Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Ponad 2 lata użytkowania - Bilans kosztów.


grzechue

Rekomendowane odpowiedzi

Natchniony ostatnim pytaniem jednego Pana, czy BMW to rzeczywiście Będziesz Miał Wydatki postanowiłem podliczyć całościowy koszt użytkowania mojego BMW.

Należę do ludzi, którzy zanim napiszą opinię, to pierw przetestują coś po swojemu. Miałem już 14 samochodów w swoim życiu (użytkowanych dłużej niż 2 tygodnie) więc mam jakiś tam punkt odniesienia.

2014 rok, zakup E39 - raczej sceptycznie podchodziłem do tego auta, ale kupiłem dlatego że po 3 miesiącach poszukiwań nie trafiłem nic bardziej konkretnego.

Pierwsze wrażenia były bardzo dobre, kupiłem auto gdy było ciepło, fajnie chodziła klima, auto ładnie się zbierało - pełen pozytyw.

Pierw diagnostyka inpą - 3 błędy - Vanos, czujnik temperatury na dolnym wężu po prawej stronie i dodatkowa pompa wody.

Chwilę potem umówiłem się u LEO (Akurat dopiero zaczynali), na regenerację Vanosów - 500 zł. Auto po odebraniu jechało jak masełko, świetne przyspieszenie od początku obrotomierza.

Jak zrobiło się troszkę chłodniej miałem wrażenie że auto coraz dłużej musi jechać by się nagrzać więc od razu wymieniłem termostat - 150 zł.

W międzyczasie założyłem sobie wzmacniacz Carpower i skrzynię JBL - 450 zł ale tego bym nie brał pod uwagę, bo to bardziej fanaberia niż konieczny wydatek.

Od końca 2014 roku zacząłem dość często podróżować trasę Wrocław <-> Monchengladbach czyli 870km w jedną stronę, później rzadziej raz na 3-4 miesiące.

W 2015 roku, w zasadzie nic się nie działo złego poza tym że ukradli mi listwę z auta - 220 zł w inchcape. Problemem okazał się też czujnik położenia wałka - 300 zł oryginalny i od razu wymieniłem czujnik temperatury (ten z początku wpisu) - 70 zł, w połowie roku zmieniłem górny wąż chłodniczy 70 zł, pod koniec roku zauważyłem bicie na kierownicy przy 120 km/h.

W 2016 roku odezwała się odma 300 zł z wymianą (po cenach hurtowych), zrobiłem kompleksowy serwis hamulców tarcze, klocki przód i tył, regeneracja zacisków przód i tył - bicie kierownicy ustało - mnie to kosztowało tyle co nic ale normalnie zapłaciłbym ok 1300 zł wraz z usługą. Zmieniłem też 2 dolne wahacze 140 zł, wymiana we własnym zakresie. Ostatnio zmieniłem też 2 węże od zbiornika wyrównawczego i dodatkową pompkę wody 300 zł - wymieniałem sam, bo łatwo.

Podsumowanie:

Regeneracja Vanosów - 500

Termostat - 150

Listwa - 220

Czujnik wałka - 300

Czujnik temp - 70

Górny wąż - 70

Odma - 300

Hamulce - 1300

Wahacze - 140

Węże + pompka (pierburg) - 300

Suma - 3350

Przejechanych kilometrów około 45 000

Wymiany oleju nie liczyłem.

Czy to jest dużo to w zasadzie trudno powiedzieć, zdarzało się że miałem auto które wymagało dużo większych nakładów a dystans przejechany oscylował w okolicach 15000 km.

Ja nie żałuję ani złotówki wydanej na ten samochód, nigdy nie zawiódł ani nie stanął, nie popsuł się ani razu tak by uniemożliwić dalszą jazdę, w efekcie wykonanych prac podłączając komputer diagnostyczny nie ma ani jednego błędu.

Dużo rzeczy prostych robiłem sam, inne robiłem w warsztacie po dobrych cenach - dlatego fizycznie wydałem mniej niż jest to wyliczone.

W najbliższych planach chcę założyć m-pakiet no i wymienić regulatory w lampach, ale to też będę robił sam bo już umiem wyjąć lampę i wiem, że jest na miękkim kleju więc tego nie liczyłem.

Model E39 według mnie to bardzo udany samochód, gdybym wcześniej to wiedział już dawno bym go sobie kupił.

Dla zobrazowania i porównania wrzucę przykład mojego teścia, który mniej więcej w tym samym czasie kupił passata b5 z tą różnicą, że ma motor 1.8 zwykły bez turbo i jeździ mało (2 wycieczki na mazury i do pracy) ogólnie może z 10000 km zrobił od 2014 roku. Przez prawie 3 lata za auto dał 11000 zł a wsadził w niego do tej pory jakieś 16000 zł (największe awarie - zerwany rozrząd, 2 razy robił skrzynie, napinacze i pasek, instalacja gazowa i wiele wiele awarii, oderwany tłumik itp)

Przykład nr 2 kolega mi pozazdrościł BMW i kupił sobie A6 biturbo, no i też na start wydał ponad 6000 zł bo rozrząd i instalacja troszkę kosztowały, teraz zmaga się z problemami zawieszeniowymi oraz tym, że auto mu siada jak postoi - gdzieś miechy nie trzymają, już nie wspomnę o tym że wywaliło rdzę na przednich nadkolach (błotnikach).

Także w moim przypadku BMW to Bardzo Mało Wydałem.

W zasadzie to bardzo rzadko swoje chwalę i nie lubię tego robić więc ta opinia jest poparta faktami i wyliczeniami by oddać obraz sytuacji a nie tylko ochy i achy jakie to moje to super jest.

A jakie są Wasze doświadczenia?

Edytowane przez grzechue
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magiel + drążki +końcówki

Łączniki staba x4

Pompa wody + paski wszystkie

Sprzęgło+dwumasa itp

skrzynia biegów + uszczelnienia bodajże 3 szt (takie rzeczy kupuję w aso)

uszczelka pod pokrywę zaworów

uszczelka wokół szyby przedniej

półosie

węże chłodzenia kilka sztuk większe i mniejsze ogólnie dużo rzeczy związanych z chłodzeniem wymieniłem w aucie

chłodnica

sprężarka klimy

awarie związane z elektryką

pompa wpsomagania

2x czujnik położenia wału w sumie 3 bo przed kupnem podobno poprzedni właściciel także zmieniał

termostat

wisko + 3x jego wiatrak

przewód vanosa

poduszki silnika

1 piasta z przodu

1 piasta z tyłu

i wiele wiele innych więc wolę nie podliczać, jeśli jeszcze doliczyłbym mody typu gwint ap +przednie i tylne światła poliftowe, fele + opony,radio, fotele komforty, staby mtech II to pewnie na ładne v8 bym miał :)

Ile jeszcze jest do zrobienia .................... a patrząc na inne e39 uważam że i tak zadbaną sztukę trafiłem

e39 523i 97'

Edytowane przez Wojtec1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

= E39 525i Touring - 2001r (Pb + LPG) =

Kilka dni po sprowadzeniu (lipiec 2012):

- chłodnica - zregenerowana w Będkowie,

potem w trakcie 4 lat wożenia mojej "szlachetnej" części ciała:

- remont podstawy filtru olejowego (własnoręcznie),

- wymiana 3 cewek zapłonowych i komplet świec (własnoręcznie),

- czujnik wałka ssącego - wymiana na używkę (własnoręcznie),

- wymiana uszczelnienia pokrywy zaworów (własnoręcznie),

- naprawa sterownika ABS/DSC (własnoręcznie),

- remont VISCO (własnoręcznie) koszt oleju silikonowego to kilkanaście marnych złociszy,

- wymiana zaczepów regulacji reflektorów (własnoręcznie),

- nowy akumulator,

- remont termostatu (własnoręcznie),

- kompletnie nowe hamulce przód i tył (ATE Power Disc + Ceramik) łącznie z ręcznym (własnoręcznie),

- poduszki i łączniki stabilizatora przód (własnoręcznie),

Jak na 4 lata wożenia to chyba nie wiele przy przebiegu ok 100kkm a na liczniku jest już ponad 300kkm :mrgreen: - auto przecież nie było nowe jak je brałem.

Płynów ustrojowych, filtrów i innych takich nie biorę pod uwagę.

BMW E39 to Bardzo Mądry Wybór bmw_1

Edytowane przez pidey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absurdalne są ceny czujników i wszelkiej elektroniki. To kosztuje bardzo dużo, ale to co się psuje w E39 to najczęściej ze starości. W 540i jak wymieniałem pompę paliwa to była jeszcze oryginalna uklon_bmw czyli miała 17 lat... Szacun. Nowa już tyle nie posłuży. Generalnie to jeszcze ostatnia solidnie zrobiona 5-tka. Części, które się wymienia to raczej starczają na długo, więc nie jest tak źle.

Z drugiej strony doprowadzenia do ładu kilkunastoletniego auta tej klasy trochę kosztuje na początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat bardzo przypadł mi do gustu więc i ja się włączę:)

Auto kupione ze Szwajcarii w październiku tamtego roku. Do tej pory udało mi się zrobić:

Wymiana 9 wahaczy zawieszenia,

wymiana poduszek silnika i skrzyni biegów,

wymiana podpory wału i łącznika elastycznego,

wymiana piasty kola ,

geometria zawieszenia,

wymiana stabilizatora, gum stabilizatora oraz łączników,

wymiana drążka kierowniczego oraz końcówek,

tarcze i klocki ( przód i tył),

padł alternator więc udało się wstawić "nowy" od auta z przebiegiem 90 tys.

czujniki położenia wałka rozrządu.

Aktualnie zbieram na wymianę rozrządu oraz regenerację vanosa.

Mimo moich zabiegów auto dalej potrzebuje inwestycji jak chłodnica wody lub sprzęgło - ale wszystko po kolei.

Z auta jestem mega zadowolony, takiego prowadzenia oraz komfortu nie zaznałem w żadnym innym autem , a miałem ich sporo więc inwestuje dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Od kupna(czerwiec2016) przy przebiegu 305 tys. zrobilem tylko zawieszenie kompletne i oleje (wszedzie) skrzynia silnik most. Teraz mam 321 tys. i cisza..ale szykuje sie do zmiany chamulców z 3.5 v8 ale to bardziej fanaberia niz konieczny wydatek :)                   BMW E-39 2.5 TDS Automat. 97' Touring 

 

Jezeli chodzi o koszt wydany na zawieszenie to 2000zl.(ceny po obnizce hurtowej) wszystko nowe i konretnego producenta...gł.Lemforder 

Edytowane przez KrUkU_87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wozidełko Żonki Peugeot 206 1.6 109KM Automat (6mc) + moje e39 530i (10mc). W tabelce bmw brakuje jeszcze zaworu odpowietrzania baku (200zł), a w lwie konserwacji podwozia (350zł). W BMW okres 10 mc obejmuje wymianę do DISY włącznie. Wszystko powyżej DISY (świece i wyżej) robił poprzedni właściciel.

 

VtqbRRm.jpg

Edytowane przez r4ll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...