas, spalanie wyższe itd) proszę o jakąś podpowiedź, może mieliście taki objaw albo znacie problem. Wydałem już kupe kasy i rozkładam już ręce bo chłodnica miała już definitywnie rozwiązac problem a on dalej jest tylko trochę później. Dodam że wisko jak już się auto rozgrzeje to nie puszcza nawet na wysokich obrotach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 28 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Może podmień wisko z innego auta bo coś mi sie nie widzi że temperatura silnika 76stopni a sprawne wisko spięte na maxaWysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golo Opublikowano 29 Lipca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 5 godzin temu, grzesiek2304 napisał: Może podmień wisko z innego auta bo coś mi sie nie widzi że temperatura silnika 76stopni a sprawne wisko spięte na maxa Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Chłopaki w warsztacie gdzie robię podmieniali już z innych aut, brali nowe i za każdym razem to samo- jak już zepnie to nie chce dziad puścić (i trzyma do 4-5tys obrotów, dalej nie kręcę już) zakładali nowe i w rezultacie podmienili mi od jakiegoś auta (stare oryginalne, używane) i ono generalnie zachowuje się najlepiej- chwilę po uruchomieniu zwalnia jak powinno i później niż nowe wiska zaczyna spinać się i po kilku kilometrach jazdy i temperaturze 93-95st spina się i już nie odpuszcza, nawet jak wjadę na autostradę i lecę 140kmh. Nie chce mi się już wierzyć że taki problem jest z tymi wiskotycznymi sprzęgłami , żeby nie można było kupić sprawnego. Po wymianie na nowe mówił mi mechanik że czasem nawet 200 kilometrów trzeba przejechać żeby się porozlewał olej w nowym sprzęgle i żeby w 100% działało- u mnie żadne nowe nie chce działać poprawnie bo jak zepnie to już nie puszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golo Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Okazało się że ponowna wymiana termostatu pomogła. Chłodzenie działa wzorowo. Wiskoza bylo zmienianie chyba z 7 razy na nowe i nie pomagało to. Temat wyczerpany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.