Fuzzy Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Witam. Mam problem odnośnie e34 M50B20 vanos, sterownik Siemens 5WK9 003 MS40.1, 1995 rok, instalacja gazowa stag 300, sekwencja, sedan. Otóż przy włączeniu zapłonu zaczynają cykać przekaźniki przy komputerze silnika oraz wtryski paliwa zaczynają się otwierać i zamykać (coś jakby wtryskiwały paliwo), nie przestaje dopóki nie wyłącze zapłonu. Odpalenie samochodu w takim stanie nie jest możliwe, a jak już załapie to nie potrafi utrzymać obrotów i gaśnie. Zazwyczaj muszę kilka razy wyłączyć i włączyć zapłon żeby te szaleństwa ustały i dopiero silnik odpala, ale musi kręcić chwilę; jak go zgaszę po przejażdżce i chcę odpalić w ciągu kilku minut to odpala na strzała, bez długiego kręcenia, bez wariactw z przekaźnikami i wtryskami. Samochód podczas jazdy zachowuje się dość niestabilnie: - traci moc po dłuższej jeździe; - przy dodawaniu gazu ma jakby przerwy w przyśpieszaniu; - powoli wkręca się na obroty; - czasami ma momenty zrywu i przyśpiesza porządnie; - na zimnym jakby żwawiej pracował; - nierówno pracuje i trochę nim trzęsie; Świece nowe ; odpinanie przepływomierza ma wpływ na pracę silnika; wydech był wymieniany ; elektryka cała działa(chyba OBC trochę oszukuje z godziną i datą, ale to jest do sprawdzenia) ; nie przegrzewa się ; akumulator się nie rozładowuje, trzyma napięcie ; instalacja gazowa nie wykazuje większych uchybień w pracy i szczelności; Centralny zamek z nieoryginalnego pilota, tylko jeden kluczyk prawdopodobnie z "pestką" . Czy faktycznie może to być problem ze sterownikiem czy problem elektryczny? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 a na gazie normalnie juz chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuzzy Opublikowano 22 Czerwca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Na gazie jeździ podobnie jak na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 probowales sie polaczyc z komputerem? moze czujnik walu albo walka swiruje a moze cos z cisnieniem paliwa jest cos nie tak ciezko ocenic co sie dzieje jak sie niema tego w rekach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 23 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Przyczyn może od groma i sporo może zająć znalezienie właściwej. Na początek: - posprawdzaj wszystkie masy - sprawdz kompa gazowego, jest on podpięty w rozcięte wtryski benzynowe i jak siądzie ci komp od lpg może takie cyrki robić. NIestety aby to sprawdzić trzeba odpiąć wtryski lpg i mostkować kable. - sprawdz czy gdzieś jakieś kable z wiązki silnika nie są uszkodzone. - może to przekażnik silnika już skapitulował i robi jakieś zwarcia lub inny przekażnik Wczesniej takiego objawu nie było? Nie jest to połączone z jakąś wymianą lub naprawą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuzzy Opublikowano 24 Czerwca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 (edytowane) Podłączony samochód był pod kompa, wykazał jedynie kod 206 spalania stukowego i błąd airbagu. (akumulator był odpinany) instalacja gazowa miała błąd wtrysku numer 6, został zregenerowany i błędów nie ma. Jadę w środę do BMW na diagnostykę i to będzie mój punkt zaczepienia, następnie zrobię jak sugeruje Ponury. W każdym razie jak znajdę rozwiązanie, bądź nie - to będę pisał. Objawy takie samochód miał jeszcze przed instalacją gazową z czego co się dowiedziałem, ponieważ samochód mam od niedawna. EDIT: Po wielu tygodniach jeżdżenia, setek kilometrów i kilkunastu serwisach padło podejrzenie o vanosa, który to ma rzekomy wpływ na działanie instalacji gazowej. Edytowane 28 Września 2016 przez Fuzzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuzzy Opublikowano 8 Stycznia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Sprawa rozwiązana. Wymiana wtrysków + węży = moc na gazie wzrosła Powodem cykania przekaźników był immobilizer + sterownik silnika (siemens) Jeżeli chodzi o czasami kiepskie osiągi na benzynie i gazie - zacinający się vanos i czujnik położenia wałka rozrządu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek19 Opublikowano 5 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 W dniu 8.01.2017 o 22:11, Fuzzy napisał: Sprawa rozwiązana. Wymiana wtrysków + węży = moc na gazie wzrosła Powodem cykania przekaźników był immobilizer + sterownik silnika (siemens) Jeżeli chodzi o czasami kiepskie osiągi na benzynie i gazie - zacinający się vanos i czujnik położenia wałka rozrządu pozdrawiam Fuzzy, piszesz, że: 1." Powodem cykania przekaźników był immobilizer + sterownik silnika (siemens) " Czy robiłeś coś ze sterownikiem , jeśli tak to co? 2." Wymiana wtrysków + węży = moc na gazie wzrosła " Ile lat/km miały wtryski i węże gazowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.