dj_drops Opublikowano 21 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 Witajcie, long story short: Zaczęło się od cieknącej pompy, z racji tego że nastał nowy rok chciałem zrobić buni prezent i zregenerować pompę, a przy okazji (z racji że była niedawno kupiona) zafundować jej zestaw pozakupowy, czyli sumarycznie: - regeneracja pompy - wymiana pasków + rolki + napinacz - wymiana oleju + filtr + odma - wymiana wężyków podciśnieniowych - wymiana filtru paliwa i coś tam jeszcze z pierdół by się znalazło. A teraz do rzeczy (cały opis znam z opowiadań mechanika): Po poskładaniu wszystkiego odpaliła od strzała i wszystko ładnie działało (że tak powiem rozpływali się nad tym jak ładnie chodzi). Postawili ją przed warsztatem żeby sobie pochodziła (odpowietrzanie po wymianie płynu chłodzącego) i tak po ok 2h coś ***... strzeliło - odgłos jakby strzelił wąż od turbo i zaczęła nierówno chodzić. Wstępna diagnoza - nie pali pierwszy cylinder. Po pracy wpadłem na chwilę zobaczyć na własne oczy jak to wygląda no i faktycznie miota silnikiem jak szatan. Mechanik stwierdził że najprawdopodobniej poleciał wtryskiwacz (jak w końcu dostał normalne ciśnienie z pompy, a ciekła już naprawdę mocno). Podpiąłem INPE (niestety z nerwów zapomniałem zrobić screen'y) i żadnych błędów nie było, a zerkając na korekty wtrysków na pierwszym cylindrze była praktycznie stała +7 a na pozostałych od 0 do -6. Teraz nie chodzi mi o obarczanie winą mechanika, tylko o znalezienie jakiegoś punktu zaczepienia czy to podejrzenie jest słuszne lub czy mogą być jakieś inne powody (zanim utopię kasę w sprawdzanie zbędnych rzeczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 22 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Wtryski można sprawdzić robiąc test przelewowy. To że jest duża korekcja może dlatego że coś się stało z kompresją na tym cylindrze i w ten sposób ecu chce nadrobić bo myśli ze za mała dawka. Jak faktycznie będzie różnica w teście przelewowym to czeka Cię wyrywanie wtryskow i na testy ciśnieniowe gdzieś gdzie regenerują wtryski. Jak to nie wtryski to sprawdzenie kompresji na cylindrach i ewentualne namierzanie gdzie ucieka. Miałem podobne objawy w 2,5d. Kulał na jeden cylinder. Zregenerowalem wtryski, bo taki był pierwszy cel i się okazało że to jednak zawór od strony wydechowego się nie domykal. Niestety niedługo po tym samochód miał stluczke i zabrała go ubezpieczalnia wiec nie wiem co się dokładnie stało Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 polecałbym zacząć od pomiaru kompresji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 (edytowane) Mały update: Wtrysk wrócił z serwisu Boscha i był/jest sprawny Żebym miał gdzie i czym to bym sprawdził kompresje - a auto stoi w warsztacie Bardziej mnie ciekawi, co mogło strzelić że było to normalnie słyszalne Edytowane 23 Stycznia 2016 przez dj_drops Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 Kolejny update: postęp jest taki, że cały układ CR jest sprawny (wszystkie wtryski, pompa pracują idealnie). Brak kompresji na pierwszym cylindrze (~8bar'ów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.