666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, to mój pierwszy post i niestety z problemem, wczoraj rano wyciągnąłem akumulator do ładowania, dziś go wsadziłem i silnik w ogóle nie chce odpalić? (525 TDS) z wydechu leci tylko czarny dym (spora chmura) tak jakby próbował zaskoczyć ale nie może? jakieś sugestie? co może być przyczyną? Proszę o pomoc i z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam... Edytowane 4 Stycznia 2016 przez 666DARO666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Może paliwo przymarzlo w filtrze albo w przewodach Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Jeśli zamarzło paliwo to jak to mogę sprawdzić? jak pozbyć się problemu? i skąd to potężna chmura czarnego dymu? Edytowane 4 Stycznia 2016 przez 666DARO666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 A kreci rozrusznik normalnie? Moze rozrusznik Ci sie konczy? A pech chcial ze akurat jak aku ladowales, ja bym sprawdzil chyba rozrusznik na poczatku, ewentualnie bezpieczniki, chyba, ze to jakis problem z kostka w stacyjce, lub cos z automatem jesli masz. Bo np nie odpalisz na innej pozycji jak na p, i moze tak tez warto sprawdzic czy cos sie nie pokisilo w drazku zmiany pozycji. Tylko podpowiadam, znawca nie jeste.. Ucze sie dopiero :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 A kreci rozrusznik normalnie? Moze rozrusznik Ci sie konczy? A pech chcial ze akurat jak aku ladowales, ja bym sprawdzil chyba rozrusznik na poczatku, ewentualnie bezpieczniki, chyba, ze to jakis problem z kostka w stacyjce, lub cos z automatem jesli masz. Bo np nie odpalisz na innej pozycji jak na p, i moze tak tez warto sprawdzic czy cos sie nie pokisilo w drazku zmiany pozycji. Tylko podpowiadam, znawca nie jeste.. Ucze sie dopiero :-P Kolego rozrusznik kręci bez problemu, przyczyna leży po innej stronie, tylko nie mam pojęcia o co chodzi pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 stoi w garażu czy na zewnątrz? wcześniej palił w mrozy bez problemu? świece grzeją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 stoi w garażu czy na zewnątrz? wcześniej palił w mrozy bez problemu? świece grzeją? Stoi na zewnątrz, Wcześniej nie było takich przymrozków jak teraz, a w moich rękach jest dopiero pierwszą zimę, świece grzeją, tzn kontrolka po zagrzaniu gaśnie czyli raczej tak, chyba że można to jeszcze w inny sposób sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Jak rozrusznik kreci to przywal mu na plaka,jak odpali to zmien filter ,dotankuj paliwa dolej jakiegos dodatku albo dykty. Wysłane z mojego myPhone_Hammer przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Jak rozrusznik kreci to przywal mu na plaka,jak odpali to zmien filter ,dotankuj paliwa dolej jakiegos dodatku albo dykty.Wysłane z mojego myPhone_Hammer przy użyciu Tapatalka Przywalić mu na plaka? co to takiego plak? :wink: i o którym filtrze mówisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Znaczy sie zebys odpalil na plaka(tylko nie mow ze nie wiesz co to plak :-) ) a filtr paliwa Wysłane z mojego myPhone_Hammer przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Znaczy sie zebys odpalil na plaka(tylko nie mow ze nie wiesz co to plak :-) ) a filtr paliwaWysłane z mojego myPhone_Hammer przy użyciu Tapatalka No kolego nie wiem :mrgreen: nie słyszałem nigdy o odpalaniu na plaka :mrgreen: Chyba że chodzi Ci o odpalenie "na pych" jeśli tak to będzie problem bo to automat :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Przywalić mu na plaka? co to takiego plak? i o którym filtrze mówisz? Odpalanie na plaka, czyli psikanie plakiem we wlot powietrza przy filtrze i kręcenie rozrusznikiem (trzeba ściągnąć filtr). A plak wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]38638[/ATTACH] A tu film: [video=youtube;p6TvWMX4fK4] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Dzięki wielkie za podpowiedź :mrgreen: Plak co prawda jest mi znany ale nie pomyślałbym że można go użyć taki sposób :mrgreen: sprawdzę to zaraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Czym ładowałeś akumulator? Kiedyś miałem podobną sytuację, robiłem amory z tyłu, a że w e36 aku jest w bagażniku to postanowiłem podładować trochę akumulator, tak przy okazji. Podpiąłem aku pod prostownik warsztatowy, dość profesjonalny, tylko szwagier coś w "ustawieniach" tej stacji namieszał i tak mi naładowało akumulator, że przez 2 tygodnie próbowałem dojść do ładu dlaczego nie odpala. Akumulator wykluczałem, bo przecież naładowany. Pół silnika rozkręciłem, jakie było moje zdziwienie gdy odpalił na kable Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Czym ładowałeś akumulator? Kiedyś miałem podobną sytuację, robiłem amory z tyłu, a że w e36 aku jest w bagażniku to postanowiłem podładować trochę akumulator, tak przy okazji. Podpiąłem aku pod prostownik warsztatowy, dość profesjonalny, tylko szwagier coś w "ustawieniach" tej stacji namieszał i tak mi naładowało akumulator, że przez 2 tygodnie próbowałem dojść do ładu dlaczego nie odpala. Akumulator wykluczałem, bo przecież naładowany. Pół silnika rozkręciłem, jakie było moje zdziwienie gdy odpalił na kable Ładowałem zwykłym prostownikiem 4V (tesco za 50pln) nie wiem czy to ma jakieś znaczenie? aku mam 100AH A co do plaka panowie to niestety nic nie pomogło nadal czarna chmura z wydechu, i śmierdzi spalenizną (inny zapach niż jak czasem normalnie zakopci) Zostaje tylko laweta i mechanik pytanie_bmw Edytowane 4 Stycznia 2016 przez 666DARO666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Ładowałem zwykłym prostownikiem 4V (tesco za 50pln) nie wiem czy to ma jakieś znaczenie? aku mam 100AH prawidlowe ładowanie aku to 14-14.5v ale bedzie dluzej sie ladowac i prawdopodobnie pozwoli tylko na odpalenie auta, najlepiej 15.5-16-5v to pozwoli na wpelni naladowanie i w miare szybko oraz przedluzy jego zywotnosc. 4v to za malo. Edytowane 4 Stycznia 2016 przez Krycha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 prawidlowe ładowanie aku to 14-14.5v ale bedzie dluzej sie ladowac, najlepiej 15.5-16-5v A tyle nie ładuje alternator? Powinno się ładować prądem mniejszym niż daje alternator. Im mniejszy tym mniejsze ryzyko uszkodzeń, ale długo się będzie ładował. Nie rozwalił Ci się kabel od akumulatora przy wyciąganiu i wkładaniu aku? Może robiłeś coś jeszcze i wtyczkę jakąś odłączyłeś? :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 A tyle nie ładuje alternator? Powinno się ładować prądem mniejszym niż daje alternator. Im mniejszy tym mniejsze ryzyko uszkodzeń, ale długo się będzie ładował. to juz zglupialem, poddaje sie. Poprostu tak kiedys mechanior mi powiedzial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 kolega trochę zamieszał z tym prostownikiem 4V nie 4V tylko miał na myśli 4A a to ogromna różnica 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Panowie akumulator mam sprawny i naładowany, rozrusznik kręci bez najmniejszego problemu, nawet kontrolki nie przygasają w trakcie, więc jest naładowany, tyle tylko że silnik nie chce odpalić, jest ktoś kompetentny w temacie kto potrafi zdiagnozować przyczynę? opisałem wszystko od a do z, dlaczego kopci skoro nie odpala ? pierwsze kręcenie tak trochę załapuje, zatelepie trochę silnikiem tak jak przy rozruchu, później drugie i kolejne kręcenia to już "zimno" nawet nie drgnie, ale strasznie śmierdzi jak kopcipytanie_bmw Faktycznie kolego grzesiek2304 :mrgreen: już prostuję nie 4V tylko 4A/12V :mrgreen: [ATTACH=CONFIG]38639[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]38640[/ATTACH] Ale to nie zmienia faktu że nadal nie wiem co może być przyczyną? Czy istnieje możliwość że po odłączeniu i ponownym podłączeniu aku mogło włączyć się jakieś elektroniczne zabezpieczenie? typu imo? odcięcie paliwa? bądź jakieś inne ustrojstwo? Edytowane 4 Stycznia 2016 przez 666DARO666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 na początek postawiłbym na świece żrowe, typowy objaw, ktęci załapuję i gaśnie lub w ogóle nie łapie, kopci bardzo mocno i śmierdzi, dysponujesz miernikiem elektronicznym? jeśli tak to ustaw go na pomiar poboru prądu, zdejmij przewody z świec, jedną końcówkę miernika do świecy a drugą do + aku, jeśli świeca pobiera prąd (nie pamiętam dokładnie ile ale coś ok 10-14A) to świeca jest sprawna, jak nie pobiera nic to uszkodzona. Ale najpierw żeby wyeliminować sterowanie świecami sprawdź czy w momencie świecenia kontrolki dochodzi do świec napięcie 12V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 dysponujesz miernikiem elektronicznym? Niestety kolego nie posiadam miernika, także pozostaje mi chyba tylko mechanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Sluchajcie bylo troche mrozow ostatnio, moze parafina sie wytracila? Teraz slaba jakosc paliwa na stacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 A może to czujnikprędkości obrotowej silnika/czujnik położenia wału? Znajduje się pod rozrusznikiem Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechue Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Co do TDS miałem krótki epizod w E36 z tym silnikiem, między świętami w 2008 roku padła mi uszczelka pod głowicą, po wymianie i poskładaniu wszystkiego do kupy miałem podobnie, że za cholerę nie chciał odpalić mimo iż rozrusznik kręcił, pomogło dopiero odpalenia na zaciąg, później się okazało że akumulatory mają 2 parametry Ah oraz prąd rozruchowy, zwykły miernik pokazywał naładowanie 100% natomiast prądu rozruchowego zostało coś w granicach 30-40% przez co auto nie odpalało, nowy akumulator załatwił sprawę z odpalaniem bezpowrotnie, nie wiem co prawda jak jest u Ciebie, powód może być całkiem inny ale z racji iż forum służy do wymieniania doświadczeń warto czasami zacząć od niby prozaicznych rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.