Kosa Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) dziś pokazała mi się migająca kontrolka aku, test 09 pokazał ładowanie 11,6V czyli brak sprawdzałem powinienem miec alternator AT-Alternator VALEO 150A 12 31 7 792 093, czy jest to naprawilne w tych altkach (koszt?) czy już szukać używki ile pojadę na samym aku (powiedzmy bez świateł) Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez Kosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) Kosa --> jazda na akumulatorze go zarżnie, nie od parady masz alternator 150A, auto ma w **** elektroniki, która targa więcej prądu niż włączone światła oraz masę prądożernych odbiorników jak automatyczna skrzynia biegów, sterownik ABS, pompa paliwa w dieslu itp. Daleko nie pojedziesz No chyba że Cię stać to kup kilka akumulatorów, włóż do bagażnika i podmieniaj naprawialność: OPCJA OPTYMISTYCZNA - najpierw bym zobaczył stan szczotek, jeżeli się skończyły co następuje po około 400-450kkm to albo wymieniasz same szczotki jeżeli komutator jest spoko, albo cały regulator napięcia (napewno łatwiej), - przy okazji wymieniasz łożyska, ja pakuje zawsze SKF albo KOYO do 20 zł za sztukę, oznaczenia znajdziesz na łożyskach. OPCJA MNIEJ OPTYMISTYCZNA: - jeżeli to co powyżej opisane jest OK to pewnie mostek się skończył więc albo oddajesz do warsztatu gdzie Ci go wymienią na nowy albo wlutują nowe diody i też wymienią łożyska. Koszt od 150 do 300 zł Zatem możesz: - sam naprawić w cenie od 10 do 100 zł, - oddać na warsztat na naprawę za 150-300 zł, - kupić używkę za 100-150 zł i modlić się żeby się nie spier... w najmniej oczekiwanym momencie lub po zakupie odrazu doraźnie sprawdzić to i owo i wymienić, - kupić regenerowany za około 400-500 zł (LAUBER), który wygląda wizualnie jak nowy, ma nowe diody, nowy regulator, komutator i łożyska, jest wymyty i wylizany - kupić nowy w ASO z wymianą w ASO ja tutaj obstawiam na duuuuuuuuży przebieg i koniec szczotek Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez efendi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Podobno da sie zrobic 100km spokojnie na wylaczonych pozeraczach pradu. Kilka tygodni temu przerabialem u siebie temat. Szczotki sie skonczyly. Kpl szczotek 6zl w motoryzacyjnym. Tez mam Valeo, podobno jak pada regulator napiecia to lepiej kupic uzywanego Boscha bo czesci duuzo tansze niz do Valeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) mozecie polecic sklep gdzie dostanę w/w ? przebieg 380k, myslalem ze jak szczotki sie koncza to jakos ładowanie spada nie od razy brak :-) Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez Kosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) mozecie polecic sklep gdzie dostanę w/w ? Wszystko zależy od tego co Ci padło. Jeżeli faktycznie skończyły się tylko szczotki i z przelutowaniem ich nie ma większego problemu to poniżej masz moją drogę naprawczą na przykładzie alternatora 140A BOSCH: - stwierdziłem brak szczotek, - spisałem sobie numery alternatora i regulatora ale nie numery BMW (chociaż też można) ale numery producenta, - na takiej lub podobnej stronce po w/w numerach producenta: https://as-pl.com/ rozłożyłem sobie ten alternator na części i poznałem jego części składowe łącznie z numerami na które się wszystko ze wszystkim zamienia, - zacząłem kopać po internecie aż w końcu w FOTA kupiłem sobie oryginalne szczotki BOSCH dedykowane do tego regulatora za bagatela 5 zł. myslalem ze jak szczotki sie koncza to jakos ładowanie spada nie od razy brak :-) no tutaj jest trochę inaczej niż w przypadku tarcz i klocków, gdzie blachami po żyletce może jeszcze auto zatrzymasz Początkowe objawy z problemem ładowania, które kontrolka nie jest w stanie "wykryć" to przygasanie świateł/podświetlenia z migaczami, dmuchawą itp. Najczęściej na biegu jałowym i najczęściej dlatego że kontakt komutator - szczotka już jest na tyle mały (powierzchniowo) lub słaby (docisk) że każde większe obciążenie nie jest już przepuszczane przez układ. Pamiętajmy że kontrolka działa tylko dwu stanowo czyli ładuje i nie ładuje. W momencie jak będzie Ci alternator ładować 13,20 V to dla niej jest tak samo jak by było 14,20V a dobrze wiemy że 13,20V to **** nie ładowanie Możesz też kupić cały regulator napięcia z tym że tutaj to jest loteria jakości za zamiennikami o której się przekonałem na własnej skórze Ażżż wstyd się przyznać w takim gronie gdzie większość powtarza jak w sekcie "bierz ori" Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez efendi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 mozecie polecic sklep gdzie dostanę w/w ?przebieg 380k, myslalem ze jak szczotki sie koncza to jakos ładowanie spada nie od razy brak :-) Ja brałem z Intercars. A objaw miałem taki, że przy którymś odpaleniu kontrolka nie zgasla od aku. Po kolejnych odpaleniach raz gala raz swiecila. Zmierzylem prąd przy odpalonym silniku i było coś koło 11v. Po rozebraniu okazało się że już końcówki klocków zostały tylko Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 ok do domu dojechałem. Przez chwilę się cieszyłem bo jak przyciskalem i obroty były pow 3000 rpm ładowanie było do czasu aż dłużej nie pojechałem wolniej. Z czasem na to już nie reagował. Dojechalem do domu że stanem początkowym 11.6 w teście i końcowym 11.4V. W weekend spróbuję wyciągnąć altka jak znajdę wolny podnośnik lub kanał wysłane z internetu przez tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Da sie wyjąć górą, musisz rozebrać i sprawdzić co sie z nim stało, miałem takie same objawy i okazało sie że komutator sie wytarł i nie było co ratować, ale może to tylko szczotki/regulator Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 (edytowane) Grzesiu, ogólnie komutator też można "przebić". Na tej stronce co podałem lub na innej o podobnej tematyce mają takie graty tyle tylko że to już na warunki domowe to za dużo pier.... Kosa, alternator pociągniesz górą . Do demontażu osłona chłodnicy, wiskoza, zluzowanie paska na rolce a później to już pewnie 2 śruby i już jest wolny A no i jeszcze przewody Edytowane 8 Kwietnia 2016 przez efendi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 wydaje mi się ze nie wyjdzie przez pompę wspomagania bo jest nad nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neophyte Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 jak Żubr z Harnasiem pomogą to musi się dać :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Przy klatkach pomogły może przy altku coś mocniejszego trzeba będzie:-) wysłane z internetu przez tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Jeśli potrzebujesz pomocy z alternatorem mogę zaprosić do siebie cena regeneracji 80zł + koszt części. Altki sprawdzamy pod obciążeniem i rok gwarancji na każdą regenerację. Mam też nowe na sprzedaż ale w tym wypadku to się nie opłaca, lepiej zrobić i zapomnieć o temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 (edytowane) ok do domu dojechałem. Przez chwilę się cieszyłem bo jak przyciskalem i obroty były pow 3000 rpm ładowanie było do czasu aż dłużej nie pojechałem wolniej. Z czasem na to już nie reagował. Dojechalem do domu że stanem początkowym 11.6 w teście i końcowym 11.4V. W weekend spróbuję wyciągnąć altka jak znajdę wolny podnośnik lub kanałwysłane z internetu przez tapatalka Ja miałem podobnie tylko jakoś 30km jeszcze musiałem dojechać do domu, niestety i tak nie dojechałem bo musieli mnie wziąć na hol. Objawy miałem takie same, raz gasła kontrolka, a raz świeciła i tak na okrągło. Później już zaczęła się świecić cały czas i ładowania brak Dzisiaj wyciągnąłem alternator i pojechałem aby zobaczyć co poszło. Przebieg 330tyś pewnie ori , a alternator nie był wyciągany od nowości Mój już po naprawie, szczotki się skończyły. Koszt wymiany 30zł. Alternator sprawdzony, sprawny, ładowanie jest Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez dawid111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 altek wyjęty, jaki może być koszt wymiany: komutator, szczotki + regulator ? bo nie wiem czy koleś mnie nie przycina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 - szczotki pewnie zintegrowane z regulatorem - tak jest w większości alternatrów - koszt myślę od 30 zł (najtańszy chłam na Allegro) do 560 zł (oryginał ASO) - komutator to już nie wiem myślę od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych Sama wymiana myślę że około 100 zł + części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 U nas 80 zł + części zależy jaki masz altek (150A lub 170A lub inny?) regulator ze szczotkami około 85 zł komutator 15 zł i oczywiście rok gwarancji pisemnej po naprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 U nas 80 zł + części zależy jaki masz altek (150A lub 170A lub inny?) regulator ze szczotkami około 85 zł komutator 15 zł i oczywiście rok gwarancji pisemnej po naprawie. grzechue --> ja się tym nie zajmuje, nie zajmowałem i nie mam zamiaru się zajmować ani nikomu naprawiać alternatorów/rozruszników. To że napisałem 100 zł nie oznacza to że jest to oferta handlowa skierowana do Kosy. To są tylko moje przypuszczenia wynikłe z nabytego doświadczenia jak sam coś tam kiedyś potrzebowałem i zdobyłem jakąś tam wiedzę i rozeznanie na rynku. Nie mniej jednak doceniam Twoją ofertę i jeżeli będę potrzebował to napewno się zgłoszę do Ciebie.. A w sumie mam zapasowy alternator BOSCH 0 120 465 031 w którym przydałoby się zmienić komutator (oczywiście dostarczyłbym go rozebranego na części pierwsze, w zasadzie tylko wirnik). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 za wymianę komutatora, szczotek, regulatora, łożysk - zaśpiewali mi na miejscu 320 PLN , robiłem na miejscu, zostawiłem auto u znajomego mechanika ale może sprawdzałbym altka z E30 ? ładowanie gaśnie dopiero jak podkręcę do 1500 rpm (ktoś coś kiedyś mi mówił o jakimś wzbudzaniu mechanicznym ... ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 ale może sprawdzałbym altka z E30 ? ładowanie gaśnie dopiero jak podkręcę do 1500 rpm (ktoś coś kiedyś mi mówił o jakimś wzbudzaniu mechanicznym ... ?) tutaj szukałbym czegoś z naciągiem paska, instalacją a w ostateczności problemów z alternatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 efendi --> ja broń panie boże nie miałem na myśli żadnej licytacji po prostu taka jest cena w warsztacie w którym pracuję, nie ja to robię bo ja to zupełnie inna bajka bardziej sprawy biurowe, lecz podałem tylko informacyjnie ceny detaliczne jakie możemy zaoferować (bez rabatu). Co do altka 0 120 465 031 to tak przykładowo: Łożysko ok 9 zł Drugie łożysko 24 zł Diody ok 130 zł Regulator 19 zł (Boscha 30 zł) Pierścienie 14 zł Robocizna 80 zł Jeśli jest sprawny wirnik i uzwojenie to w zasadzie łączne koszty, może się okazać że diody też są dobre więc zostaną w sumie groszowe sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.