Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[e46] zmiana oleju 15W40 na 10W40?


dawid111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Otóż chciałbym się zapytać, bo co człowiek to inna opinia.

Ale wracając do tematu. Jeżdżę na oleju Valvoline 15W40, mam teraz do wymiany teraz praktycznie wszystkie uszczelki silnika: pokrywy zaworów, rozrządu, miski itp. bo silnik się zaczął pocić.

I moje pytanie brzmi. Czy mogę spokojnie jeszcze przed zmianą uszczelek zrobić płukankę i po remoncie zalać Valvoline Maxlife 10W40?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj na 10W40 jak nic się nie będzie działo to na następną wymianę 5W40.

Tu sobie sprawdź na czym powinien ten piec jeździć:

Mobil™ w Polsce | Narzędzie doboru oleju silnikowego | Znajdź odpowiedni olej do Twojego samochodu osobowego, dostawczego, cieząrowego lub maszyny roboczej

Niestety wcześniej twoje auto serwisowała jakiś absolwent technikum rolniczego z doświadczeniem w FSO. Zazwyczaj mineralny w tych silnikach zalewali "znawcy" i handlarze opierając się o legendy PRL - "do auta ponad 200tyś tylko mineralny".

Piszesz że masz do wymiany uszczelki, więc na dzień dobry odkręć dekiel klawiatury rozrządu i zobacz w jakim stanie jest silnik, jak będzie agonia to goń to. Jak zdrowy to nowa uszczelka i 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje e36 m52b20 było zalane 15w40 przeszedłem na 10w40 i szlag trafił ten silnik. po jakiś 2 tyś zapaliła się kontrolka od oleju i na wolnych obrotach prawie nie było ciśnienia.Też czytałem po forach i było zmieniaj zmieniaj..... i zmieniłem.... ale silnik. Zmiana na + bo piec większy:wink:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj na 10W40 jak nic się nie będzie działo to na następną wymianę 5W40.

Tu sobie sprawdź na czym powinien ten piec jeździć:

Mobil™ w Polsce | Narzędzie doboru oleju silnikowego | Znajdź odpowiedni olej do Twojego samochodu osobowego, dostawczego, cieząrowego lub maszyny roboczej

Niestety wcześniej twoje auto serwisowała jakiś absolwent technikum rolniczego z doświadczeniem w FSO. Zazwyczaj mineralny w tych silnikach zalewali "znawcy" i handlarze opierając się o legendy PRL - "do auta ponad 200tyś tylko mineralny".

Piszesz że masz do wymiany uszczelki, więc na dzień dobry odkręć dekiel klawiatury rozrządu i zobacz w jakim stanie jest silnik, jak będzie agonia to goń to. Jak zdrowy to nowa uszczelka i 10W40.

Dokładnie jak pisze kolega.Do silnika przez jego całą żywotność TYLKO TAKI OLEJ JAKI ZALECA PRODUCENT!To nie polonez.Tam są popychacze zaworów hydrauliczne i zmiana na minerał nie robi dobrze,zatyka kanaliki itp. sprawy,zresztą jest miliony tematów w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem są miliony tematów i każdy ma inne zdanie niestety :/

Może ktoś z naszych mechaników coś podpowie? ;)

Sezon temu jak zmieniałem olej to sprawdziłem pokrywę zaworów. Kolega mówił, że wałek nie był wytarty.

Zmieniaj i się nie zastanawiaj nawet nad tym. Powinno się lać taki jaki jest zalecany, niezależnie od przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje e36 m52b20 było zalane 15w40 przeszedłem na 10w40 i szlag trafił ten silnik
Może był uszlachetniony Motodoktorem, albo bez względu na olej pisana była mu agonia.

4 zawory na cylinder+hydrauliczne kasowanie luzu oraz nasz klimat =syntetyk. :) Wiec 10W40 to nawet słabo będzie, ale po mineralce innego wyjścia nie ma (no chyba że remont).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorę gromy ale:

Silnik 1.8 m40b18 w e30.

Ja osobiście zrobiłem nim 220.000 km

Olej 15w40 Lotos

Wymiana co 10.000km

Po zakupie tego auta wymieniłem hydrauliki bo trochę biły.Po przeczytaniu od groma tematów o oleju zostałem jednak przy mineralnym z ciekawości :) i do końca nic się nie działo.Ale starsze silniki mają inną tolerancję i do nowszej konstrukcji minerała bym raczej nie lał.Zresztą temat rzeka ale na twoim miejscu bym zmieniał,obecnie mam e34 z m43b18 i jeżdżę na 5w40.Auto ma 355.000 km(tyle to na liczniku a ile kręcone to nikt nie wie) i od początku jeżdzi na syntetyku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje e36 m52b20 było zalane 15w40 przeszedłem na 10w40 i szlag trafił ten silnik. po jakiś 2 tyś zapaliła się kontrolka od oleju i na wolnych obrotach prawie nie było ciśnienia.Też czytałem po forach i było zmieniaj zmieniaj..... i zmieniłem.... ale silnik. Zmiana na + bo piec większy:wink:

myślę, że ktoś kto zalał to 15W40 to dokładnie wiedział o tym problemie i dlatego zalał silnik 15W40 + motodoktor. Jak dla mnie jeśli jakieś auto jeździ na 15W40 to raczej można spodziewać się remontu blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie teraz. Robić płukanie czy też nie?
Nie jestem zwolennikiem dolewania czegokolwiek do oleju, jeśli na poprzednim oleju (mineralnym) zrobiłeś ok 10 tyś km, ja bym się nie bawił w płukanki. Zalej w końcu te 10W40. Masz jakieś objawy złej pracy silnika? Telepanie, dymienie? Cackasz się z tym olejem niemiłosiernie, pół polski zmienia olej raz na dwa lata i to najczęściej na okazyjny castrol z allegro lub mobil z tesco. Zmieniaj ten olej i nie pytaj więcej czy zmienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że ktoś kto zalał to 15W40 to dokładnie wiedział o tym problemie i dlatego zalał silnik 15W40 + motodoktor. Jak dla mnie jeśli jakieś auto jeździ na 15W40 to raczej można spodziewać się remontu blisko.

Problemu nie było żadnego bo latałem ponad 4 lata na takim oleju auto było hamowane i trzymało zdrową serię.Nic z silnikiem się nie działo do momentu wymiany oleju. Dlatego tyle czasu latałem na takim oleju bo wiedziałem aby z minerala nie przechodzić na rzadszy olej bo szlag może ten silnik trafić. I trafił :wink: Ale nie znaczy że każdemu może się tak stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW MUSI jeździć na 5W30 lub 5W40 ! Wiem, że mnóstwo sprzecznych opinii, ale ludzie których cenię wszyscy mówią to samo, że to pozostałości z PRLowskiej szkoły z tym zalewaniem mineralnymi i że jak już zaczniesz jeździć na takim to już na rzadszy nie można przzechodzić. Goowno prawda. Sam też ten temat długi czas studiowałem po problemach z 520D. W bmkach są twarde silniki i jakiś czas przetrwają na takim oleju, ale prędzej czy później taki silnik padnie, bo nie ma smarowania w najbardziej newralgicznym momencie czyli przy rozruchu. Tak jak Koledzy pisali, cała hydraulika i średnica przewodów olejowych dostosowana jest do określonej gęstości oleju.

Wymień stare uszczelki, zalej dobrą płukanką (Millers, Liqui Moly) i lej olej syntetyczny, albo przynajmniej taki, który ma zalecany indeks lepkości czyli 5W30 lub 5W40 ( nie wszystkie to syntetyki). Płukanki się nie bój. Ja wielokrotnie robiłem i w zdrowym silniku nic sie nie dzieje a pracuje ciszej i lepiej. Syf nie jest od uszczelniania.

Generalnie jeśli chcesz długo i bezproblemowo jeździć swoim BMW to na oleju nie oszczędzaj. To, że dużo ludzi jeździ na jakimś chłamie z marketu to nie oznacza, że my musimy to robić. Przynajmniej takie jest moje podejście

Edytowane przez Touras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób plukanke, przecież to obowiązkowy temat przy zmianie wcześniej zalanego złego oleju. Robi się po to żeby usunąć cały syf który znajduje się w silniku. Co z tego, że motor będzie jeździł na syntetyku jak wewnątrz będzie dalej krążyć całe gowno po mineralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie przeczytajcie cały wątek od początku, najlepiej ze zrozumieniem. Olej już pewnie dawno wymieniony, a wy dalej się tu spinacie. Na syntetyk jak kolega będzie chciał przejść to może najlepiej po semisyntetyku (który już zakupił), czyli proponuję za rok lub 10tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...