Lukas528i Opublikowano 29 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Witam wszystkich, wiem że temat mielony bardzo często, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odp. Po kolei. Mam BMW e39 M52B28TU rok 1999, sedan. Wentylator klimy 3 piny, klima włącza się a went nie zaraz po zakupie auta okazało się że jest spalony bezb 50, wymieniłem dalej się nie włącza, dobiłem czynnika, bez zmian, wymieniłem wentylator bo mechanik elektryk stwierdził że spalony, to samo, znalazłem że winę może ponosić czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie i teraz pytanko, gdzie jest ten czujnik? I czy można go wykręcić jak jest nabita klima, czy trzeba spuścić gaz?. Może macie jakieś inne pomysły co moze być problemem. Z góry dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Witam wszystkich,wiem że temat mielony bardzo często, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odp. Po kolei. Mam BMW e39 M52B28TU rok 1999, sedan. Wentylator klimy 3 piny, klima włącza się a went nie zaraz po zakupie auta okazało się że jest spalony bezb 50, wymieniłem dalej się nie włącza, dobiłem czynnika, bez zmian, wymieniłem wentylator bo mechanik elektryk stwierdził że spalony, to samo, znalazłem że winę może ponosić czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie i teraz pytanko, gdzie jest ten czujnik? I czy można go wykręcić jak jest nabita klima, czy trzeba spuścić gaz?. Może macie jakieś inne pomysły co moze być problemem. Z góry dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi Czujnik zabezpiecza pracę sprężarki,by nie chodziła bez czynnika.Jednak gdy sprężarka nie zaskoczy to wentylator też nie wspomoże klimy.Może wspomóc układ chłodzenia.Pod korkiem zbiorniczka na dole chłodnicy masz czujnik temp.Wypnij go a wtedy wentylator powinien pracować na max.Czujnik klimy masz teżniedaleko na górze osuszacza.Metalowy talerz przy prawym reflektprze.Nie wyciągniesz go bez opróźniania układu.Jak załącza sprężarkę to tu j3st ok.Stawiam,że padł Ci moduł wentylatora.Możesz go sprawdzić z INPY zadając określoną prędkość.Mam sprzęt do klimy i inpę.Nabijam za 100 pln.W Brzegu D.Problemem jest to że brak mi czasu.Inpę też mam by obadać wentylator.Pisz na priv jak nie ogarniesz.Nie przegrzej auta,bo to to zawsze niesie konsekwencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas528i Opublikowano 30 Czerwca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Wiatraki były sprawdzane programem, żaden nie odpalił... Pan od którego kupiłem drugi wentylator zapewniał że jest sprawny. Może coś jeszcze jest o czym nie wiem oprócz czujników, jakiś moduł, sterownik, coś co steruje samym wentylatorem?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakos Opublikowano 3 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 Przerabialem to dosyć dawno temu ale przyczyn może mbyc wiele, nawet uszkodzony panel klimy. Sprężarka startowała a wentylator nie po wymianie wszystko git, sterownik silnika tez może byc walniety o ile dobrze pamiatam. Więc zamiast metodą prób i błędów podejdź do kogoś kto kuma temat a ogarnie przyczynę w 20 minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 3 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 U mnie okazało się, że sterownik silnika był uszkodzony i nie podawal sygnału do wentylatora, żeby ten wystartował. Wymieniłem i wszystko śmiga aż miło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 4 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2016 To chyba Lukas sie musisz do LEO umowić TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 5 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2016 Wiatraki były sprawdzane programem, żaden nie odpalił... Pan od którego kupiłem drugi wentylator zapewniał że jest sprawny. Może coś jeszcze jest o czym nie wiem oprócz czujników, jakiś moduł, sterownik, coś co steruje samym wentylatorem?. Nie odwiedzaj już fachowca,który sprawdzał Ci dwa wiatraki programem.Nie ma takiej możliwośći aby visco sprawdzić z programu.Wentylator elektryczny można.Przy trzy pinowym jest wbudowany moduł który steruje pracą wentylatora.On pada częściej niż napęd(silnik)wentylatora.Jeżeli z programu ni3 idzie to pewno ten moduł padł.Można go robić ale jest trochę gimnastyki.Kup używkę 3pinową i podłącz ją pod kostkę wentylatora bez demontażu.Kostkę od wentylatora wyciągniesz przy reflektorze.Po załączeniu klimy powinien zrobić kontrolny obrót ewentualnie pracować na stałę w zależności od ciśnienia w układzie,temp zeqnętrznej jak i uk.chłodzenia.Jeśli nie zrobi obrotu-nie bierz go.A jak nie ogarniesz to podjedź tam do Leo czy kogoś tam rekomendowanego przez naganiaczy z forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaime91 Opublikowano 6 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 A kto tu mowi o sprawdzaniu visco kompem ?? Mowimy tylko o wentylu klimy. Drugi ktory kupil gosc zapewniał ze dziala, ale nie dziala wiec szukamy przyczyny czemu dwa niedzialaja bo to dziwne, a byl wyciagany ze sprawnego auta niby. TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas528i Opublikowano 7 Lipca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Dokładnie tak, sprawdzamy tylko went klimy, pisząc dwa miałem na myśli jeden zamontowany w aucie, a drugi zakupiony, jeszcze nie zamontowany. Teraz mam troszeczkę problem z wolnym czasem... na szczęście zrobiło się troszkę chłodniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvin_1986 Opublikowano 15 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Cześć, Przerabiałem ten temat u siebie. Pierwsze primo, to weź woltomierz i zmierz napięcie na wtyczce wentylatora na tych grubych kablach. Powinno być tam 12-13V, niezależnie od tego czy zapłon jest włączony czy nie. Jeśli nie ma napięcia- trzeba przedzwonić przewody i sprawdzić jeszcze raz bezpiecznik. Na trzecim, cienkim przewodzie sterownik silnika podaje sygnał PWM sterujący pracą wentylatora- jeśli masz kogoś z oscyloskopem to niech Ci sprawdzi czy do wtyczki dochodzi sygnał (można też sprawdzić to "na oko" woltomierzem, powinno być ok. 3,5V, ale oscyloskop pokaże dokładną wartość i wypełnienie sygnału). Jeśli go tam nie ma- do sprawdzenia sam przewód na odcinku sterownik silnika- wtyczka. Jeśli sam przewód będzie cały, wtedy niestety trzeba będzie zajrzeć do sterownika silnika i ewentualnie go podmienić. Jeśli zaś na wtyczce jest odpowiednie napięcie oraz sygnał PWM, można pokusić się o demontaż wentylatora i jego rozłożenie na części. W moim przypadku okazało się że połączenia między uzwojeniami silnika a wtykami na module były kompletnie zaśniedziałe. Wystarczyło wszystko wyczyścić, zakonserwować preparatem do połączeń elektrycznych i złożyć do kupy. Po tych zabiegach silnik normalnie pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas528i Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Dzięki kolego za bardzo cenne wskazówki, na pewno zrobię wszystko co tu napisałeś. W tej chwili Bunia jest u blacharza, lakiernika( małe poprawki, konserwacja podwozia). Jak tylko wróci zajmę się tematem i będę informował na bieżąco. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 17 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 przerabiałem temat 3 pinowego wiele razy... u michała np był walnięty silnik/przewód + zgnity w wiązce i na dodatek walnięty komp na końcu... sporo szukania ale wszystko działa sprawdzić czy jest napięcie na wtyczce. 2 grube przewody miernikiem sprawdzić . ew przedzwonić kabel ten cienki od samego kompa do kostki... jeśli wszystko jest ok to komputer silnika do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas528i Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Witam wszystkich, trochę czasu minęło od założenia tematu, ale nigdy nie było czasu żeby sprawę zakończyc. Zmusiły mnie do tego ostatnie upały i... UDAŁO SIĘ!. Głupia sprawa, po prostu ten drugi wentylator, który kupiłem też był spalony... Zakup nowego niestety nie oryginalnego i wymiana bezpiecznika rozwiązały sprawę. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc i podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.