Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem z m52b28tu, przełożenia


vegito

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem się poradzić kilku osób które miało lub ma e30 po swapie na M50 lub M52.

Posiadam E30 po swapie na M52b28Tu wyciągnięty z E46 kombiaczka silniczek zdrowy jeździłem angolem. Wiadomo d*py nie urywał ale ciężkie i dyfer 2.93.

Co do mojej E30 dyfer został z 1.6 M40, wyczytałem że mam 4,27 lub 4,44 chociaż na 2 biegu miałem co koło 80km/h skrzynia weszła z E46. Głównym problemem jest to że nie mam teraz licznika ani prędkościomierza. Mam obawy że auto szybciej łapie odcięcie? Wątpię aby teraz "dwójka" mi się kończyła przy 80km/h możliwe że przez skrzynię.

Oczywiste jest to że nie mam pierwszego biegu. Dwójki kończy się momentalnie, i zamykam licznik na pierwszej lepszej prostej która ma z 400-500m na piątym biegu. Mam wrażenie że nie mam aż tak dużych prędkości. Pociesza mnie tylko fakt że auto z 3 czy 4 przyśpiesza jak inne auta po kopnięciu z dwójki.

Trochę to skomplikowane, ale tutaj najważniejsze 2 pytania: 1. Czy licznik z 6cyl wystarczy? Chyba najlepiej sprawdzić jakie mam obroty itp.

2. Jaki dyfer szukać, chciałbym najpierw przetestować małą głowę, jakie dyferencjały są godne uwagi? coś koło 3.15 może 3.45? Czy dyfer z e36 compacta pasuje?

Przez to wszystko mam wrażenie że auto nie jedzie bo ciężko się rozpędzić, kiedyś miałem e36 323ti wyprute i miałem wrażenie żeby to auto "łyknęło".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik - potrzebujesz kość kodującą na 6 cyl w benzynie. Np coś takiego BMW E30 - kość kodująca licznik zegary 6cyl. 325e (5887034200) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.. Predkosciomierz dostaje sygnał z dyferencjału. Często łamia się przewody z tyłu i trzeba polutować.

Dyfer - szukaj w granicach 3,38 3,46. Pasuje również z BMW e36 Compact.

Tez polecam Wojtka :) Sam od niego brałem swoją szprę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.38 nie jest czasami w każdym compakcie? Tyle że to mała głowa i długo nie pożyje, ale za to będę mógł sprawdzić czy mi odpowiada bo pewnie kupię go grosze ;)

Kość kodująca fajna sprawa, ale muszę całe zegary wymienić bo mam zegarek zamiast obrotomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.38 nie jest czasami w każdym compakcie? Tyle że to mała głowa i długo nie pożyje, ale za to będę mógł sprawdzić czy mi odpowiada bo pewnie kupię go grosze ;)

Co do przełożeń w compakcie to nie był bym taki pewien bo wychodziły też 323ti i mogły mieć dużą głowę i o innym przełożeniu ale tego nie wiem. Trzeba by poszukać.

A co do żywotności małej głowy to nie powinien byc to problem :)

Jak masz miejsce to kupujesz sobie 6. każdy po 200 zł. to masz 1200. A tyle wołają za dużą głowę ze szperą 25% bez dekla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

323ti ma chyba 3.09 coś takiego i również fajnie się to odpycha. Jestem właśnie takiego zdanie że wolę kupić kilka razy tani dyfer niż kupić dużą głowę w ciemno ze szperą i to nie wiem czy nie wtopie kasy.

Jeszcze mam jedno pytanie. M52b28 ma chyba 4 sondy zgadza się? I właśnie o to się rozchodzi czy ich brak może zamulić dość auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam jedno pytanie. M52b28 ma chyba 4 sondy zgadza się? I właśnie o to się rozchodzi czy ich brak może zamulić dość auto?

Nie zamuli. Oczywiście silnik TU. Ja mam puste wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

O widzę że podobne problemy tu jak u mnie więc się podepnę do tematu ja mam e30 z m50b25 skrzynia od m50b20 i dyfer mała głowa 4.27 no i jest to złe rozwiązanie dla mnie i teraz pytanie czy przełożenie 3.38 będzie odpowiadające do normalnej jazdy ? i co będzie trzeba przełożyć? bo dyfer dziś zamówiłem ale jest on z e36 compact. Kolejny problem jaki mam z moją e30 to jak kupiłem auto nie było wogule w niej podłonczona sonda lambda i obroty były około 1tys teraz pospawany mam wydech że schodzi mi się na chwilę w jedną rurkę i tam właśnie zamontowałem sondę tylko że nie widzę różnicy żadnej w obrotach czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę że podobne problemy tu jak u mnie więc się podepnę do tematu ja mam e30 z m50b25 skrzynia od m50b20 i dyfer mała głowa 4.27 no i jest to złe rozwiązanie dla mnie i teraz pytanie czy przełożenie 3.38 będzie odpowiadające do normalnej jazdy ? i co będzie trzeba przełożyć? bo dyfer dziś zamówiłem ale jest on z e36 compact.

Będzie idealnie bez żadnych przeróbek. Plug&play.

Kolejny problem jaki mam z moją e30 to jak kupiłem auto nie było wogule w niej podłonczona sonda lambda i obroty były około 1tys teraz pospawany mam wydech że schodzi mi się na chwilę w jedną rurkę i tam właśnie zamontowałem sondę tylko że nie widzę różnicy żadnej w obrotach czy to normalne ?

Ten silnik ma 2 sondy lambda. Pierwsza na cylindry 1-3 a druga na cylindry 4-6.

Co do schodzenia wydechu w jedną rurę to nie nie jest to problem pod warunkiem ze ktoś dobrał odpowiednie średnice do wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik ma 2 sondy lambda. Pierwsza na cylindry 1-3 a druga na cylindry 4-6.

Co do schodzenia wydechu w jedną rurę to nie nie jest to problem pod warunkiem ze ktoś dobrał odpowiednie średnice do wydechu.

Jeśli to stare m50b25 na żeliwnym bloku bez vanosa to ma jedną sondę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer przyszedł i wszystko założone szybko poszło :)

Silnik jest to m50b25 z e34 automat i widzę tylko jedną kość by podpiąć sondę tylko właśnie nie wiem czy mi to dobrze działa wszystko bo mam wydaje mi się duże obroty na jałowym biegu 1tys czy to może być przez sondę czy szukać przyczyny w czym innym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie racje tylko nie wiem czy mi się uda połączyć z kompem ale zobaczy się jeszcze narazie będę się zajmował innymi sprawami bo i tak auto jeszcze stoi cały czas a może ktoś coś pomoże w tych innych sprawach chodzi mi o ekonomizer nie działa coś tam szukałem że od tego są czarne kable przy złączu buda silnik ale od strony silnika nie mam żadnego czarnego kabla i nie wiem jak się do tego zabrać i cały czas mam błąd na chcekpanelu od niskiego poziomu oleju jak to zrobić by było jak należy świeci się jeszcze od światła stopu ale to pewnie jakieś styki bo tak wyczytałem ale nie zdążyłem tego sprawdzić tylko dziwi mnie że jak zapalam auto trzymam hamulec błędu nie ma a jak puszcze to się pokazuję .

a jakie dobrać koła żeby wszystko fajnie spasowało bo teraz mam ładne koła tylko że obciera lewy tył a teraz mam r17 215 40 8j tył a przód 205 8j et 35 plus pierscienie z tył 16mm a z przodu 20mm i koła wystają poza rant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...