Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Lewa strona siedzi


Nev

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

Na początku nie chciałem zakładać nowego tematu, ale w shoutboxie post pewnie zaraz by się zakopał, stąd jednak nowy wątek.

Sprawa jest taka: samochód siedzi na lewym przednim kole. Zauważyłem to już jakiś czas temu, ale wierzyłem że to tylko opony. Kompresor oczywiście wyeliminował tę możliwość. Różnica jest spora, na oko jakieś 3-4cm; na tyle spora, że podczas jazdy na wprost kierownicę muszę mieć przekręconą w prawo o jakieś 5° ...

Pytania są dwa:

- (oczywiste) co się dzieje?

- (po zdiagnozowaniu problemu) jak bardzo jest to poważne i czy mogę w ogóle jeździć z czymś takim?

Z tyłu nie rzuciło mi się w oczy nic niepokojącego - siedzi tylko na przodzie.

dzięki,

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to byłoby zdjąć koło i sprawdzić, czy nie jest pęknięta sprężyna, może amortyzator jest walnięty, poduszka nad amortyzatorem klęknęła. Zakładam, że żadnej stłuczki z krawężnikiem i dziurami nie miałeś, więc uszkodzenie zawieszenia i kolumny wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, zero krawężników, nawet na hopkach zwalniam do 3-4 km/h.

Domyślam się oczywiście, że jak cokolwiek z autem nie jest w 100% ok to warto to zrobić jak najszybciej, ale w tej chwili mój portfel wygląda tak:

giphy.gif

...więc nie mogę sobie pozwolić na naprawianie NICZEGO :( pytanie zatem: jeśli to któraś z podejrzewanych przez Ciebie opcji, jak bardzo jest to poważne? Mogę to na razie ignorować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysłuży Ci się to zmniejszonym bezpieczeństwem na drodze, szczególnie teraz zimą, a może pociągnąć za sobą zużycie innych elementów, które w tej chwili jeszcze mogą być dobre. Diagnoza jest prosta: sprężynę widać gołym okiem, amor będzie zalany olejem, jak podniesiesz maskę widać łożysko-gumę od amora. Kolejny test to pobujać autem od strony, gdzie "siedzi" i zobacz, czy jest sztywny, czy czy coś nie stuka, chrupie.A koszty, jeśli to amor albo sprężyna to najlepszym rozwiązaniem jest wymienić komplet, bo po wymianie i tak auto nie będzie "perfekcyjne", może dalej siedzieć ale w drugą stronę, może źle się prowadzić- z zasady stare z nowym się nie zgra. Ceny części, jak założysz chińczyka,zapłacisz niewiele, ale i krótko pojeździsz. Założysz coś markowego, odwdzięczy się trwałością, ale cena będzie nieco wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...