grzechue Opublikowano 13 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Witam jako, że u Leo mam termin na marzec i wstępnie ustaliliśmy, że padła odma bo nie była raczej wymieniana, chciałbym się upewnić bo przypadek jest dość dziwny. Jak miałem mało oleju to na zimnym potrafił z 2 razy zadymić na niebiesko. Po dolaniu nie widzę by to się działo. Natomiast rozgrzany motor jak zostawie na 2-3 godz. I odpalę to piszcza niebieskąchmuręjakieś 10sek. I to też nie zawsze, dopiero dwa razy mi się to stało. W ciągu tygodnia. Dziś z kolei przy odpalaniu nic podczas jazdy nic. Przy powrocie z pracy przy odpalaniu nic a podczas jazdy 2km od domu przejechałem przez próg zwalniający deczko szybciej i zakiwało budą i zauważyłem z 3-4 sekundy że zrobiło się za mną niebiesko po czym przeszło i potem nawet na wyższych obrotach nic. Wydaje mi się że to faktycznie odma i te wężyki, może ktoś z Was miał podobnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 13 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Jeśli dymi od czasu do czasu i w nieokreślonych sytuacjach, może to być odma. W środku jest memdrana z gumy która po kilku latach parcieje i się rozpada. Wymień jeśli jeszcze tego nie robiłeś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Na marzec już się umówiłem z Leo. Wyczytałem, że zamienniki z FEBI są w miarę przyzwoite od razu wymienię też komplet przewodów. Dzięki za odpowiedź, właśnie dla mnie to nie zrozumiałe było, że np. o 14 wróciłem z pracy o 15:20 odpalam i niebiesko. O 15:30 zostawiłem auto, teraz odpalam i zero - nic. Zaczynam od odmy, później najwyżej uszczelniacze a jak nie to zrywam głowicę, mam też kompletny słupek poskładany na dobrych częściach, w ostateczności wymienię całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 13 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Spokojnie,wymiana odmy pomoże:wink:Miałem podobnie jak ty,nawet gorzej i wymiana odmy(w sumie to separator oleju i przewody) pomogło:mrgreen: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yab Opublikowano 14 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 u mnie jak miałem padniętą odmę to miałem Chewbaccę po odkręceniu korka oleju na pracującym silniku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Na 99% odma + na 100% jeden z wężyków. Auto znaczy teren mniej więcej na wysokości między grodzią a końcem silnika, widać kropki oleju. Jeszcze zapalił się check błąd sondy 208 a w sobotę to na 100% potwierdzę (numer błędu) Czekamy na dzień kobiet i na wymianę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 19 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Dodam tylko,że odma to tylko ori i górny wężyk też polecam kupić nowy bo pewnie pęknie jak prawie zawsze dolny to może być kawałek węża w oplocie olejoodpornego za kilka zł dociętego na długość plus dwie opaski nowe i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Wszystko idzie ORI, łącznie z wszystkimi wężami Ja nie wkładam lipy do auta. Miał być FEBI ale jednak zdecydowałem że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Wąż może być febi ale odma tylko ori. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Tak tylko odgrzebię temat, od 2-3 dni nie zauważyłem kopcenia po przegazówce coś jakby się odetkało, dziś kontrolka check zgasła, myślałem że się spaliła ale świeci na starcie tylko. Kupiłem odmę oryginalną i zestaw odmy febi wraz z wężami bo był w dobrej cenie (taniej niż węże OE), porównam mniej więcej jakościowo jak ma się FEBI do oryginału jeśli nie będzie znaczącej różnicy to montuję FEBI, poznałem zasadę działania tego separatora i wydaje mi się, że zamiennik bez problemu powinien sobie poradzić, chociażby dla potomności sprawdzę czy ma sens montowanie zamiennika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 23 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Ja zawsze montowałem Febi i nic się złego nie zadziało:wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 27 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Mam u siebie odmę Febi, rozmawiałem z wieloma użytkownikami bawarek i ten zamiennik jest dobrym rozwiązaniem. Oryginalna przekraczała mój budżet, więc zdecydowałem się zaryzykować-choć przyznam, że nie chętnie sięgam po zamienniki.Na swojej mam przejechane ze 30 tys., jak na razie hula jak trzebahappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Jakość wykonania w stosunku do oryginału nie różni się, no chyba że w środku w co szczerze mówiąc wątpię. Węże MEYLE są ewidentnie z innego materiału w dotyku, jest inna elastyczność (wcale nie powiedziane że gorsza, nawet jeden z tych węży od MEYLE wydaje się być solidniejszy niż ten z serwisu) natomiast tutaj faktura, grubość (mierzona elektronicznie) jest identyczna, spotkałem się już z kilkoma rzeczami od FEBI, które są montowane w fabrykach na pierwszy montaż (czujniki, elementy zawieszenie) w tym przypadku może tak nie jest ale obie odmy są jak z jednej fabryki, zamontuję dopiero 8 marca i z pewnością po kilku miesiącach chętnie wrócę do tego tematu, bo jestem ciekaw czy 350 zł za FEBI + węże MEYLE jest porównywalne jakościowo z jakością BMW za ponad 700 zł (komplet węże + odma). Tak w ramach ciekawostki dodam, że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniałem jakieś 4 miesiące temu i okazuje się, że bardzo często FEBI za 120zł oferuje dokładnie to samo co w serwisie tylko UWAGA - jest to losowe, zdarza się że pakują coś innego i BMW nie chce działać na tych "nie oryginalnych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 YYY to gdzie ty kupujesz odma 200 węże też coś koło tego max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) BMW Wrocław: Zawór regulacji ciśnienia - 11617501566 / 11 61 7 501 566 - Zastosowanie Przewód odpowietrzający - 11611432559 / 11 61 1 432 559 - Zastosowanie Przewód połączeniowy - 11611440317 / 11 61 1 440 317 - Zastosowanie http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7532649-przewod-elastyczny-odpowietrzajacy Przewód powrotny - 11157520035 / 11 15 7 520 035 - Zastosowanie Ceny w zasadzie takie same lub nawet kilka PLN droższe niż na tej stronie czyli 706 zł i w sumie jeszcze jednego wężyka brak za ponad 50 zł w serwisie, który można dopasować więc kupno nie musowe. Jak widać "coś koło tego max" jest jednak troszkę większe być może dla silnika bez vanosów jest taniej no w moim przypadku taniej się nie da, no chyba że ktoś ma dobry rabat w salonie. Edytowane 2 Marca 2016 przez grzechue Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 A bo to ta inna ja mam m52 i ori jest tańsza więc to mnie zmyliło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 4 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Ja mam taką w m54b30 i febi z wężykami(wszystkimi) płaciłem na all... koło 350zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 4 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Z odmą jest w sumie jedna zasada, jak silnik zdrowy to nawet te chińskie wynalazki za 90 zł dadzą radę. Gorzej jak dmucha na zaworach i przez pierścienie wtedy i oryginał nie pomoże, olej cofa się do kolektora i trafi do komory spalania, stąd to dymienie. Co do "gruszek" Mayle, jak do tej pory z tej firmy części pozytywnie mnie zaskakują, odmy też mają nie najgorsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Witam ponownie, rzecz jasna przyczyną mojej usterki była odma a konkretnie pęknięty wężyk na jakieś 10cm wzdłuż węża. Silnik na wyższych obrotach jest zdecydowanie bardziej dynamiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 11 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Silnik na wyższych obrotach jest zdecydowanie bardziej dynamiczny. Wymiana odmy może mieć wpływ na dynamike silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Samej odmy zapewne nie ale gdy jest 10 cm dziura w wężu sądzę, że to miało wpływ zresztą słyszałem na wyższych obrotach taki głośny pusty dźwięk, którego teraz nie słyszę i auto zdecydowanie lepiej sobie radzi powyżej 4000obr nie ma już takiej "zadyszki", pewnie ma to jakiś związek z ciśnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniaaa Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 witam -dodam od śiebie że wymiana odmy kpl.nie końieczńie pomoże na tzw"bąki"i czasami bywa tak że krótkie odćinki i ńie dogrzany motor zwłaszcza TU i M54 zawala odme masełkiem zwłaszcza zimą i nawet przy całkiem świeżej odmie potrafi przydymić.mam to samo a raczej miałem w 528 TU ale bardzo żadko i tylko zimą.rada- jak najlepszej jakośći olej ażeby jak najmniej wody z niego śię wytrącało wtedy odma czysta i sprawna i chmurek ńie będzie.oleje long life to śćiema, wymieńiać co 10000 i zawsze na pełen syntetyk:wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Prawda olej 10-12tyś max i żadne longi lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) Wszystko idzie ORI, łącznie z wszystkimi wężami Ja nie wkładam lipy do auta. Miał być FEBI ale jednak zdecydowałem że nie. Po co pisać takie bzdety.Jasne można wymieniać olej tylko w serwisie BMW ,bo tylko tam potrafią.Można też pompować koła azotem.Wymiana przewodów odmy na ori to jest ta półka mentalna,na której siedzą spamerzy spędzający czas na dowartościowywaniu się na forum (ilością postów)a czerpiący wiedzę z tego co powiedzą im "zaufane mechaniory". Przewody odmy to zwykłe rurki o odpowiednim przekroju a odporne na działanie oleju i tempera tury.Metr kosztuje parę złotych.Ważne by zachować szybkozłączki(rzadko ulegają uszkodzeniu) i odpowiednio je połączyć.Ori przewody są dokładnie tak zrobione.Wydawanie paru stów na te z serwisu nie świadczy dobrze o właścicielu.Mowa o forumowiczach,którzy chcą mieć dobrze i nie być przy tym dymanym przez serwis i ceny z pyty wyssane.Sam separator to prosta rozbieralna i składalna konstrukcja w której membrana(jeśli nie uległa uszkodzeniu)po oczyszczeniu z nagarów i poprawie elastyczności przepracuje kolejne 3 zmiany oleju.Zamiennik daje radę.Ważne by odrożnić wąski kanał w obudowie tzw.bagnetu -olej nie będzie spływał do miski i o dupę potłuc całą wymianę.Oczywiście można w serwisie co 3 wymiany zmienić komplet za parę stówek.Wolność wyboru. Edytowane 22 Maja 2016 przez kwiatek73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 (edytowane) Można też zamiast wydawać kasę na zapalniczkę odpalać grilla (czy tam papierosa) krzesiwem tylko po co? Po drugie jakbyś przeczytał cały wątek to byś widział, że akurat kupiłem i zamiennik i oryginał (bo mam dostęp do części samochodowych) a zamontowałem zamiennik, ponieważ nie widziałem różnic w jakości wykonania. Zamiennik spisuje się bardzo dobrze, był jedynie problem z podłączeniem jednego węża, dlatego żałowałem ze nie wziąłem węży oryginalnych na montaż. Po to właśnie jest to forum, na którym zostało to opisane - nie ma nic cenniejszego niż doświadczenia własne i innych - taka jest idea forum. Odma oryginalna leży i czeka w garażu. Co do kupowania oryginalnych części i dowartościowywania się to pozostawię to bez komentarza a w zasadzie mój komentarz to ten obrazek [ATTACH=CONFIG]41248[/ATTACH] Piszesz że wydawanie na auto nie świadczy dobrze o właścicielu ale jakoś większe zaufanie mam do ludzi, którzy mają np. rachunek za coś co kupili niż do tych z cyklu "paaaaaaanie ja to sobie wszystko sam robię" - nie mam nic do "złotych rączek" sam dużo grzebię przy aucie ale jednak rzeczy typu odma wolę oddać do ludzi którzy mają o tym pojęcie jak Leo i uwierz mi nie czuję się z tego powodu gorszy a wręcz przeciwnie, zawsze miło pogadać z chłopakami, spotkać się, takim osobom to aż miło zapłacić za wykonaną usługę. Edytowane 30 Maja 2016 przez grzechue Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.