Kosmos Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam, chcąc zrobić przegląd części w okolicy separatora oleju (przewody ,sam zawór, miałem również zamiar wyczyścić przepustnicę jeśli byłoby to konieczne) natrafiłem na kompletnie zdewastowany torx (M6X18 którym przykręcony jest dis do kolektora). Moje pytanie jest następujące jakie wiertło i jaki wykrętak będzie odpowiedni to tego rodzaju śruby. Pytam oczywiście o rozmiary tych narzędzi. Za odpowiedź z góry dziękuje i pozdrawiam :wink: Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Kosmos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 daj foto jak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Może da sie wbic jakiegoś bita i sie odkreci bez wiercenia bo z tym wierceniem to wezmiesz krzywo i po gwincie pójdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broder Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 nabij spline albo rozmiar wiekszego torxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) Jestem pewien, że są imbusy calowe i można je stosować zamiennie za rozkalibrowane imbusy metryczne ale torx'ów calowych chyba nie ma - nie spotkałem jeszcze. Robiłem już u siebie DIS'e ale nie pamiętam jaki tam jest torx. Widziałem kilka tutków o naprawie DISY gdzieś na YT. Jeśli to śruba na torx sworzniowy - wbić większego thorxa - oczywiście zniszczysz i śrubę i thorxa ale wykręcisz; jeżeli to śruba torx na nasadkę to nabić torxa mniejszego. Poza tym wbijając thorxa ruszysz śrubę o ile jest zapieczona i łatwiej wyjdzie. Rozwiercać raczej nie polecam - śruba bardzo twarda i łatwo zniszczyć nie tylko DIS'ę ale może też blok silnika. Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez pidey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosmos Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) daj foto jak to wygląda Zdjęcia nie mam, torx tego typu http://www.autopartsapi.com/eEuroparts.com/images/parts/lg_2d77e33c-5e17-4a91-b0d6-134af8565172.jpg Dzięki panowie za szybką odpowiedź, też wolałbym uniknąć wiercenia tym bardziej, że słaby dostęp tam jest. Jutro spróbuję coś z tym zrobić, dzisiaj niestety brak na to czasu. Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez Kosmos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Spróbuj naciąć łepek śruby szlifierką lub piłką, tak aby zrobić gniazdo na płaski śrubokręt. Albo wkrętakiem udarowym z jakąś większą końcówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosmos Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udało się bez wiercenia, wszystkim dzięki za cenne uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.