Dzesiu Opublikowano 19 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Witam, ostatnio miałem problem z jeżem,który rozładowywał mi akumulator, a teraz mam problem prawdopodobnie z alternatorem. Po odpaleniu auta, miga kontrolka akumulatora lub świeci przez cały czas lub w ogóle nie świeci ( i tak w kółko). Auto jeździ bez żadnego problemu. I tu mam pytanie. Czy nie powinno być tak, że jak padł alternator to auto powinno w końcu paść bez ładowania? Podczas jazdy wszystko działa, oświetlenie,nawigacja,podgrzewane fotele itd. jakie obciążenia bym nie dał to jest ok, auto jeździ jakby nigdy nic nawet 200 i więcej kilometrów. Dla testu podłączyłem totalnie rozładowany akumulator , auto poszło na kable i dalej to samo. Auto jeździ jak gdyby nigdy nic z tym że kontrolka wariuje. Logika podpowiada ,że alternator ładuje ponieważ w innym przypadku auto od razu by zgasło a pustym aku. Czy ta kontrolka może oznaczać coś innego jak padnięty alternator? Z góry dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam Edytowane 20 Lutego 2016 przez Dzesiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 19 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Logika Ci słusznie podpowiada ale gdybaniem nic nie zdiagnozujesz. Miernik w garść i mierzysz napięcie na altku/aku - przy wyłączonym silniku masz na aku np. 12V a po uruchomieniu silnika i włączeniu pełnego obciążenia musi być 14.0V - 14.4V. Więcej albo mniej to altek do naprawy. Jak to będzie dobrze to kompa podpinasz i diagnoza INP'ą - na pewno coś powie. Na początek miernik wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 20 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Gdybyś potrzebował pomocy z naprawą alternatora zapraszam do siebie. Rogowska 9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzesiu Opublikowano 20 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Więc sprawa wygląda tak. Miernik pokazuje na aku wartosc 11.91 jak auto jest wyłączone, jak włączone bez żadnego obciążenia pokazuje 12.01, a pod obciążeniem nie ma żadnej zmiany. Ładowanie jest zbyt małe, najśmieszniejsze że zgasła lampka od aku i już nie świeci. Bezpośrednio na altku jeszcze nie sprawdzałem bo dostęp ciężki. Rozumiem że jak za altkiem będzie więcej to padł regulator a jak tyle co przy aku to altek do wymiany- regeneracji. Da się wymienić tylko regulator jak coś? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 20 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Da się wymienić regulator, jednakże polecam Ci kompletną regenerację cenowo to koszt 80zł + części. W poniedziałek będę w pracy to kilka najważniejszych części sprawdzę jak u nas cenowo wygląda i Ci napiszę. Daj proszę na PW dokładne dane auta rok, silnik pojemność. W cenie regeneracji masz też kompletne sprawdzanie pod obciążeniem na specjalistycznej maszynie oraz piaskowanie i malowanie. W przypadku gdy altek jest na aucie trzeba doliczyć koszty montażu i demontażu. Ja u siebie robiłem profilaktycznie, bo ładowanie miałem na mierniku ok i nic nie uskarżałem się na alternator ale na maszynie wyszło że diody powoli kończą żywotność, koszt 30 zł + koszt regeneracji i montażu a od razu człowiek lepiej śpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzesiu Opublikowano 20 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Nagrałem film z testu nr9 na zegarach jak zachowuje się napięcie ładowania aku. Wrzucę jeszcze dziś. Grzechue odpowiedziałem Tobie na pw. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzesiu Opublikowano 20 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Jakie wnioski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 20 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 (edytowane) Ładowanie jest zdecydowanie za niskie. U mnie 13.4-13.9 (pod obciązeniem pełnym - radio+wzmacniacz i skrzynia, nawiew max, fotele, ogrzewanie szyby, wycieraczki) na teście nr9 na mierniku 14.2. Bez obciążenia miałem 14.2 na teście i 14.4 na mierniku. Zwłaszcza że Twój altek jest mocniejszy od mojego. Edytowane 20 Lutego 2016 przez grzechue Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.