Chacko e30 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Panowie jak na plaka nie pali (obstawiam że kolega dobrze to zrobił) to co może być? troche logiki! piszecie o układzie paliwowym???? ja obstawiam zbyt mały prąd i brak siły na rozruch (co z tego że wielka bateria jak nie doładowana!!!) weź kogoś z dieslem,podłącz dobre przewody rozruchowe i na plaka musi zagadać! jak będzie chodzić to do mechanika podładować aku i sprawdzić szczelność układu (wymiana filtra nie zaszkodzi ),a jak nie da żadnego objawu nawet na plaka to stawiam na zbyt niską kompresje! Plak ma ułatwić rozruch i nawet jak nie będzie paliwa to przez ten czas co psikasz plakiem silnik musi chodzić! Edytowane 6 Stycznia 2016 przez Chacko e30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Ja to już nawet takim spółkom jak Orlen nie wierzę. U nas z 3 lata temu wywalili całą załogę ze stacji, bo kręcili paliwem. Zaś ostatniej zimy, co na chwilę temperatury spadły poniżej -20 st.C benzyna z Shella mi przyłapała, więc wniosek jest prosty. Zresztą, często jeżdżę do Niemiec i czuję różnicę w pracy silnika, jego odpalaniu i mocy kiedy zaleję ich 95-tkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Plak ma ułatwić rozruch i nawet jak nie będzie paliwa to przez ten czas co psikasz plakiem silnik musi chodzić! Kolego, a coś Ty się tego plaka tak uczepił. Plak jest do czyszczenia tapicerki, a TDS ma odpalać z kluczyka, a nie kombinacjami alpejskimi na rowerze... A propos plaka, skoro odpali na plaka-zakładam, że kolega nie ma doświadczenia w tej materii to i tak wyjdzie na moje, że to wina paliwa, a nie akumulatora. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez tomasso12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 a może pompa nie podaje jak z plaka pali to musi być coś z paliwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Dzisiaj temp była na plusie to po pierwsze,a po drugie ja tankuje tylko na orlenie (przynajmniej się staram) i odpukać zero problemów! Straszycie chłopaka wodą w paliwie i innymi ustrojstwami jakby było -25 i tankowałby rope zlaną z koparki! Tds to stara konstrukcja i dlatego uczepiłem się że na plaka musi zagadać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Na plaka wczoraj próbowałem odpalić, właściwie nie ja tylko tylko znajomy który już to rzekomo niejednokrotnie przerabiał, więc ufam ze wiedział co robi :-) ja krecilem ale faktycznie jak ten aku jest tylko podładowany to to może jednak tego prądu za mało daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 mam tdsa i aku tez musi być dobre bo może i kręci ale słabo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 a może pompa nie podaje jak z plaka pali to musi być coś z paliwem Albo ja źle doczytałem (jak coś przepraszam) ale ja doczytałem się że nie odpalił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Albo ja źle doczytałem (jak coś przepraszam) ale ja doczytałem się że nie odpalił... ups lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Więc kable w ręce i warto spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Pisałem wcześniej że z plaka też nie odpalił . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 moja propozycja to podepnij dobrymi przewodami rozruchowymi do kogoś kto ma diesla, odkręć opaske i zsuń gumowy przewód (zaznaczony na foto) [ATTACH=CONFIG]38673[/ATTACH] psiknij 3 razy plakiem (zwykłym, nie matowym) do kolektora i próbuj odpalić! Możesz próbować kilka razy powinien odpalić na 99%!wtedy do mechanika który rozwiąże problem! jak nie odpali to problem z kompresją (albo łańcuch przeskoczył albo coś grubiej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 zawieź auto do tomka na ulice ślężną koło stacji shela on tds rozbiera z zamkniętymi oczami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 moja propozycja to podepnij dobrymi przewodami rozruchowymi do kogoś kto ma diesla, odkręć opaske i zsuń gumowy przewód (zaznaczony na foto)[ATTACH=CONFIG]38673[/ATTACH] psiknij 3 razy plakiem (zwykłym, nie matowym) do kolektora i próbuj odpalić! Możesz próbować kilka razy powinien odpalić na 99%!wtedy do mechanika który rozwiąże problem! jak nie odpali to problem z kompresją (albo łańcuch przeskoczył albo coś grubiej) Jutro jeszcze tej opcji spróbuję, z jakiej mniej więcej odległości pryskać? Żebym czegoś nie spier...... Jeszcze bardziej, a jak zaskoczy na plaku to co dalej? Brać się za przewody i filtr paliwa? Czyszczenie czy wymiana? i powinno być git? Czy najpierw spróbować tylko na kable? A później ewentualnie plak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nev Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 z jakiej mniej więcej odległości pryskać? na pierwszej albo drugiej stronie, tam gdzie ktoś wyjaśniał Ci o co chodzi z Plakiem, wrzucił też filmik i tam dobrze widać odległość. ewentualnie 5cm bliżej też nic nie zepsuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 odległość? w miare blisko żeby wleciało do środka,a jak odpali to pierwsze co to trzeba sprawdzić -ładowanie -stan akumulatora -świece żarowe -szczelność układu paliwowego + wymiana filtra -diagnostyka pompy jak wszystko w/w będzie sprawne to stawiam na rozrusznik... kręcić może normalnie ale zbyt wysoki pobór prądu uniemożliwia prawidłowe uruchomienie silnika (miałem osobiście taki problem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Po tylu próbach grzania świec kilka razy, kręcenia rozrusznikiem przy każdej próbie czegoś nowego, naładował bym jeszcze raz aku nawet tym co masz przez całą noc. Tylko najlepiej tam gdzie nie śpisz i jest jakaś wentylacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Po tylu próbach grzania świec kilka razy, kręcenia rozrusznikiem przy każdej próbie czegoś nowego, naładował bym jeszcze raz aku nawet tym co masz przez całą noc. Tylko najlepiej tam gdzie nie śpisz i jest jakaś wentylacja. Aku już dawno w piwnicy się ładuje na jutro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 (edytowane) Co do prostownika to dobry będzie taki co daje najmniej 8A (więcej lepiej - bez obaw, nawet 20 czy 30A będzie dobry ale cena uklon_bmw:crying:) Czas ładowania od całkowicie rozładowanego do pełna to od 12 do 24 godz., zależy od prądu prostownika, stopnia rozładowania, pojemności i sprawności aku - więcej Amper na prostowniku = krócej ładujesz; gdy zrobi się DOBRZE ciepły po kilku, kilkunastu godzinach a jeżeli jeszcze przez korki można zajrzeć i widać gazowanie w celach to znaczy koniec ładowania. Jeżeli naładowany na tym co masz kręci ochoczo tak jak zwykle do tej pory - prędkość obrotów rozrusznika, to nie ma co się czepiać prostownika - też daje rade. Gdyby kręcił słabiej niż zwykle to aku jest niedoładowany lub już koniec jego żywota - tak w wielkim skrócie bez żadnych pomiarów i prawidłowej diagnozy. Kręci dobrze? to odczepić się od aku i szukać trzeba gdzie inndziej, czyli układ paliwowy. Spadająca wydajność aku objawia się spadkiem obrotów rozrusznika aż do jego zgonu :mrgreen:. Z tym plakiem - jak pryskasz i zakręcisz i chce zaskoczyć, a jak przerwiesz pryskanie zgaśnie, to wina układu paliwowego - proste. P.S. Diesel to taka "skomplikowana maszyna" :wink: że puki na cylindry idzie ropa to kręci, w starych Dieslach mogłeś wywalić aku, prądnicę a on i tak by kręcił dalej, tylko by miał ropę. Obecnie niestety bez zasilania nawet Diesel zdechnie. Edytowane 7 Stycznia 2016 przez pidey 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-chajek Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 To teraz kolej na moją wypowiedź na temat twojego problemu:lol:. Jeżeli akumulator masz prawidłowo naładowany i bez problemowo silnik kręci a na PLAKA nie chce nawet drygnąć to znaczy że masz problem z ustawieniem położenia tłoka do zaworów. Jeżeli drygną a nie pracuje o swoich siłach to ewidenty problem z układem paliwowym. Teraz do układu paliwowego: jeżeli dymi ci przy rozruchu na czarno a nie n biało to problemem jest ustawienia kąta wtrysku rozruchowego do tak niskich temp. czyli krótko mówiąc regulator kąta wtrysku, jeżeli dymi na biało czy też siwo to znaczy że albo świece nie grzeją albo jest niedostatek wtryskiwanego paliwa na cylinder. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 9 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 i co? Odpalił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Nie odpalił, wcześniej było przy zapłonie słychać pompę, teraz już nie słychać, jest taka opcja że ją mogłem spalić kręcąc tyle razy jak nie dochodziło paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 12 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 pod kompa podłączałeś ? bo może zamiast mielić temat 2 tygodnie na forum to zaprosisz sobie kogoś z komputerem i odrazu będzie wiadomo co jest nie tak... Pisałem Ci pisz do Kamcia albo do mnie... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
666DARO666 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Sorry że po takim czasie piszę :lol: ale auto stało "martwe" okazało się że zaciągnęło po tych przymrozkach powietrze razem z paliwem, pomogło kilkakrotne odpowietrzanie, teraz pali od strzału nawet na tym starym aku :lol: "na razie pali" i oby to się nie zmieniło :wink: Dzięki wielkie za pomoc. Ps. Efendi ponowne podpięcie pod kompa nie dało żadnych efektów, zero reakcji na kompa, z żadnym ze sterowników nie dało się połączyć... Pozdr... Edytowane 19 Lutego 2016 przez 666DARO666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 19 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Ps. Efendi ponowne podpięcie pod kompa nie dało żadnych efektów, zero reakcji na kompa, z żadnym ze sterowników nie dało się połączyć... Pozdr... Diagnostyka w E39 idzie przez zegary, można by spróbować NCS'em czy połączy się z autem przez np. EWS z pominięciem zegarów. Jeżeli tak prawdopodobnie leży coś w zegarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.