Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


brak ładowania migająca kontrolka aku 530d


Kosa

Rekomendowane odpowiedzi

dziś pokazała mi się migająca kontrolka aku, test 09 pokazał ładowanie 11,6V czyli brak

sprawdzałem powinienem miec alternator AT-Alternator VALEO 150A 12 31 7 792 093, czy jest to naprawilne w tych altkach (koszt?) czy już szukać używki

ile pojadę na samym aku (powiedzmy bez świateł)

Edytowane przez Kosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa --> jazda na akumulatorze go zarżnie, nie od parady masz alternator 150A, auto ma w **** elektroniki, która targa więcej prądu niż włączone światła oraz masę prądożernych odbiorników jak automatyczna skrzynia biegów, sterownik ABS, pompa paliwa w dieslu itp. Daleko nie pojedziesz ;) No chyba że Cię stać to kup kilka akumulatorów, włóż do bagażnika i podmieniaj ;)

naprawialność:

OPCJA OPTYMISTYCZNA

- najpierw bym zobaczył stan szczotek, jeżeli się skończyły co następuje po około 400-450kkm to albo wymieniasz same szczotki jeżeli komutator jest spoko, albo cały regulator napięcia (napewno łatwiej),

- przy okazji wymieniasz łożyska, ja pakuje zawsze SKF albo KOYO do 20 zł za sztukę, oznaczenia znajdziesz na łożyskach.

OPCJA MNIEJ OPTYMISTYCZNA:

- jeżeli to co powyżej opisane jest OK to pewnie mostek się skończył więc albo oddajesz do warsztatu gdzie Ci go wymienią na nowy albo wlutują nowe diody i też wymienią łożyska. Koszt od 150 do 300 zł

Zatem możesz:

- sam naprawić w cenie od 10 do 100 zł,

- oddać na warsztat na naprawę za 150-300 zł,

- kupić używkę za 100-150 zł i modlić się żeby się nie spier... w najmniej oczekiwanym momencie lub po zakupie odrazu doraźnie sprawdzić to i owo i wymienić,

- kupić regenerowany za około 400-500 zł (LAUBER), który wygląda wizualnie jak nowy, ma nowe diody, nowy regulator, komutator i łożyska, jest wymyty i wylizany ;)

- kupić nowy w ASO z wymianą w ASO

ja tutaj obstawiam na duuuuuuuuży przebieg i koniec szczotek :)

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno da sie zrobic 100km spokojnie na wylaczonych pozeraczach pradu. Kilka tygodni temu przerabialem u siebie temat. Szczotki sie skonczyly. Kpl szczotek 6zl w motoryzacyjnym. Tez mam Valeo, podobno jak pada regulator napiecia to lepiej kupic uzywanego Boscha bo czesci duuzo tansze niz do Valeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozecie polecic sklep gdzie dostanę w/w ?

Wszystko zależy od tego co Ci padło.

Jeżeli faktycznie skończyły się tylko szczotki i z przelutowaniem ich nie ma większego problemu to poniżej masz moją drogę naprawczą na przykładzie alternatora 140A BOSCH:

- stwierdziłem brak szczotek,

- spisałem sobie numery alternatora i regulatora ale nie numery BMW (chociaż też można) ale numery producenta,

- na takiej lub podobnej stronce po w/w numerach producenta: https://as-pl.com/ rozłożyłem sobie ten alternator na części i poznałem jego części składowe łącznie z numerami na które się wszystko ze wszystkim zamienia,

- zacząłem kopać po internecie aż w końcu w FOTA kupiłem sobie oryginalne szczotki BOSCH dedykowane do tego regulatora za bagatela 5 zł.

myslalem ze jak szczotki sie koncza to jakos ładowanie spada nie od razy brak :-)

no tutaj jest trochę inaczej niż w przypadku tarcz i klocków, gdzie blachami po żyletce może jeszcze auto zatrzymasz ;) Początkowe objawy z problemem ładowania, które kontrolka nie jest w stanie "wykryć" to przygasanie świateł/podświetlenia z migaczami, dmuchawą itp. Najczęściej na biegu jałowym i najczęściej dlatego że kontakt komutator - szczotka już jest na tyle mały (powierzchniowo) lub słaby (docisk) że każde większe obciążenie nie jest już przepuszczane przez układ. Pamiętajmy że kontrolka działa tylko dwu stanowo czyli ładuje i nie ładuje. W momencie jak będzie Ci alternator ładować 13,20 V to dla niej jest tak samo jak by było 14,20V a dobrze wiemy że 13,20V to **** nie ładowanie :)

Możesz też kupić cały regulator napięcia z tym że tutaj to jest loteria jakości za zamiennikami o której się przekonałem na własnej skórze :)

Ażżż wstyd się przyznać w takim gronie gdzie większość powtarza jak w sekcie "bierz ori" :D

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozecie polecic sklep gdzie dostanę w/w ?

przebieg 380k, myslalem ze jak szczotki sie koncza to jakos ładowanie spada nie od razy brak :-)

Ja brałem z Intercars. A objaw miałem taki, że przy którymś odpaleniu kontrolka nie zgasla od aku. Po kolejnych odpaleniach raz gala raz swiecila. Zmierzylem prąd przy odpalonym silniku i było coś koło 11v. Po rozebraniu okazało się że już końcówki klocków zostały tylko

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok do domu dojechałem. Przez chwilę się cieszyłem bo jak przyciskalem i obroty były pow 3000 rpm ładowanie było do czasu aż dłużej nie pojechałem wolniej. Z czasem na to już nie reagował. Dojechalem do domu że stanem początkowym 11.6 w teście i końcowym 11.4V. W weekend spróbuję wyciągnąć altka jak znajdę wolny podnośnik lub kanał

wysłane z internetu przez tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie wyjąć górą, musisz rozebrać i sprawdzić co sie z nim stało, miałem takie same objawy i okazało sie że komutator sie wytarł i nie było co ratować, ale może to tylko szczotki/regulator

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, ogólnie komutator też można "przebić". Na tej stronce co podałem lub na innej o podobnej tematyce mają takie graty tyle tylko że to już na warunki domowe to za dużo pier.... ;)

Kosa, alternator pociągniesz górą :P. Do demontażu osłona chłodnicy, wiskoza, zluzowanie paska na rolce a później to już pewnie 2 śruby i już jest wolny :) A no i jeszcze przewody ;)

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok do domu dojechałem. Przez chwilę się cieszyłem bo jak przyciskalem i obroty były pow 3000 rpm ładowanie było do czasu aż dłużej nie pojechałem wolniej. Z czasem na to już nie reagował. Dojechalem do domu że stanem początkowym 11.6 w teście i końcowym 11.4V. W weekend spróbuję wyciągnąć altka jak znajdę wolny podnośnik lub kanał

wysłane z internetu przez tapatalka

Ja miałem podobnie tylko jakoś 30km jeszcze musiałem dojechać do domu, niestety i tak nie dojechałem bo musieli mnie wziąć na hol.

Objawy miałem takie same, raz gasła kontrolka, a raz świeciła i tak na okrągło. Później już zaczęła się świecić cały czas i ładowania brak :/

Dzisiaj wyciągnąłem alternator i pojechałem aby zobaczyć co poszło.

Przebieg 330tyś pewnie ori :D, a alternator nie był wyciągany od nowości ;)

Mój już po naprawie, szczotki się skończyły. Koszt wymiany 30zł.

Alternator sprawdzony, sprawny, ładowanie jest :)

Edytowane przez dawid111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- szczotki pewnie zintegrowane z regulatorem - tak jest w większości alternatrów - koszt myślę od 30 zł (najtańszy chłam na Allegro) do 560 zł (oryginał ASO)

- komutator to już nie wiem myślę od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych

Sama wymiana myślę że około 100 zł + części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas 80 zł + części zależy jaki masz altek (150A lub 170A lub inny?)

regulator ze szczotkami około 85 zł

komutator 15 zł

i oczywiście rok gwarancji pisemnej po naprawie.

grzechue --> ja się tym nie zajmuje, nie zajmowałem i nie mam zamiaru się zajmować ani nikomu naprawiać alternatorów/rozruszników. To że napisałem 100 zł nie oznacza to że jest to oferta handlowa skierowana do Kosy. To są tylko moje przypuszczenia wynikłe z nabytego doświadczenia jak sam coś tam kiedyś potrzebowałem i zdobyłem jakąś tam wiedzę i rozeznanie na rynku. Nie mniej jednak doceniam Twoją ofertę i jeżeli będę potrzebował to napewno się zgłoszę do Ciebie.. A w sumie mam zapasowy alternator BOSCH 0 120 465 031 w którym przydałoby się zmienić komutator (oczywiście dostarczyłbym go rozebranego na części pierwsze, w zasadzie tylko wirnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za wymianę komutatora, szczotek, regulatora, łożysk - zaśpiewali mi na miejscu 320 PLN , robiłem na miejscu, zostawiłem auto u znajomego mechanika

ale może sprawdzałbym altka z E30 ? ładowanie gaśnie dopiero jak podkręcę do 1500 rpm (ktoś coś kiedyś mi mówił o jakimś wzbudzaniu mechanicznym ... ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale może sprawdzałbym altka z E30 ? ładowanie gaśnie dopiero jak podkręcę do 1500 rpm (ktoś coś kiedyś mi mówił o jakimś wzbudzaniu mechanicznym ... ?)

tutaj szukałbym czegoś z naciągiem paska, instalacją a w ostateczności problemów z alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efendi --> ja broń panie boże nie miałem na myśli żadnej licytacji :) po prostu taka jest cena w warsztacie w którym pracuję, nie ja to robię bo ja to zupełnie inna bajka bardziej sprawy biurowe, lecz podałem tylko informacyjnie ceny detaliczne jakie możemy zaoferować (bez rabatu).

Co do altka 0 120 465 031 to tak przykładowo:

Łożysko ok 9 zł

Drugie łożysko 24 zł

Diody ok 130 zł

Regulator 19 zł (Boscha 30 zł)

Pierścienie 14 zł

Robocizna 80 zł

Jeśli jest sprawny wirnik i uzwojenie to w zasadzie łączne koszty, może się okazać że diody też są dobre więc zostaną w sumie groszowe sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...