Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


528i problem z wentylatorem klimy


Lukas528i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

wiem że temat mielony bardzo często, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odp. Po kolei. Mam BMW e39 M52B28TU rok 1999, sedan. Wentylator klimy 3 piny, klima włącza się a went nie :( zaraz po zakupie auta okazało się że jest spalony bezb 50, wymieniłem dalej się nie włącza, dobiłem czynnika, bez zmian, wymieniłem wentylator bo mechanik elektryk stwierdził że spalony, to samo, znalazłem że winę może ponosić czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie i teraz pytanko, gdzie jest ten czujnik? I czy można go wykręcić jak jest nabita klima, czy trzeba spuścić gaz?. Może macie jakieś inne pomysły co moze być problemem. Z góry dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

wiem że temat mielony bardzo często, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odp. Po kolei. Mam BMW e39 M52B28TU rok 1999, sedan. Wentylator klimy 3 piny, klima włącza się a went nie :( zaraz po zakupie auta okazało się że jest spalony bezb 50, wymieniłem dalej się nie włącza, dobiłem czynnika, bez zmian, wymieniłem wentylator bo mechanik elektryk stwierdził że spalony, to samo, znalazłem że winę może ponosić czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie i teraz pytanko, gdzie jest ten czujnik? I czy można go wykręcić jak jest nabita klima, czy trzeba spuścić gaz?. Może macie jakieś inne pomysły co moze być problemem. Z góry dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi :)

Czujnik zabezpiecza pracę sprężarki,by nie chodziła bez czynnika.Jednak gdy sprężarka nie zaskoczy to wentylator też nie wspomoże klimy.Może wspomóc układ chłodzenia.Pod korkiem zbiorniczka na dole chłodnicy masz czujnik temp.Wypnij go a wtedy wentylator powinien pracować na max.Czujnik klimy masz teżniedaleko na górze osuszacza.Metalowy talerz przy prawym reflektprze.Nie wyciągniesz go bez opróźniania układu.Jak załącza sprężarkę to tu j3st ok.Stawiam,że padł Ci moduł wentylatora.Możesz go sprawdzić z INPY zadając określoną prędkość.Mam sprzęt do klimy i inpę.Nabijam za 100 pln.W Brzegu D.Problemem jest to że brak mi czasu.Inpę też mam by obadać wentylator.Pisz na priv jak nie ogarniesz.Nie przegrzej auta,bo to to zawsze niesie konsekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatraki były sprawdzane programem, żaden nie odpalił... Pan od którego kupiłem drugi wentylator zapewniał że jest sprawny. Może coś jeszcze jest o czym nie wiem oprócz czujników, jakiś moduł, sterownik, coś co steruje samym wentylatorem?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem to dosyć dawno temu ale przyczyn może mbyc wiele, nawet uszkodzony panel klimy. Sprężarka startowała a wentylator nie po wymianie wszystko git, sterownik silnika tez może byc walniety o ile dobrze pamiatam. Więc zamiast metodą prób i błędów podejdź do kogoś kto kuma temat a ogarnie przyczynę w 20 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatraki były sprawdzane programem, żaden nie odpalił... Pan od którego kupiłem drugi wentylator zapewniał że jest sprawny. Może coś jeszcze jest o czym nie wiem oprócz czujników, jakiś moduł, sterownik, coś co steruje samym wentylatorem?.

Nie odwiedzaj już fachowca,który sprawdzał Ci dwa wiatraki programem.Nie ma takiej możliwośći aby visco sprawdzić z programu.Wentylator elektryczny można.Przy trzy pinowym jest wbudowany moduł który steruje pracą wentylatora.On pada częściej niż napęd(silnik)wentylatora.Jeżeli z programu ni3 idzie to pewno ten moduł padł.Można go robić ale jest trochę gimnastyki.Kup używkę 3pinową i podłącz ją pod kostkę wentylatora bez demontażu.Kostkę od wentylatora wyciągniesz przy reflektorze.Po załączeniu klimy powinien zrobić kontrolny obrót ewentualnie pracować na stałę w zależności od ciśnienia w układzie,temp zeqnętrznej jak i uk.chłodzenia.Jeśli nie zrobi obrotu-nie bierz go.A jak nie ogarniesz to podjedź tam do Leo czy kogoś tam rekomendowanego przez naganiaczy z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto tu mowi o sprawdzaniu visco kompem ?? :o

Mowimy tylko o wentylu klimy. Drugi ktory kupil gosc zapewniał ze dziala, ale nie dziala wiec szukamy przyczyny czemu dwa niedzialaja bo to dziwne, a byl wyciagany ze sprawnego auta niby.

TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

Przerabiałem ten temat u siebie.

Pierwsze primo, to weź woltomierz i zmierz napięcie na wtyczce wentylatora na tych grubych kablach. Powinno być tam 12-13V, niezależnie od tego czy zapłon jest włączony czy nie. Jeśli nie ma napięcia- trzeba przedzwonić przewody i sprawdzić jeszcze raz bezpiecznik. Na trzecim, cienkim przewodzie sterownik silnika podaje sygnał PWM sterujący pracą wentylatora- jeśli masz kogoś z oscyloskopem to niech Ci sprawdzi czy do wtyczki dochodzi sygnał (można też sprawdzić to "na oko" woltomierzem, powinno być ok. 3,5V, ale oscyloskop pokaże dokładną wartość i wypełnienie sygnału). Jeśli go tam nie ma- do sprawdzenia sam przewód na odcinku sterownik silnika- wtyczka. Jeśli sam przewód będzie cały, wtedy niestety trzeba będzie zajrzeć do sterownika silnika i ewentualnie go podmienić.

Jeśli zaś na wtyczce jest odpowiednie napięcie oraz sygnał PWM, można pokusić się o demontaż wentylatora i jego rozłożenie na części. W moim przypadku okazało się że połączenia między uzwojeniami silnika a wtykami na module były kompletnie zaśniedziałe. Wystarczyło wszystko wyczyścić, zakonserwować preparatem do połączeń elektrycznych i złożyć do kupy. Po tych zabiegach silnik normalnie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za bardzo cenne wskazówki, na pewno zrobię wszystko co tu napisałeś. W tej chwili Bunia jest u blacharza, lakiernika( małe poprawki, konserwacja podwozia). Jak tylko wróci zajmę się tematem i będę informował na bieżąco. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem temat 3 pinowego wiele razy...

u michała np był walnięty silnik/przewód + zgnity w wiązce i na dodatek walnięty komp na końcu... sporo szukania ale wszystko działa

sprawdzić czy jest napięcie na wtyczce. 2 grube przewody miernikiem sprawdzić . ew przedzwonić kabel ten cienki od samego kompa do kostki... jeśli wszystko jest ok to komputer silnika do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich, trochę czasu minęło od założenia tematu, ale nigdy nie było czasu żeby sprawę zakończyc. Zmusiły mnie do tego ostatnie upały i... UDAŁO SIĘ!. Głupia sprawa, po prostu ten drugi wentylator, który kupiłem też był spalony... Zakup nowego niestety nie oryginalnego i wymiana bezpiecznika rozwiązały sprawę. 

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc i podpowiedzi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...