dawid111 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Witam, Otóż chciałbym się zapytać, bo co człowiek to inna opinia. Ale wracając do tematu. Jeżdżę na oleju Valvoline 15W40, mam teraz do wymiany teraz praktycznie wszystkie uszczelki silnika: pokrywy zaworów, rozrządu, miski itp. bo silnik się zaczął pocić. I moje pytanie brzmi. Czy mogę spokojnie jeszcze przed zmianą uszczelek zrobić płukankę i po remoncie zalać Valvoline Maxlife 10W40? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 No jak nie jak tak, zmienić zawsze można, nie powinno się przeskakiwac np z mineralnego lolol na syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zmieniaj jak najszybciej. Co to za silnik? Swoją drogą nagroda nobla dla kogoś kto zalał e46 mineralnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 1.9 No był już wcześniej zalany mineralnym więc nie chciałem nic ryzykować i kupiłem również 15W40 ale Valvoline. Zrobię płukanie i 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zmieniaj na 10W40 jak nic się nie będzie działo to na następną wymianę 5W40. Tu sobie sprawdź na czym powinien ten piec jeździć: Mobil™ w Polsce | Narzędzie doboru oleju silnikowego | Znajdź odpowiedni olej do Twojego samochodu osobowego, dostawczego, cieząrowego lub maszyny roboczej Niestety wcześniej twoje auto serwisowała jakiś absolwent technikum rolniczego z doświadczeniem w FSO. Zazwyczaj mineralny w tych silnikach zalewali "znawcy" i handlarze opierając się o legendy PRL - "do auta ponad 200tyś tylko mineralny". Piszesz że masz do wymiany uszczelki, więc na dzień dobry odkręć dekiel klawiatury rozrządu i zobacz w jakim stanie jest silnik, jak będzie agonia to goń to. Jak zdrowy to nowa uszczelka i 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Moje e36 m52b20 było zalane 15w40 przeszedłem na 10w40 i szlag trafił ten silnik. po jakiś 2 tyś zapaliła się kontrolka od oleju i na wolnych obrotach prawie nie było ciśnienia.Też czytałem po forach i było zmieniaj zmieniaj..... i zmieniłem.... ale silnik. Zmiana na + bo piec większy:wink: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zmieniaj na 10W40 jak nic się nie będzie działo to na następną wymianę 5W40. Tu sobie sprawdź na czym powinien ten piec jeździć: Mobil™ w Polsce | Narzędzie doboru oleju silnikowego | Znajdź odpowiedni olej do Twojego samochodu osobowego, dostawczego, cieząrowego lub maszyny roboczej Niestety wcześniej twoje auto serwisowała jakiś absolwent technikum rolniczego z doświadczeniem w FSO. Zazwyczaj mineralny w tych silnikach zalewali "znawcy" i handlarze opierając się o legendy PRL - "do auta ponad 200tyś tylko mineralny". Piszesz że masz do wymiany uszczelki, więc na dzień dobry odkręć dekiel klawiatury rozrządu i zobacz w jakim stanie jest silnik, jak będzie agonia to goń to. Jak zdrowy to nowa uszczelka i 10W40. Dokładnie jak pisze kolega.Do silnika przez jego całą żywotność TYLKO TAKI OLEJ JAKI ZALECA PRODUCENT!To nie polonez.Tam są popychacze zaworów hydrauliczne i zmiana na minerał nie robi dobrze,zatyka kanaliki itp. sprawy,zresztą jest miliony tematów w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Owszem są miliony tematów i każdy ma inne zdanie niestety Może ktoś z naszych mechaników coś podpowie? Sezon temu jak zmieniałem olej to sprawdziłem pokrywę zaworów. Kolega mówił, że wałek nie był wytarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Owszem są miliony tematów i każdy ma inne zdanie niestety Może ktoś z naszych mechaników coś podpowie? Sezon temu jak zmieniałem olej to sprawdziłem pokrywę zaworów. Kolega mówił, że wałek nie był wytarty. Zmieniaj i się nie zastanawiaj nawet nad tym. Powinno się lać taki jaki jest zalecany, niezależnie od przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zmieniaj i się nie zastanawiaj nawet nad tym. Powinno się lać taki jaki jest zalecany, niezależnie od przebiegu. Ja o tym wiem, ale ktoś nie wiedział i zalał 15W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Moje e36 m52b20 było zalane 15w40 przeszedłem na 10w40 i szlag trafił ten silnik Może był uszlachetniony Motodoktorem, albo bez względu na olej pisana była mu agonia. 4 zawory na cylinder+hydrauliczne kasowanie luzu oraz nasz klimat =syntetyk. Wiec 10W40 to nawet słabo będzie, ale po mineralce innego wyjścia nie ma (no chyba że remont). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Może zadzwonić do Leo? On pewnie obeznany Kupiłem 10W40 Valvoline Maxlife. Oby wszystko dobrze poszło Jak nie to swap! Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez dawid111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zbiorę gromy ale: Silnik 1.8 m40b18 w e30. Ja osobiście zrobiłem nim 220.000 km Olej 15w40 Lotos Wymiana co 10.000km Po zakupie tego auta wymieniłem hydrauliki bo trochę biły.Po przeczytaniu od groma tematów o oleju zostałem jednak przy mineralnym z ciekawości i do końca nic się nie działo.Ale starsze silniki mają inną tolerancję i do nowszej konstrukcji minerała bym raczej nie lał.Zresztą temat rzeka ale na twoim miejscu bym zmieniał,obecnie mam e34 z m43b18 i jeżdżę na 5w40.Auto ma 355.000 km(tyle to na liczniku a ile kręcone to nikt nie wie) i od początku jeżdzi na syntetyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) No kupiłem 10W40, pytanie teraz. Robić płukanie czy też nie? Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez dawid111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yab Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Moje e36 m52b20 było zalane 15w40 przeszedłem na 10w40 i szlag trafił ten silnik. po jakiś 2 tyś zapaliła się kontrolka od oleju i na wolnych obrotach prawie nie było ciśnienia.Też czytałem po forach i było zmieniaj zmieniaj..... i zmieniłem.... ale silnik. Zmiana na + bo piec większy:wink: myślę, że ktoś kto zalał to 15W40 to dokładnie wiedział o tym problemie i dlatego zalał silnik 15W40 + motodoktor. Jak dla mnie jeśli jakieś auto jeździ na 15W40 to raczej można spodziewać się remontu blisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 pytanie teraz. Robić płukanie czy też nie? Nie jestem zwolennikiem dolewania czegokolwiek do oleju, jeśli na poprzednim oleju (mineralnym) zrobiłeś ok 10 tyś km, ja bym się nie bawił w płukanki. Zalej w końcu te 10W40. Masz jakieś objawy złej pracy silnika? Telepanie, dymienie? Cackasz się z tym olejem niemiłosiernie, pół polski zmienia olej raz na dwa lata i to najczęściej na okazyjny castrol z allegro lub mobil z tesco. Zmieniaj ten olej i nie pytaj więcej czy zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 No i bez pierd***nia Potrzebowałem takiego kopa!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 myślę, że ktoś kto zalał to 15W40 to dokładnie wiedział o tym problemie i dlatego zalał silnik 15W40 + motodoktor. Jak dla mnie jeśli jakieś auto jeździ na 15W40 to raczej można spodziewać się remontu blisko. Problemu nie było żadnego bo latałem ponad 4 lata na takim oleju auto było hamowane i trzymało zdrową serię.Nic z silnikiem się nie działo do momentu wymiany oleju. Dlatego tyle czasu latałem na takim oleju bo wiedziałem aby z minerala nie przechodzić na rzadszy olej bo szlag może ten silnik trafić. I trafił :wink: Ale nie znaczy że każdemu może się tak stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) BMW MUSI jeździć na 5W30 lub 5W40 ! Wiem, że mnóstwo sprzecznych opinii, ale ludzie których cenię wszyscy mówią to samo, że to pozostałości z PRLowskiej szkoły z tym zalewaniem mineralnymi i że jak już zaczniesz jeździć na takim to już na rzadszy nie można przzechodzić. Goowno prawda. Sam też ten temat długi czas studiowałem po problemach z 520D. W bmkach są twarde silniki i jakiś czas przetrwają na takim oleju, ale prędzej czy później taki silnik padnie, bo nie ma smarowania w najbardziej newralgicznym momencie czyli przy rozruchu. Tak jak Koledzy pisali, cała hydraulika i średnica przewodów olejowych dostosowana jest do określonej gęstości oleju. Wymień stare uszczelki, zalej dobrą płukanką (Millers, Liqui Moly) i lej olej syntetyczny, albo przynajmniej taki, który ma zalecany indeks lepkości czyli 5W30 lub 5W40 ( nie wszystkie to syntetyki). Płukanki się nie bój. Ja wielokrotnie robiłem i w zdrowym silniku nic sie nie dzieje a pracuje ciszej i lepiej. Syf nie jest od uszczelniania. Generalnie jeśli chcesz długo i bezproblemowo jeździć swoim BMW to na oleju nie oszczędzaj. To, że dużo ludzi jeździ na jakimś chłamie z marketu to nie oznacza, że my musimy to robić. Przynajmniej takie jest moje podejście Edytowane 13 Kwietnia 2016 przez Touras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszell Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 @Touras Może być też 5w50. Specyfikacja przewiduje także indeks 0. Ważne żeby zalać dobrym olejem. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Jasne. Moze byc o lepszych parametrach. Grunt zeby nie byly gorsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Rób plukanke, przecież to obowiązkowy temat przy zmianie wcześniej zalanego złego oleju. Robi się po to żeby usunąć cały syf który znajduje się w silniku. Co z tego, że motor będzie jeździł na syntetyku jak wewnątrz będzie dalej krążyć całe gowno po mineralnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Uprzedzając obawy, że syf pozatyka kanały olejowe: to co potem wylatuje jest rzadkie jak woda, także niczego nie zatyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Ludzie przeczytajcie cały wątek od początku, najlepiej ze zrozumieniem. Olej już pewnie dawno wymieniony, a wy dalej się tu spinacie. Na syntetyk jak kolega będzie chciał przejść to może najlepiej po semisyntetyku (który już zakupił), czyli proponuję za rok lub 10tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Dokładnie kolego ponury.Tym bardziej że w necie miliony tematów na ten temat i każdy ma milion stron :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.